audioducking

Videomeisje schreef op 08.07.2023 om 09:36 uur

Onder mijn film heb ik voice over gezet en heb audioducking gebruikt. Het volume van de geluiden van de film worden keurig verlaagd als er wordt gesproken. Toen meende ik mijn intro iets te verlengen. Mijn voice over is samen met alle filmbeelden meer naar rechts verschoven en ik heb mijn film opgeslagen. Later zag ik dat door de intro te verlengen al de ingezette audioducking was blijven staan. Ik heb nu dus op verkeerde plaatsen volume verlaging. Heb ik iets over het hoofd gezien? Heb ik iets fout gedaan? Wie weet raad?

Groet van Ilse

magix video de luxe premium 2020

Reacties

Bol schreef op 08.07.2023 om 12:58 uur

@Videomeisje

Hallo Ilse,

Wanneer u automatische volumedemping van andere audiosporen (audioducking) heeft toegepast, dan kunt u deze automatische volumedemping van andere audiosporen niet meer verschuiven / verplaatsen ten opzichte van elkaar. Helaas, zit er niets anders op om automatische volumedemping van andere audiosporen (audioducking) opnieuw uit te voeren.

Zie filmpje.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Videomeisje schreef op 09.07.2023 om 14:44 uur

Dank je wel Rob. Het is wel schrikken als je net een hele film van een uur hebt gemaakt en je kunt de audioducking weer opnieuw gaan instellen. Ik vind het systeem van audioducking overigens wel handig, vooral als je er later nog muziek onder zet. Die heb ik met keyframes aangepast. Maar dit probleem met een niet verschuivende audioducking gebeurt me niet meer.

Met groet van Ilse

 

 

Bol schreef op 09.07.2023 om 16:42 uur

@Videomeisje

Hallo Ilse,

U kunt audioducking het beste als de laatste audio- filmbewerking toepassen. Vandaar dat mijn voorkeur uitgaat naar de volumecurve. Zie filmpje

 

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 09.07.2023, 17:17, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-