Audiomogelijkheden

J-Ongena schreef op 20.01.2021 om 14:41 uur

Ik werk nu met Video pro X/11 voor montage. Vraag me af of ik bv in het audiospoor het geluidsniveau binnen 1 audio-object kan aanpassen met het omlaag/omhoog slepen van de geluidslijn. Ik bedoel niet aan het begin of einde van het geluidsobject maar bv middenin. Vroeger monteerde ik met Adobe Premiere Pro en daarmee kon ik in het geluidsspoor op om het even welke plaats het geluidsniveau verlagen of verhogen. Bij Magix lukt me dat enkel aan het begin/eind (faden) van een geluidsobject.

José

Reacties

mi-bo schreef op 20.01.2021 om 14:54 uur

@J-Ongena

Beste José.

MAGIX is een veelzijdig programma met meerdere mogelijkheden.

Een voorbeeld gebruik de audiomixer,zet een headphone op en door naar het geluid te luisteren kunt U door middel van schuifbalk geluid harder en zachter zetten.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

mi-bo schreef op 20.01.2021 om 15:04 uur

@J-Ongena

Beste José,

Hier een kleine promo,

http://www.mi-bo.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7504665/

Dit is wel van MAGIX vdl maar werkt het zelfde in MAGIX video Pro X

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bise schreef op 20.01.2021 om 17:04 uur

Beste,

Ik zal proberen een goed antwoord te geven. Op de tijdlijn klik op het begin van de scene op T en op het einde van de scene ook op T. dit stukje kan je nu aktiveren en het geluid verminderen. Volgens mij bedoelt u dit.

succes,

Cees

J-Ongena schreef op 20.01.2021 om 17:17 uur

Vriendelijk dank voor de info. Ik probeer het morgen uit.

mi-bo schreef op 20.01.2021 om 17:45 uur

@J-Ongena

Beste José,

nog een kleine promo gemaakt maar dan in MAGIX video Pro X,

http://www.mi-bo.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7512059/

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 20.01.2021 om 17:51 uur

@J-Ongena

Hallo José,

Persoonlijk zou ik gaan voor de volumecurve (Ctrl+Shift+V). Hiermee kunt zeer neer nauwkeuring de audio verlagen of verhogen.

U doe dit zo:

• activeer het audio spoor
  • klik met de de rechtermuisknop
  • zet een vinkje bij Volumecurve
  • Er word nu een groen lijntje zichtbaar
  • Op met de muis kunt op de groene lijntje punten zetten (omlaag = zachter en omhoog = harder

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

fverwaal02 schreef op 20.01.2021 om 17:56 uur

Dit is de methode die ik ook gebruik werkt perfect.

J-Ongena schreef op 21.01.2021 om 15:37 uur

Beste Rob en fverwaam,

bedankt voor de tip, ik heb het even uitgeprobeerd en dat werkt heel eenvoudig en gemakkelijk.