bestand beschadigd.

Mart-vanParreren schreef op 14.01.2022 om 15:40 uur

Zojuist heb ik een video met "Magix Red uw Video's" gedigitaliseerd.

Toen ik het bestand wilde afspelen, kreeg ik de melding "Afspelen niet mogelijk"

Dat komt door een foute bestandsextensie of door een beschadiging.

Ik ben bang dat het om het laatste gaat, omdat ik iets eerder ook een film had voltooid waar niets mee aan de hand was.

De bestandsextensie van beide video's was .mp4.

Iemand enig idee waar het misgegaan zou kunnen zijn . Beide videofragmenten kwamen van dezelfde videoband.

En nog meer....Iemand enig of dit alsnog te verhelpen valt.

En als dit niet te verhelpen valt, hoe ik kan voorkomen dat ik, als ik hetzelfde fragment weer wil digitaliseren, opnieuw die fatale melding krijg .

Groetjes,

Mart

Reacties

Bol schreef op 14.01.2022 om 18:17 uur

@Mart-vanParreren

Hallo Mart,

De foutcode 0xc00d36c4 treedt op wanneer u een niet-ondersteunde bestandsindeling hebt. U kunt dit oplossen door te proberen het problematische videobestand met een andere Media player af te spelen. Zelf gebruik ik VLC Media Player of Media Player Classic Cinema. Hebt u al geprobeerd uw MP4 bestand af te spelen met Windows Media Player?

Succes, Rob

diverse keren aangepast i.v.m. correcties en toevoeging afbeelding

Laatst gewijzigd door Bol op 14.01.2022, 18:19, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 14.01.2022 om 21:13 uur

@Mart-vanParreren

Beste Mart.

Hoe zijn de beelden van de bewuste band als het vanaf analoge videorecorder/camera wordt afgespeeld op de Tv.

Misschien een optie:

opname (digitaliseren)maken van max 10 minuten en kijken wat dan het resultaat is.

Als het gedigitaliseerd is staat het op de tijdlijn, dan wordt voltooien gedaan is altijd mpeg2 (720:576) en geen Mp4.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Mart-vanParreren schreef op 15.01.2022 om 15:27 uur

Zowel op de VLC als op de WMP is 't niet af te spelen.

Ik heb 2 keer een stukje van 10 minuten opgenomen, in mp4 en mp2.

Beide succesvol.

Zou eraan kunnen liggen dat een opname van uur uur teveel voor het programma of de pc is

en dat ik het in meerdere keren moet digitaliseren?

Is het dan overigens mogelijk dat ik meerdere "voltooide films" achteraf nog op de een of andere manier aan elkaar kan "plakken"?

Gr.

Mart

 

mi-bo schreef op 15.01.2022 om 16:03 uur

@Mart-vanParreren

Beste Mart.

Dank voor Uw Feedback.

Ja, dat is mogelijk.binnen te halen via filmlogo

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Mart-vanParreren schreef op 15.01.2022 om 16:12 uur

Is filmlogo Sc6 een onderdeel van Magix Red uw Video's?

Als dat zo is, waar kan ik het dan vinden?

Of is het een op zichzelf staand programma?

 

Gr.
Mart

mi-bo schreef op 15.01.2022 om 16:30 uur

@Mart-vanParreren

Beste Mart,

inmiddels weer thuis achter de Pc

Voor RUV 9

Voor RUV 2022

of Video project laden

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

2xWijziging aangebracht ivm met verkeerde info

Mart-vanParreren schreef op 15.01.2022 om 16:49 uur

Ik heb RUV 2022.

Bedoel je dat ik binnen RUV 2022 div clips moet opslaan en als alles is opgeslagen naar film voltooien moet gaan?

Vr. Gr.

Mart

Bol schreef op 15.01.2022 om 16:55 uur

@Mart-vanParreren

Hallo Mart,

....Zou het kunnen liggen, dat een opname van uur uur teveel voor het programma of de pc is en dat ik het in meerdere keren moet digitaliseren?....

Op zich zou het daar eens wel aan kunnen liggen, want als er maar iets verkeerd gaat met de filmoverdracht van uw afpeelapparatuur naar uw PC, dan kan dit zeker een corrupt MP4 bestand opleveren. Met als gevolg dat bij afspelen van het MP4, deze foutmelding met de foutcode 0xc00d36c4 kan optreden. Maar u geeft zelf al aan, dat er bij een kortere tijd van overdracht alles wel goed gaat en dat het geen corrupt MP4 bestand oplevert. Mijn advies, experimenteer eens met verschillende exporteertijden.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Mart-vanParreren schreef op 15.01.2022 om 16:59 uur

Hoe doe je dat?

vr.gr. Mart

Mart-vanParreren schreef op 15.01.2022 om 17:16 uur

Alleen...De bron is niet een camera, maar een videorecorder....

mi-bo schreef op 15.01.2022 om 18:06 uur

@Mart-vanParreren

Beste Mart.

Misschien heeft U iets aan deze kleine promo's

i.vm het advies om kleine stukjes te digitaliseren

http://www.mi-bo.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7525299/

en

http://www.mi-bo.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7525803/

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Mart-vanParreren schreef op 16.01.2022 om 17:25 uur

Bedankt voor alle filmpjes en suggesties!

Ik denk dat ik de video-opnames in stukken ga verdelen en een nieuwe poging waag de film te voltooien.

Mocht het weer niet lukken dan ga ik elke opname die ik gemaakt heb apart voltooien.

Ik denk niet dat ik al voltooide opnames nog achteraf aan elkaar kan koppelen zodat het een geheel wordt.

Tenzij iemand nog een suggestie heeft....

Maar nogmaals iedereen superbedankt voor het meedenken.

Bol schreef op 16.01.2022 om 18:21 uur

@Mart-vanParreren

Hallo Mart,

Het ligt eraan wat u bedoelt met aan elkaar koppelen. U kunt later alle gelukte opnames op de tijdlijn van Magix Video Easy X zetten, bewerken en daarna exporteren als bv. MP4 bestand.

Met vriendelijke groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 16.01.2022, 18:22, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 16.01.2022 om 18:23 uur

@Mart-vanParreren

Beste Mart,

Als U een opname heeft gemaakt van 10 minuten, video-opdracht beëindigen ,

dan wordt het opgenomen er neer gezet dan weer op video opname , dan weer video- opdracht beëindigen, staan er 2 projecten enz , enz, klik dan op video bewerken starten en wordt het op de tijdlijn gezet

Ik heb hier 4 stukjes staan achter elkaar en zo wordt het ook een film van 60 minuten waar de stukjes die geen waarde hebben eruit gehaald worden

Misschien heeft U hier iets aan

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Mart-vanParreren schreef op 16.01.2022 om 18:41 uur

Dit is precies wat ik bedoelde met:

"Ik denk dat ik de video-opnames in stukken ga verdelen en een nieuwe poging waag de film te voltooien"

Nog even voor de duidelijkheid, ik zet inderdaad de opnames op de tijdlijn en daarna "film voltooien".

Het is te hopen dat dat vervolgens geen corrupt bestand oplevert.

Daar liep ik de vorige keer tegen aan toen ik één fragment van een uur had en die in één keer trachtte te voltooien.

 

Groetjes,

 

Mart

 

Bol schreef op 16.01.2022 om 19:41 uur

@Mart-vanParreren

Hallo Mart,

Hiervandaan kan ik niet beoordelen, wat er de vorige keer bij het exporteren bij u is fout gegaan. Dit kan van alles zijn. Maar als uw filmproject goed afspeelt op de tijdlijn van Video Easy, dan moet de export ook goed gaan. Mijn advies is, exporteer eerst eens een niet al te groot filmproject (ca.15min) en zie dan wat hiervan het resultaat is.

Met vriendelijke groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 16.01.2022, 19:47, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Mart-vanParreren schreef op 17.01.2022 om 13:33 uur

Ik heb het zojuist de video verdeeld over 3 projecten verdeeld (2x30 min en 1 x 5 min.)

Vervolgens als mpeg2 voltooid/geëxporteerd. En hoera! het is gelukt.

Nu, uit pure interesse, nog één vraagje. Hoe kun je van die niet al te grote filmprojecten (ca 15min) na exporteren nog één geheel (film) maken.

Kan dat überhaupt wel?

groetjes,

 

Mart

Bol schreef op 17.01.2022 om 13:42 uur

@Mart-vanParreren

Hallo Mart,

Het doet mij deugd om te lezen, dat het u is gelukt.

....Hoe kun je van die niet al te grote filmprojecten (ca 15min) na exporteren nog één geheel (film) maken....

Dit is heel eenvoudig. Zet alle filmbestanden, die u wilt samenvoegen achterelkaar op de tijdlijn van Video Easy en exporteer deze dan als één geheel bestand in uw gewenste formaat.

Met vriendelijke groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 17.01.2022, 13:42, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 17.01.2022 om 13:51 uur

@Mart-vanParreren

Beste Mart.

Positief bericht dat het eerste gedeelte is gelukt vraag 2 icoontje wat omschreven is op 15.01.2022 om 16.30 uur waar ruv 2022 voorstaat dat aan klikken en zoeken naar de opgeslagen bestanden.

 

U kunt alle bestanden via scenedetectie alle start en stop activeren, en dan stukjes verwijderen die niet goed zijn.

In mijn album

http://www.mi-bo.magix.net/album/

Onder ruv is daar een promo van gemaakt werkt het zelfde in RUV2022.

Veel plezier met het digitaliseren van Uw dierbare beelden.

M.vr.gr

Michael

Mart-vanParreren schreef op 17.01.2022 om 14:42 uur

Ik denk dat ik het niet goed genoeg uitgelegd heb.

Ik neem een stukje video op. Dat gaat naar de tijdlijn van video easy. Daarna ga ik dit stukje direct voltooien/exporteren. Vervolgens neem ik weer een stukje video op. Dat ga ik ook weer voltooien/exporteren.

Mijn vraag is: Kan van deze twee voltooide/geëxporteerde stukjes één geheel (film) maken. In Magix of een ander programma.

Niets ernstigs hoor. Ik ben alleen maar nieuwsgierig of dat kan.

 

Gr.

Mart

mi-bo schreef op 17.01.2022 om 15:14 uur

@Mart-vanParreren

Beste Mart,

vragen mag altijd , daar is het Forum voor.

Hier een uitleg

http://www.mi-bo.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7487881/

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 17.01.2022 om 15:34 uur

@Mart-vanParreren

Hallo Mart,

Op dit forum proberen forumleden elkander te helpen met zijn of haar probleem, maar staat wel geheel van Magix Support. U bent altijd van harte welkom op dit forum.

....Hoe kun je van die niet al te grote filmprojecten (ca 15min) na exporteren nog één geheel (film) maken....

Nogmaals, dit is heel eenvoudig. Zet alle filmbestanden, die u wilt samenvoegen achterelkaar op de tijdlijn van Video Easy en exporteer deze dan als één geheel bestand in uw gewenste formaat. Maar er is geen enkele mogelijkheid om uw 2 bestanden naadloos aan elkaar te zetten. Zelf gebruik ik hiervoor meestal overgangen.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Mart-vanParreren schreef op 17.01.2022 om 16:15 uur

Heel erg bedankt voor het meedenken!

mi-bo schreef op 17.01.2022 om 16:24 uur

@Mart-vanParreren

Beste Mart.

Een positief bericht, dat U wat aan de laatste promo heeft

Veel montage plezier met het digitaliseren van Uw dierbare beelden.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael