avi films stotteren na gebrand te zijn in wmvhd op Foto's opCD&DVD9deLuxe.

piewal schreef op 21.11.2014 om 00:07 uur

Bij het maken van een foto dvd gebruik ik naast jpegs avi films.  Na het branden in WMVHD in 9 de Luxe stotteren deze filmpjes.

Niet altijd maar vaak wel.   

Ik brand deze dvd's op een desktop. Windows 7.

De software is MAGIX foto's op CD & DVD 9 de Luxe.

 

Hoe komt het dat ze stotteren en hoe kan ik dat verhelpen?

Reacties

RiViS schreef op 21.11.2014 om 18:55 uur

Als die avi films van het type dv-avi (720x576px) zijn, dan komt dat niet overeen met de resolutie van WMVHD (1280x720). Misschien zit daar het probleem. Je zou dan beter een gewone dvd kunnen maken. Kijk dus even welke resolutie je avi fim heeft en kijk dan ook even naar het aantal frames/sec.

groet,

Rijk

piewal schreef op 22.11.2014 om 15:57 uur

Bedankt voor het advies. het heeft me inderdaad geholpen het stotteren te verhelpen. Door uw advies heb ik eerst de instellingen op mijn fototoestel bekeken. De functie filmen in HD stond goed. t.w.; 1280 x 720. Echter er stond nog onder; 30 fps. Terug naar de brandfunctie in Magix; onder geavanceerd vond ik een vinkje met foto's of beeld per seconde. Wat schetste mijn verbazing; mijn functie stond op 29,7 beelden per seconden. De functie op 30 gezet. Gebrand en jawel geen hinderlijke stotterende geluiden meer in mijn avi filmpjes.Het kleine verschil van 0,3 beeld per seconde verklaart,  denk ik, dat het het de ene keer niet stotterde en de andere keren wel.

nogmaals mijn dank voor uw opmerkingen mvg Piet  

p.s. er was ook nog verschil tussen ntsc en pal