beeld weg en groen scherm bij het afspelen van 1 frame

Sabine-Debel schreef op 09.03.2022 om 14:52 uur

Hallo forumgebruikers,

Ik heb net een groot project gemaakt en bij het afspelen is 1 beeld vervangen door een donkergroen scherm. Wanneer ik naar mijn film bij Magix kijk, dan zie ik het beeld wel. Enkel na het renderen op mijn harde schijf, dus bij het resultaat van mijn film, is dit beeld weg. De andere beelden zijn wel goed.

Ik heb het vervangen en opnieuw geëxporteerd, maar nu is het beeld ervoor groen geworden.

Bij het exporteren gaf hij wel een waarschuwing van er is 'geen beeldfragment' 1x en ik kon negeren of annuleren of naar leeg beeld gaan. Heb toen gewoon op negeren gedrukt, zou dit er iets mee te maken hebben ? Maar in het verleden kreeg ik ook vaak die melding net voor het exporteren en ik drukte telkens op negeren en toen had ik dit probleem van groen scherm niet.

Iemand ervaring met dit soort probleem ?

groetjes Sabine

Reacties

Bol schreef op 09.03.2022 om 23:40 uur

@Sabine-Debel

Hallo Sabine,

Wat nu precies uw probleem kan zijn, kan ik hiervan niet bepalen. Bij het afspelen is er één beeld vervangen door een donkergroenscherm. Wanneer u bewust in uw project een stukje op het spoor leeg hebt gelaten (geen beeldmateriaal) dan kunt u op negeren drukken, anders moet u naar dat lege gedeelte springen. U kunt dan misschien e.a. nog corrigeren.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Sabine-Debel schreef op 10.03.2022 om 10:28 uur

Dag Rob,

Dank u voor uw antwoord. Ik weet zelf ook niet wat er aan de hand is. Ik maakte een lange film van 2 uur (had oorspronkelijk 11 uur beeldmateriaal, vandaar een lange film) . Op minuut 17 seconde 11 t.e.m.16 krijg ik een groen scherm i.p.v. het beeld dat ik erin voegde. Ik heb dat beeld weggedaan en opnieuw vervangen, maar het probleem blijft op dit tijdstip. Ik zie niets abnormaal aan mijn project. Enkel bij het afspelen van mijn geëxporteerde film op een computer of tv, heb ik dat probleem.

Het zijn maar 5 seconden, als er geen oplossing is, dan laat ik dat zo. Maar het is wel jammer omdat ik reeds maanden bezig ben met deze film te monteren.

Het zal niets met het 'leeg gedeelte' te maken hebben, want als ik naar leeg gedeelte wil springen, dan springt de cursor naar het einde van mijn film.

Bizar hee...

Groetjes Sabine

 

Bol schreef op 10.03.2022 om 11:18 uur

@Sabine-Debel

Hallo Sabine,

U schrijft, dat u het donkergroenscherm pas ziet na het exporteren van u MVP projectbestand. Als dat klopt, dan zou u het volgende kunnen proberen. Exporteer uw MVP projectbestand eerst als een MXV bestand. Daarna kunt u deze weer op de tijdlijn van Video Deluxe plaatsen en dan alsnog op de door uw gewenste bestandsformaat exporteren.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 10.03.2022 om 12:58 uur

@Sabine-Debel

Beste Sabine.

De Topic even gevolgd, Uw redenatie is te begrijpen, en klopt want als er geen open stukken zijn zal dat ook niet gezien worden

Maar blauw beeld is geen data, zwart beeld is geen beeld.( open stuk)

Niet wetend wat er op dat moment, is gedaan

 

U weet ongeveer waar het probleem is(Op 17 minuten en van seconde 11 t.e.m.16) zoek dit op toets Alt+1 dan wordt het op 1 frame gezet, en anders op Alt +2 dat is 5 frames.

Dan is het mogelijk op een vrij spoor wel data( beeld) te zetten( tussen 11t/m 16 seconden ) en wordt het afgespeeld is het probleem opgelost( wel het blauwe stukje er tussen uithalen, wel eerst beeld en geluid ontkoppelen (De groeperen),( Shift+ G ) anders kan het zijn dat beeld en geluid niet meer synchroon loopt.

Sc6

vriendelijke groet

Michael

13.33 uur aanvulling geschreven

Sorry Sabine, ik had geschreven blauw beeld en dit mort uiteraard groen zijn

Wijziging aangebracht i.v.m met verbeteringen

 

 

Bol schreef op 10.03.2022 om 13:10 uur

@Sabine-Debel

Hallo Sabine,

....Op minuut 17 seconde 11 t.e.m.16 krijg ik een groen scherm i.p.v. het beeld dat ik erin voegde. Ik heb dat beeld weggedaan en opnieuw vervangen, maar het probleem blijft op dit tijdstip...... 

Voor zover ik het goed heb begrepen, dan gaat het bij u niet om een leeg stukje of blauw beeld, maar om een donkergroenscherm. U schrijft, dat u reeds het beeldmateriaal op 17 sec 11 t/m 16 hebt vervangen en dat het resultaat het zelfde blijft. Als mijn eerder gegeven antwoord niet de oplossing is / was, vervang dan eens dit stukje film voor een geheel ander stukje film.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Sabine-Debel schreef op 12.03.2022 om 11:09 uur

Dag Rob en Michael,

Dank u wel voor jullie antwoorden.

Ik heb geprobeerd wat jullie me aanraadden.
Ik heb het bewuste stuk verwijderd en vervangen door een ander stukje film. Nu heb ik geen groen scherm meer. Het lag dus aan het filmfragment zelf, terwijl ik dat niet kon zien tijdens het maken van mijn project, enkel nadat de film geëxporteerd werd. Eigenaardig, want het fragment ervoor en erna, het fragment dat nu in de plaats komt en het slechte fragment zijn allemaal met dezelfde camera (gsm die keer) en op hetzelfde moment gefilmd.

Het belangrijkste is dat het probleem is opgelost, waarvoor dank.

Terwijl ik dit aan het uitproberen was, had ik wel weer plots het probleem van gedraaide beelden 16:9 9:16 (zie andere vraag op dit forum, waar ik nog steeds niet aan uit ben)

Dus tot later nog eens en dikke merci voor jullie medewerking.

Groetjes Sabine

mi-bo schreef op 12.03.2022 om 11:49 uur

@Sabine-Debel

Beste Sabine.

Dit is een positief bericht dat de optie gegeven op 10.03.2022 om 12.58 uur

"Dan is het mogelijk op een vrij spoor wel data( beeld) te zetten( tussen 11t/m 16 seconden ) en wordt het afgespeeld is het probleem opgelost( wel het groen stukje er tussen uithalen, wel eerst beeld en geluid ontkoppelen) (De groeperen),( Shift+ G ) anders kan het zijn dat beeld en geluid niet meer synchroon loopt."

de oplossing was

Succes

Vriendelijke groet

Michael

Bol schreef op 12.03.2022 om 14:45 uur

@Sabine-Debel

Hallo Sabine,

Het is spijtig om te moeten vernemen, dat uw probleem niet kon worden opgelost door het stukje donkergroen filmfragment van 5 sec. weg te knippen / verwijderen. Waarom u het donkergroen filmfragment van 5 sec. niet zag / ziet bij het afspelen op de tijdlijn van Video Deluxe, daar heb ik geen verklaring voor en moet u daarop het antwoord op schuldig blijven.

Het doet mij wel deugd om te lezen, nadat u het filmfragment met daarin de 5 sec donkergroen in zijn geheel hebt vervangen voor een ander filmfragment uw probleem hebt weten op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-