Beeld blijft stil staan wanneer ik de opnameknop indruk

Frenk-Braas schreef op 12.05.2020 om 18:01 uur

Ik heb een VHS recorder aangesloten op mijn nieuwe W10 laptop via een scartkabel met een usb aansluitstuk. Het Windowsgeluidje klinkt als ik deze op de USB poort aansluit. Vervolgens laat ik een VHS band lopen en start RUV, maak een nieuw project aan en kies de analoge bron. Als ik verder ga zie ik het montagescherm en in de preview het beeld lopen van de video. Als ik daarna op de opnameknop druk (de rode waarna de beeldoverdracht zou moeten starten) staat het beeld stil en gebeurt er niets meer. Ik heb al veel hulp gehad van Michael Doddema (telefonisch) maar ook hij komt er niet uit. Kunt u mij helpen, want zo heb ik niets aan RUV. :-(

Ik heb al van alles geprobeerd, opnieuw installeren , videograbber bijgewerkt, opnieuw opstarten, installatie vanaf internet gehaald maar die start niet omdat de opgestuurde versie op de DVD nieuwer is (...., hoe kan dat?). Fabrieksinstellingen teruggezet, Verschillende instellingen geprobeerd. Het heeft mij en Michael al veel tijd gekost, maar zeer teleurstellen geen enkel resultaat.

Dank, Frenk Braas

ps, ik heb dit probleem al eerder gemeld en daarin staat het versienummer van RUV die ik nu niet bij de hand heb.

 

Reacties

mi-bo schreef op 12.05.2020 om 18:09 uur

@Frenk-Braas

Beste Frenk,

Na telefonisch contact te hebben gehad gisteren met Uw broer, heb ik een mailtje naar MAGIX Support gestuurd, en hoop dat hun wel een oplossing voor U probleem hebben.

Het gaat over MAGIX Red Uw Video versie 6.0.2.31

Zodra ik een antwoord heb zal ik hier het plaatsen en U berichten..

Met Vriendelijke groet,

Michael

mi-bo schreef op 14.05.2020 om 14:19 uur

@Frenk-Braas

Beste Frenk.

dit is het antwoord wat ik gekregen heb van MAGIX Support

"Geachte aanvrager,

Bedankt voor uw reactie.
Na de update van Windows 1803 zijn sommige instellingen standaard gewijzigd, wat kan leiden tot problemen met audio- en video-opnamen.
 moet je in de parameters gaan:
- Privacy
- Tabblad "Microfoon"
- Applicaties toegang geven tot mijn microfoon => Overschakelen van Uitschakelen naar Inschakelen
Dan tabblad "Camera"
-Toegelaten applicaties om toegang te krijgen tot uw camera => Overschakelen van Uitschakelen naar Inschakelen


https://www.top-password.com/blog/enable-disable-camera-or-webcam-in-windows-10/
--
Met vriendelijke groet.

Michael

 

 

Frenk-Braas schreef op 22.05.2020 om 18:57 uur

Hoi MiBo, bedankt voor je hulp maar deze instellingen stonden al goed. Uiteindelijk heb ik een nieuwe USB connector gekocht en waren alle problemen verholpen. Magix heeft dus een kapotte USB omzetter meegestuurd. De nieuwe USB omzetter (zie bijlage) is een stuk steviger. Verzoek aan Magix , test beter de producten die jullie opsturen ook omdat hier vele uren in opgegaan zijn (vaak opnieuw installeren , instellingen wijzigen, wat allemaal niet hielp) Met de kapotte Magix USB omzetter klonk het Windowsgeluidje wel dus dat zegt niets . Bij het opnemen ging het mis. Tip voor andere mensen die RUV gekocht hebben en dit probleem hebben. Vervang de USB-omzetter

vriendelijke groeten, Mark Braas (broer van Frenk)