BAK bestanden op bureau blad

RoelKroonen schreef op 11.06.2021 om 21:29 uur

Beste mensen, Wie heeft er een oplossing / verklaring voor de melding dat het programma niet meer kan worden gestart omdat misschien de installatie map is beschadigd. Foutcode -59 Nieuwe installatie zou het probleem verhelpen.... Is dit echt nodig ?

Deze gekheid is ook vooraf gegaan doordat er tijdens het monteren BAK.mv_ bestanden op mijn bureaublad terecht kwamen.

Het gemonteerde filmpje in VDL premium 2021 kan ik ook niet openen / afmaken in VDl premium 2015. Dit lukt met andere projecten wel.

Wie weet er raad ?

Groet Roel

Reacties

mi-bo schreef op 11.06.2021 om 21:58 uur

@RoelKroonen

Beste Roel.

Dit is een oplossing omschrijving door magix support

Oplossing van de fouten -59, 16xx en " Account already existing "

Om dit probleem op te lossen de-installeert u de software met de Controlepaneel:

Zoek uw programma op en bevestig uw keuze.

Verwijder de overblijvende programmamappen op de volgende paden:

C:\ProgramData\MAGIX\[Software_Naam]
C:\Users\gebruikersnaam*\AppData\Roaming\MAGIX\[Software_Naam]

Als u de map "AppData" niet kunt zien moet u de instelling ervoor veranderen. Om dit te doen gaat u naar "Folderopties" in het configuratiescherm en activeert u de optie "Verborgen bestanden, mappen en stations tonen" bij "Weergave"/ "Verborgen bestanden en mappen".

Installeer het programma daarna opnieuw met de downloadversie.
U vindt de installer in uw Service Center-account op ww.magix.com.

Als de onlineregistratie niet automatisch wordt uitgevoerd bij de eerste start van het programma, klikt u op het menu "Hulp" > "Online registreren..." en volgt u de instructies op het scherm.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

RoelKroonen schreef op 11.06.2021 om 22:08 uur

Dank je wel Michael voor deze snelle reactie. Dus helemaal opnieuw beginnen....Was die plaatsing van de BAK bestanden op mijn bureauo blad een voorbode ?

En wat ik ook graag zou willen behouden.. kan ik mijn film montage nog redden. Onlangs kon deze in VDL 2015 geopend worden maar nu niet meer. Nogmaals dank. Groet Roel

Kees-Haremaker schreef op 12.06.2021 om 16:12 uur

Hallo Roel, als ik uw vraag lees en u heeft bak bestanden op het bureaublad staan, denk ik aan het fijt dat u uw bestanden niet heeft gerubriceerd.
Ik werk zelf regelmatig met verschillende projecten en daar gebruik ik ook .b.v. verschillende externe HD's voor.
Ga b.v. voor elk project een hoofdmap aanmaken b.v. MAPVAKANTIE 2020 in die map maak je een paar submappen aan resp. 1e EXPORT, 2e Ingekomen, 3e originele videobestanden
Als je HD groot genoeg is maak je voor de volgende vakantie een hoofdmap b.v. MAPVAKANTIE2021, en daarin ook weer een aantal submappen.
Dan druk je op de toets Y en in dat window ga je naar het tabblad 'Map'

Voor elk afzonderlijk project dit instellen en alle bestanden die bij één project behoren dus in de juiste mappen dan heb je alles gerubriceeerd.
De projectnaam het zogenaamde projectnaam.mvp bestand komt in de root van je project en als er bak bestanden komen staan deze daar ook.
Wel je steeds de gewoonte ervan maken als je begint aan een project er voor zorgen dat in de tab Map alles goed is ingesteld, en ga je ondertussen b.v. de volgende dag naar een ander project dit weer op nieuw instellen in die Tab Map.
Dan hou je het gerubriceerd.
Wel een uitgebreid antwoord maar wellicht heb je er wat aan.
Mvg Kees

Bol schreef op 12.06.2021 om 18:04 uur

@RoelKroonen

Hallo Roel,

De verplaatsing van BAK.mv_ bestanden naar uw bureaublad is / was zeker geen voorbode, dat van uw foutcode -59 melding. Waarschijnlijk hebt u gewild of ongewild de standaard map van projecten zelf gewijzigd naar het bureaublad.

Standaard is dit: C:\ Users \ Gebruiker \ Documents \ Magix\ Video deluxe.......

Op een of andere manier zijn deze INI bestanden beschadigd geraakt. Maar waarom, dat is soms moeilijk te achterhalen. zie deze link: [klik hier]

Zo kunt u VDL opnieuw installeren: [klik hier]

U schrijft onlangs kon ik deze in VDL 2015 openen. Dat dit nu niet meer mogelijk is, kan zijn dat uw MVP-projectbestand corrupt is geworden. Een MVP-projectbestand bestaat alleen maar uit verwijzingen.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 12.06.2021, 18:06, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

RoelKroonen schreef op 12.06.2021 om 19:14 uur

Dank allemaal voor de uitleg en adviezen. Op de een of andere manier is mijn PC behoorlijk aan het flippen.. ik loop ook om de haverklap vast. Ik ga eerst alles wat ik kan benaderen veiligstellen wat nog niet als back-up heb verplaatst. Nogmaals dank en ga met de adviezen aan de slag. Groet, Roel