Beperkte preview bij Text tot speech

kees-1947 schreef op 24.10.2024 om 14:26 uur

VDL2025

Bij text tot speech wordt tijdens preview niet de volledige tekst uitgesproken alleen het eerste deel. in mijn geval 435 karakters

Bij Generate Full audio wordt wel de volledige tekst behandeld en kan deze volledig op de tijdlijn worden geplaatst.

Zijn er meer gebruiker van VDL 2025 die dit ervaren hebben, ik heb dit getest met verschillende teksten en stemmen.

Reacties

Bol schreef op 24.10.2024 om 16:29 uur

@kees-1947

Hallo Kees,

....Bij text tot speech wordt tijdens preview niet de volledige tekst uitgesproken alleen het eerste deel....

Als u op Generate Preview klikt, dan wordt inderdaad niet de volledige tekst uitgesproken, maar slechts een gedeelte daarvan en om een indrukt te geven van de gebruikte stem.

Bij Generate Full Audio wordt de volledige tekst gegenereerd en op de tijdlijn gezet. Tevens wordt de tekst opgeslagen als een WAV bestand in Magix Hub map.

Het woord Preview betekent volgens mij, dat er een voorbeluistering ten gehore wordt gegeven, zodat u alvast hoort hoe de gebruikte stem klinkt, voordat u in zijn geheel gaat genereren.

Met vriendelijke groet,

Rob
Forum Moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 24.10.2024, 16:30, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

kees-1947 schreef op 24.10.2024 om 16:44 uur

Hallo Rob

Bedankt voor je feedback, op zich is er uitstekend me te werken.

Maar misschien een punt voor verbetering bij een nieuwe release , de meeste text tot speech programma's geven in preview wel de volledige tekst weer.Meestal ook de lengte in tijd waardoor je beter kunt inschatten of het onder het gewenste fragment past.

Bol schreef op 25.10.2024 om 00:11 uur

@kees-1947

Hallo Kees,

Het doet mij deugd om te lezen, dat u met Text to Speech uitstekend mee kan werken. Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

....De meeste Text tot Speech programma's geven in preview wel de volledige tekst weer. Meestal ook de lengte in tijd waardoor je beter kunt inschatten of het onder het gewenste fragment past.....

Dat in de preview niet de volledige tekst wordt uitgesproken, daar kan ik wel achterstaan, maar uw opmerking om de lengte in tijd te vermelden, daar kan ik mij wel in vinden. Nu worden alleen de karakters vermeld.

Alleen als moderator kan ik geen invloed uitoefenen op het ontwikkelen van Magix Programma's. Maar u zou dit zelf kunnen neerleggen bij Magix Support. Stuur een mailtje naar: infoservice@magix.net en breng bij hun u wensen onder de aandacht.

Met vriendelijke groet,

Rob
Forum Moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

kees-1947 schreef op 29.10.2024 om 11:39 uur

Hallo Rob

Op mijn verzoek aan Magix om bij Text to Speech in de preview de volledige tekst te laten horen en niet slechts een beperkt deel.

Hierbij het antwoord dat ik van Magix ontvangen heb.

Op dit moment is het vooraf beluisteren alleen mogelijk op een klein gedeelte. We hebben uw verzoek doorgestuurd naar de productontwikkelaars.

Met vriendelijke groet

Kees
--

Bol schreef op 29.10.2024 om 12:46 uur

@kees-1947

Hallo Kees,

.....Op dit moment is het vooraf beluisteren alleen mogelijk op een klein gedeelte. We hebben uw verzoek doorgestuurd naar de productontwikkelaars.....

Het doet mij deugd om te vernemen, dat uw verzoek om de volledige tekst gemaakt met Text tot Speech in zijn geheel als preview te kunnen afluisteren is doorgestuurd naar de productontwikkelaars. Nu rustig afwachten of u verzoek ook kan worden ingewilligd.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-