Bestanden inlezen in Magix Music Maker

willems-guido schreef op 01.05.2013 om 09:04 uur

Hoi, ik kan geen m4a bestanden inlezen in magix music maker.

Weet iemand hoe dit komt.

In onderstaand antwoord lees ik dat dit niet mogelijk is, maar toch wil ik hier nog iets aan toevoegen.

Ik heb 2 cumputers waar Magix Music Maker op geinstalleerd is.

Van 1 computer is de harde schijf stuk gegaan en heb ik dus een nieuwe harde schijf laten plaatsen in deze computer.

Met als gevolg dat ik alle programmas terug heb moetenj installeren, zo ook Magix Music Maker.

Opzich allemaal geen probleem, enkel merk ik nu dat ik in MMM nu geen muziekbestanden meer kan inlezen van het type m4a.

Ik weet dat dit formaat standaard bij MMM niet wordt gevolgd maar voor dat mijn harde schijf stuk was lukte dit dus wel. Trouwens op mijn 2de computer lukt dit nu nog steeds enkel op de computer met de nieuwe harde schijf lukt het dus niet. Is dit een probleem, ja en nee.

Ik weet dat ik de muziek kan converteren naar een bestandstype dat MMM wel kan lezen. Dus dat lukt wel maar het probleem is als je veel muziek hebt en je deze muziek allemaal moet converteren dit extra tijd in beslag neemt. Maar meer nog je hebt ook in één keer veel meer schijfruimte nodig en als je zo een 1000 muziekstukken hebt praat je al snel over 100 tot 150 GB extra ruimte. En dit vind ik dom als je weet dat het op één of andere manier weet dat het eigenlijk wel zou moeten lukken omdat ik weet dat het voor de crash van mijn harde schijf wel ging en op mijn 2de computer nu dus ook nog altijd wel gaat. Vandaar deze vraag hoe het dus wel mogelijk zou zijn deze bestanden rechtstreeks te inporteren in MMM.

Groeten, Guido

Groeten,

Guido

Laatst gewijzigd door RiViS op 21.08.2017, 14:50, in totaal 1 keer gewijzigd.

Reden: probleem uit 2013 lijkt opgelost, nieuwe reactie ging over ander probleem en wordt opnieuw geplaatst onder juiste hoofdstuk

Volgen Dankjewel Citeren

Reacties

RiViS schreef op 01.05.2013 om 19:44 uur

Hallo Guido,

Dat kan kloppen. In de lijst met ondersteunde formaten komt m4a niet voor. Je kunt het bestand converteren naar bv mp3, even Googlen voor een gratis converter. Pas wel op voor evt malware, dus laat je virusscanner meekijken.

groet,

Rijk

willems-guido schreef op 02.05.2013 om 12:40 uur

Vreemd, ik weet dat bij Magix Music Maker 17 inderdaad het formaat m4a niet voor.

Maar ik denk dat er een plugin of iets dergelijks moet bestaan waardoor dit wel mogelijk moet zijn.
Ik heb onlangs een computercrach gehad en voordien ging dit dus wel. Ik dacht dat ik toen ergens een plugin of zo geinstalleerd waardoor dit ging maar ik vind niet meer juist hoe ik het destijds heb gedaan vandaar de vraag. 
Trouwens ik heb hier 2 computers waar Magix Music Maker 17 op staat en op 1 computer werkt het dus nog wel maar de pc waar nu een nieuwe harde schijf in staat heb ik dus ook terug Magix Music Maker 17 geinstalleerd maar hier kan ik dus dit formaat (m4a) niet meer inladen. Dit is nogthans een ganbaar formaat want ik koop mijn muziek officeel via ITunes en die werken met dit formaat.

Dus wie meer weet over het inladen van formaat m4a in Magix Music Maker 17 mag mij zeker verder helpen.
Groeten, Guido 

jos-wjos schreef op 21.08.2017 om 14:35 uur

Ik heb verschillende soorten muziek op mijn harde schijf staan. Als ik deze wil invoegen bij 'n film geeft ie steeds aan dat ie het bestand niet kan vinden. Ik druk dan op ok.. Dit herhaalt zich zo'n 5 keer. Dan staat de muziek er wel bij en kan ik het ook afspelen. Vervolgens sla ik mijn bestand op en sluit af. Bij het opnieuw openen krijg ik weer hetzelfde probleem. Wederom krijg ik 5x de foutmelding dat het bestand niet geopend kan worden. Telkens druk ik op ok. Dan komt het bestand wel in beeld en kan ik het afspelen. Hetzelfde gebeurt als ik een cd rip.

RiViS schreef op 21.08.2017 om 14:48 uur

Beste Jos,

Je stelt je vraag als reactie op een probleem uit 2013 dat niet over het zelfde onderwerp gaat als jij aangeeft. Ik vraag me ook af of jouw vraag wel over Music Maker gaat (daar staat dit nu onder), helaas geef je niet aan welk Magix programma het betreft.

Mijn voorstel: Stel je vraag opnieuw, maar nu als Nieuwe Bijdrage (het blauwe vakje rechtsboven) en dan onder het juiste programma. Geef aub ook aan welke programma versie je hebt (volgnr of jaartal). Je zult dan hoogstwaarschijnlijk wel een antwoord krijgen van een van de ervaren forum leden.

Deze bijdrage (uit 2013 dus) ga ik hier nu sluiten, om verwarringen te voorkomen. Hier kunnen dus geen verdere reacties meer geplaatst worden.

groet,

Rijk