Audio volume aanpassen

Albert-L schreef op 21.11.2023 om 12:02 uur

Geachte lezer,

In gebruik heb ik Deluxe 20.0.1.80.

Bij import is de video goed maar de audio is overstuurd, waar stel ik in de software het ingangsvolume in?

Heb er lang naar gezocht..zal best een simpel antwoord zijn!

Vriendelijke groet,

Albert

Reacties

Bol schreef op 21.11.2023 om 12:43 uur

@Albert-L

Hallo Albert,

U kunt bij het importeren van uw videoclips het geluid met -6 dB reduceren.

Doe het volgende:

  • start Video Deluxe
  • Ga naar: Bestand / Instellingen / Programma of klik op "Y"
  • klik op het tabblad Video/Audio
  • zet een vinkje bij Audio -6dB import
  • klik op OK

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Albert-L schreef op 21.11.2023 om 15:15 uur

Hallo Rob,

Dank voor het antwoord, ik ga de -6dB vink proberen!

Met vriendelijke groet,

Albert

Bol schreef op 21.11.2023 om 16:17 uur

@Albert-L

Hallo Albert,

Als het vinkje zetten bij -6dB niet het gewenste resultaat geeft, doe dan eens het volgende:

  • start Video Deluxe 2021 op
  • zet uw filmclips op de tijdlijn
  • activeer alle filmclips (geel)
  • klik met de rechtermuisknop op het geluidspoor
  • kies uit de pop-up menu: Normaliseren (Maximale niveau) of gebruik de sneltoetsen Alt+N
  • Nu wordt alle geluidsfragmenten op elkaar afgestemd.

Deze procedure pas ikzelf altijd toe, nadat ik mijn filmproject heb samengesteld. Daarna ga ik verder met audiobewerking met gebruikmaking van de Volumecurve.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 21.11.2023, 16:51, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Albert-L schreef op 08.12.2023 om 12:23 uur

Hallo Rob,

De -6db vink werkte voldoende, dank je wel.

Nog een probleem waar ik geen oplossing voor weet: een oudere video 8 tape, opgenomen op 4:3 wordt door Magix gezien als 4:3, het eindresultaat geeft ook aan 4:3 te zijn maar wordt vervolgens default als 16:9 afgespeeld. Hetzelfde als ik dit bestand upload naar Youtube. Wat doe ik niet goed?

Vriendelijke groet,

Albert

Bol schreef op 08.12.2023 om 14:30 uur

@Albert-L

Hallo Albert,

Het doet mij deugd om te vernemen, dat het vinkje zetten bij Audio -6dB import het gewenste resultaat oplevert en voldoet. Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

Uw andere vraag. Als u de 4:3 film afspeelt via de TV en/of YouTube (16:9) dan ziet u links en rechts een zwarte balk? Dit correct.

Als het wel als 16:9 afspeelt (vol scherm) dan moet u de verhouding op 4:3 zetten.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Albert-L schreef op 08.12.2023 om 14:42 uur

Hallo Rob,

dank voor uw antwoord, het aanpassen nadien begrijp ik, maar ik zou het graag overnemen. Dus bron 4:3 en dan opname ook 4:3. Youtube zegt bv dat default alles overgenomen wordt, waardoor je dus zwarte balken zou moeten zien. Maar ook daar wordt 4:3 16:9 gemaakt, vandaar mijn vraag; ligt het aan mijn opname en hoe pas ik dat aan in Magix. En ook andere spelers zoals Gom rekken het beeld uit als aspect ratio default is...heel apart

Vriendelijke groet,

Albert

Bol schreef op 08.12.2023 om 14:58 uur

@Albert-L

Hallo Albert,

Als er gevraagd word om deze aan te passen, klik dan op aanpassen, Nu wordt het previewvenster op 4:3 gezet.

Bij het exporteren moet deze ook op 4:3 staan.

U kunt ook het scherm direct op 4:3 zetten. Zie afbeeldig

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-