Als ik in Magix Video de Luxe plus (2016) een reisroute wil animeren krijg ik als resultaat: 'scriptfout'. Er wordt verwezen naar http://www.openstreetmap.org/openlayers/openstreetap.js. Als melding krijg ik: 'open layers is niet gedefinieerd'.
De problemen die er met de reisroute animatie waren zijn inmiddels opgelost. Nu weet ik niet wanneer jij de foutmelding het laatst hebt gekregen, misschien loont het de moeite nog een keer te kijken of het nu wel werkt.
Ik zou ook even in het programma kijken of er een update is (onder Hulp/ Actualisatie).
Werkt het daarna nog niet goed, meld het dan weer hier (als het wel werkt horen we dat trouwens ook graag)
Bedankt voor je snelle antwoord. Ik heb vandaag pas weer geexperimenteerd met de animatie. En het ging weer mis. Intussen heb ik gekeken of er een update is voor mijn Magix, maar dat is niet het geval.
Ik krijg achtereenvolgens de volgende boodschappen als ik naar de animatie ga:
- script error
- open layers is niet gedefinieerd
- kan de eigenschap split van een niet-gedefinieerde verwijzing of een verwijzing naar een lege waarde niet ophalen.
Ik heb dit een keer of vijf gedaan; vier keer ging het mis. En één keer kreeg ik wel een kaart voor m'n neus en kon ik er gewoon mee werken! En ik had niets anders gedaan dan bij die andere vier keer. Rara.
Ik heb Windows 10.
Groet,
John Smal;
Voormalige gebruiker
schreef op 09.11.2016 om 11:28 uur
Hallo John,
Bij het opstarten van VDL 2016 heb ik ook het probleem, zoals jij omschrijft. Echter ik heb ook nog VDL 2017 op mijn PC staan. Deze heb ik opgestart en daar ook de reisroute geprobeerd. Daar deed de reisroute het wel. Ik heb VDL 2017 afgesloten en VDL 2016 weer opgestart en nu blijkt de reisroute wel te werken. Vraag mij niet waarom, ik moet je het antwoord schuldig blijven. Wanneer toevalling nog een andere VDL programma op je PC heb staan, zou ik zeggen probeer het zo eens. Misschien werkt het dan wel.
Dat is een hele sluwe oplossing van Rob!! Wie zou aan die mogelijkheid denken!
Ik had nog 2015 tot mijn beschikking en daar werkte die reisroute animatie wèl. En, veel mooier, daarna werkte-ie ook in 2016! Dus net zoals bij Rob, maar hij gebruikte 2017.
Ik moet ook beamen: ik begrijp absoluut niet hoe dat kan. Misschien dat 2015 (bij Rob 2017) het juiste pad (in 2 betekenissen) heeft geeffend om de boel aan de praat te krijgen.
Erg bedankt! Rijk, jij ook bedankt voor het meedenken.
Mijn probleem is hiermee opgelost.