beeld op slecht verwerkt

biebchessbiker.56 schreef op 17.04.2021 om 21:46 uur

Als ik de opname moet instellen dan kan dit alleen op de hoogste kwaliteit, maar na een minuut krijg ik de boodschap dat de computer teveel signalen binnenkrijgt en overbelast is. Gevolg, ik zie goed beeld tijdens het opnemen, maar de kwaliteit is na opname bij de verwerking slecht.

Stel ik handmatig de kwaliteit iets lager, dan kan dit niet omdat de audio rate niet door mijn computer kan worden verwerkt.

Ik stel deze in op ik geloof 4800, maar dan komt hij weer op de hoogste kwaliteit. Stel ik de kwaliteit handmatig lager 480x360 dan crasht mijn computer. Blauw beeld met een tekst, kan dan de computer dan alleen nog maar koud afsluiten.

Ik werk met Windows 10, heb een intel core i5-6200U CPU processor, 2,3 GHz kloksnelheid en RAM geheugen van 6.0 GB

Lijkt mij wel voldoende toch!

Wat doe ik fout, of wat is het probleem?

Reacties

mi-bo schreef op 17.04.2021 om 21:58 uur

@biebchessbiker.56

Beste,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Een vraag,met welke versie van RUV heeft U,en welke Windows versie.

De instellingen moeten mpeg:dvd zijn dat is 720:576.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

biebchessbiker.56 schreef op 17.04.2021 om 22:07 uur

Hoi Michael, dank je voor je snelle reactie.

Ik heb de versie even opgezocht en is 5.0.1.104 (UDTP). Hij is helemaal geactualiseerd.

Die 720x576 is de hoogste kwaliteit en daarbij gaat het dus mis. Later bij het voltooien van de film kan ik inderdaad kiezen voor de web versie, maar dan is het beeld dus al slecht binnen gekomen.

groet Ruud

mi-bo schreef op 17.04.2021 om 22:22 uur

@biebchessbiker.56

Beste Ruud,

Dank voor Uw feedback, als ik mij niet vergist is het versie 7 met een P2 serienummer.

Als U met Windows 10 werkt is het een driver probleem.

Misschien heeft U iets aan deze MAGIX Support link

https://www.magix.info/nl/support/artikel/de-video-omzetter-wordt-niet-herkend--162/

en deze link

https://www.magix.info/nl/support/artikel/het-previewvenster-wordt-zwart-weergegeven--433/

Sc6

M.vr.gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m toevoeging link

biebchessbiker.56 schreef op 17.04.2021 om 22:41 uur

Hoi Michael, je bent er goed mee bezig. Ik werk zoals ik al eerder heb aangegeven met Windows 10, ik heb een P2 serienummer. Mijn computer is wel een laptop, maakt dat nog wat uit?

Wat betreft de links, mijn video omzetter wordt wel herkend en het preview venster wordt blauw als de videorecorder wordt aangezet. Zelfs play en dat die het beeld goed stelt verschijnt. Dus beide zijn niet het probleem. De computer krijgt bij het opnemen te veel prikkels/ signalen waardoor de computer overbelast wordt en daardoor het beeld niet optimaal door komt. Maar wat zorgt er dan voor dat mijn laptop alle signalen niet verwerken kan? Het geheugen, de kloksnelheid? Volgens mij moet deze ruim voldoende zijn. Heb trouwens verder niks open staan, alleen de verkenner.

Ik ben van plan om een nieuwe (stand-alone) computer te kopen, dan hoop ik maar dat die alle signalen wel kan verwerken. In ieder geval eentje met USB 3.0 ingang. Wie weet helpt dat!

nog een prettige zondag.

groet Ruud

mi-bo schreef op 17.04.2021 om 23:10 uur

@biebchessbiker.56

Beste Ruud.

Ja het is correct dat U had aangegeven om 21.46 uur U Windows 10 heeft.

usb 3 poort gebruiken is zeker een optie, maar die heeft U helaas niet.

U ook nog een fijne zondag

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

biebchessbiker.56 schreef op 08.05.2021 om 21:48 uur

Ik heb afgelopen week een nieuwe stand-alone computer gekocht. Een inHomeElite Windows 10 computer.

specificaties:

processor Intel core i7-10700 2,9 Ghz (tot 4,8 maximaal) 16 MB S1200

Geheugen Transcend 8GB 26660 Mhz 2x DDR4

Videokaart Intel UHD Graphics UHD630

Ik heb het programma nu op 3 computers gedaan, maar alle 3 geven dezelfde problemen:

1. Bij hoogste kwaliteit wordt de computer overbelast.

2. Een minder hoge kwaliteit kan niet want de audio rate kan op alle drie computers van 44.000 niet aan. Deze moet ik op 48.000 zetten. Maar dat heeft alleen zin als ik ook die lagere kwaliteit (ipv 720x480 640x420) verander en dan springen alle 3 de computers op tilt. Blauw scherm en computer weer opnieuw opstarten!

 

Ik heb dit programma zeker 10 jaar geleden gekocht. Toen waren de specificaties van computers veel lager.

Is er niemand die hetzelfde probleem heeft?

De technische dienst van Magix kun je niet benaderen. Ben blij dat ik een goedkopere aanbod voor de proversie

niet heb genomen. Dat is geld weggooien. Ik zal nooit meer iets van Magix kopen. Nu maar eens kijken of Movie maker iets voor mij kan betekenen.

Ben benieuwd of er iemand is die een oplossing heeft voor dit probleem of die hetzelfde probleem heeft!

met vriendelijke groet,

Ruud

 

 

Bol schreef op 08.05.2021 om 23:45 uur

@biebchessbiker.56

Hallo Ruud,

....Ik heb dit programma zeker 10 jaar geleden gekocht. Toen waren de specificaties van computers veel lager.....

Het probleem dat u hebt, moet u zoeken in het feit dat Magix Easy Red Uw Video 32bits versie 5.0.1.104 uit 2013 met een rode USB omzetter niet compatibel is met Windows 10 64bits. Daarbij komt ook nog, dat Magix Duitsland een programma van ca. 8 jaar oud niet meer ondersteunt. Het is aan u of u de nieuwste Red Uw Video wilt aanschaffen of niet. Zie: https://www.magix.com/nl/video/red-uw-videos/technische-gegevens/#c627356 . Succes met het nemen van de juiste beslissingen.

Groet, Rob.

PS. Dit forum is voor en door Magix gebruikers!!

Laatst gewijzigd door Bol op 09.05.2021, 00:24, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

biebchessbiker.56 schreef op 09.05.2021 om 20:20 uur

Hoi Rob,

Hier heb ik wat aan.

Eigenaardig dat dit niet in de update zit en dat je weer een heel nieuw programma van 60 euro moet kopen. Doe het dan tegen een gereduceerd tarief, omdat je al het product gekocht hebt.

Als het alleen om de video grabber gaat dan zoek ik wel een wat goedkopere zoals de logilink of gembird voor rond de 25 euro.

In ieder geval bedankt voor Uw reactie, ik heb alleen een vervelend gevoel bij Magix gekregen.

groet Ruud