beeld en geluid synchroniseren niet bij bewerking van MP4 object

Han-Veenstra schreef op 30.11.2020 om 12:45 uur

Ik gebruik Video Deluxe 2021, deze week nieuw gekocht... Bij het bewerken van een MP4 loopt het geluid goed, maar de beelden kloppen niet met het geluid. Zowel tijdens de bewerking als na het renderen tot een nieuwe MP4.

Starten bij het begin gaat meestal nog wel goed, maar zodra je de aanwijzer ergens anders neerzet klopt het geluid met de golf in het beeld van het geluidsspoor, maar de beelden zijn van een ander moment. Wie heeft de oplossing?

In het menu met bliksem rechtsonderin het previewscherm zijn beide bovenste items (resolutie en framerate reduseren) aangevinkt. Daar ook effecten reduceren helpt niet. Ik heb het hele programma van de computer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, dat helpt ook niet. Ook frametabel opnieuw aanmaken (rechter muis op object) helpt niet

De MP4 loopt prima in VLC mediaplayer. De MP4 is afkomstig van opslag van een meeting in Zoom. Een tweede MP4 van een andere meeting geeft dezelfde problemen in Video Deluxe.

Hardware: Intel i7 6700K CPU, 4.00 GHz; 16 GB geheugen; Grafische kaart: NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti

Reacties

mi-bo schreef op 30.11.2020 om 12:54 uur

@Han-Veenstra

Beste Han.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Gegeven advies verwijderd gezien U al Frame table opnieuw aanmaken heeft gedaan

Sc6

M.vr.gr

Michael /Forum Moderator.

wijziging aangebracht i.v.m met verwijderen van advies.

mi-bo schreef op 30.11.2020 om 13:56 uur

@Han-Veenstra

Beste Han.

Het kan best mogelijk zijn dat wat U via Zoom heeft gedownload is gecodeerd.

M.vr. gr

Michael / Forum Moderator.

Bol schreef op 30.11.2020 om 14:31 uur

Hallo Han,

Zie eens dit antwoord. https://www.magix.info/nl/forum/geluid-en-beeld-ongelijk--1254605/#ca1586053

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Han-Veenstra schreef op 30.11.2020 om 15:07 uur

Dank je wel, Bol

Ik heb e.a. geprobeerd, maar het werkt niet. Wel is voor mij zichtbaar, dat het geluid klopt. Alleen het beeld is van andere momenten uit het bronmateriaal.

Han-Veenstra schreef op 30.11.2020 om 15:12 uur

Dank je wel, mi-bo

Ik heb dat geprobeerd, op beide manieren, maar dat werkt niet. Ik denk dat het idd. mogelijk is, dat er een andere codering onder zit. Via internet heb ik van de oorspronkelijke MP4 een avi van gemaakt, met dramatisch slechte beeldkwaliteit tot gevolg, die heb ik verder niet meer geprobeerd. Converteren van de MP4 naar een .mob bestand gaf beter beeld, maar ook daar lopen beeld en geluid dan niet synchroon.

Kortom... ik ben er nog niet uit

mi-bo schreef op 30.11.2020 om 15:18 uur

@Han-Veenstra

Beste Han,

Dank voor Uw Feedback.

Zelf gebruik ik al jaren Camtasia( van TechSmith ) voor zulke dingen, en dat gaat perfect.

M.vr.gr

Michael

Han-Veenstra schreef op 30.11.2020 om 15:23 uur

Zoom geeft het volgende aan over de MP4-file, en ik weet niet wat dat betekent voor import in MVL:

the MP4 recording is a single-resolution with fixed frame rate format to ensure better compatibility with media players.

Kan iemand mij het vertellen?

Han-Veenstra schreef op 30.11.2020 om 15:32 uur

Dank je wel mi-bo, Camtasia ziet er ook mooi uit zie ik, maar ik had nu juist Magix Video deluxe aangeschaft op mijn nieuwe computer, met het idee dat ik dan klaar was........ Ik zou dat dus graag lopend willen krijgen. Om nu weer een ander programma te kopen is ook zo wat.

Bol schreef op 30.11.2020 om 15:45 uur

Hallo Han,

Wat er bij u precies het probleem is, kan ik hiervandaan niet zeggen. Maar wat u nog eens zou kunnen proberen is om uw MP4 bestand te converteren via Handbrake. Te downloaden vanaf: https://handbrake.fr/ .

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 30.11.2020, 15:46, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Han-Veenstra schreef op 30.11.2020 om 17:33 uur

Dag Bol dank voor je suggestie. Ik had al wat geprobeerd in handbrake en heb nu nog geprobeerd nieuwe MP4 's te genereren met diverse instellingen, maar de problemen blijven gelijk

Bol schreef op 01.12.2020 om 00:06 uur

@Han-Veenstra,

Hallo Han,

Als moderator sluit ik deze topic, omdat u een gelijksoortige topic hebt aangemaakt over uw probleem. zie: https://www.magix.info/nl/forum/mp4-gegenereerd-door-zoom-videomeeting-is-niet-goed-te-bewerken--1259783/

Groet,

Rob (moderator / forumlid)

PC -1-

PC -2-