bepaalde tegels doen het niet

niels-veenstra2744 schreef op 17.03.2022 om 13:37 uur

kleurcorrectie doet het niet goed. ik kan niet toevoegen en voor/achtergrond of master tegelijk selecteren. alleen master, of alleen voorgrond of alleen toevoegen en dan selecteert hij de halve foto en dan plakt hij er een soort kleurfilter overheen i.p.v. dat hij 1 stukje kleur verandert. hoe los je dit op?

Reacties

niels-veenstra2744 schreef op 17.03.2022 om 14:25 uur

 

2.09 zie je dat hij toevoegen en master en later voorgrond tegelijk heeft aanstaan. bij mij kan ik maar 1 bolletje tegelijk aanklikken

 

mi-bo schreef op 17.03.2022 om 17:06 uur

@niels-veenstra2744

Beste Niels,

Wat U het beste kunt doen, project op de tijdlijn zetten, dan een map aanmaken, via bestand opslaan in/als in de aangemaakte map en maak daar 00001 van, dit doet U nog een keer en maak er dan 00002 van,zet 00002 weer op de tijdlijn

Dan gaat U monteren ,met werken van een masker is dit goed dan maakt U er 00003 , als dit is gebeurd en is goed 00004, zet dit weer 00004 op de tijd lijn en gaat de volgende masker maken, enz,enz.

Op deze manier komt U tot de zelfde resultaat als de gemaakte Tutorial.

hoe te monteren in MVDL

https://www.magix.info/nl/tutorials/overzicht-hoe-te-monteren-in-vdl-2020-2021--1259050/

Sc6

Vriendelijke groet

Michael ( Forum Moderator )

Wijziging aangebracht i.v.m. meer info

niels-veenstra2744 schreef op 17.03.2022 om 18:53 uur

beste michael

 

ik bergrijp er tbh niet zoveel van.

ik heb wat screenshots genomen om te laten zien wat er fout gaat

  1. dit staat er als ik het bestand selecteer en naar kleurcorrectie ga
  2. met master kan ik niks op het filmpje selecteren, met toevoegen wel. maar dan gaat master weg. in het filmje dat ik stuurde staan ze allebij aan.
  3. als ik op het voorste gezicht klik, om de kleur te veranderen, kunt u zien dat de halve foto geselecteerd word.
  4. als ik dan de kleur aanpas, is de hele foto blauw alsof je er een kleurenfilter overheen mikt, niet dat er een klein stukje van het filmpje een andere kleur word.

 

ik hoop dat u hier iets van begrijpt en weet hoe dit opgelost word, alvast bedankt niels

mi-bo schreef op 17.03.2022 om 21:52 uur

@niels-veenstra2744

Beste Niels.

Misschien is dit wel duidelijk

http://www.mi-bo.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7527713/

Sc6

Vriendelijke groet

Michael

Bol schreef op 17.03.2022 om 22:38 uur

@niels-veenstra2744

Hallo Niels,

.....kleurcorrectie doet het niet goed. ik kan niet toevoegen en voor/achtergrond of master tegelijk selecteren. alleen master, of alleen voorgrond of alleen toevoegen en dan selecteert hij de halve foto.....

Volgens mij is dit wat u bedoeld? Zie filmpje.

Met vriendelijke groet,

Rob (moderator)

Aanvulling op: 17-03-2022 om 22:59uur

Laatst gewijzigd door Bol op 18.03.2022, 00:48, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

niels-veenstra2744 schreef op 18.03.2022 om 08:00 uur

hallo rob, het werkt nu. maar als je meerdere dingen kleur wilt veranderen, hoe moet dat dan precies? want hij kan maar 1 stuk per keer doen.(op mijn laptop tenminste)

niels-veenstra2744 schreef op 18.03.2022 om 08:03 uur

en ik merk ook dat hij bij mij alles van de geselecteerde kleur, ook dingen die je niet selecteert, wel meerekent en ook daar de kleur verandert, is er een manier om dit te stoppen?

niels-veenstra2744 schreef op 18.03.2022 om 08:11 uur

ik heb ook als ik in een filmpje van 1.5 minuten dat hij dan niet kan exporteren, het beeld en de tijdlijn zier er als volgt uit:

mi-bo schreef op 18.03.2022 om 15:09 uur

@niels-veenstra2744

Beste Niels

reactie op vraag van 08.11 uur , misschien zitten beelden over elkaar heen.

activeer het en sleep het naar beneden

reactie op vraag van 08.03 uur een extra filmpje gemaakt dus nummer 3 hoe verschillende stukjes van kleur zijn te veranderen

http://www.mi-bo.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7527713/

sc6

Vriendelijke groet

Michael ( Forum Moderator )

Bol schreef op 18.03.2022 om 16:02 uur

@niels-veenstra2744

Hallo Niels,

Waarom het exporteren bij u niet goed gaat, kan ik hiervandaan niet beoordelen. Ik zou achter uw PC moeten zitten om daar een zinnig antwoord op te kunnen geven.

Het klopt, dat u per keer één kleurcorrectie kan doen. Zelf los ik dit op door steeds eerst het filmproject te exporteren als een MP4 bestand en deze dan weer op de tijdlijn van VDL 2022 te zetten en dan de volgende kleurcorrectie toe te passen. Zie filmpjes.

Originele clip

Clip met 1ste kleurcorrectie

Clip met 2de kleurcorrectie

Clip met 3de kleurcorrectie

Met vriendelijke groet,

Rob (moderator)

Divers keren gewijzigd i.v.m. correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 18.03.2022, 23:45, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-