analoog-digitaal

Flapinsky schreef op 27.02.2012 om 14:41 uur

Ik heb een doos oude analoge videofilms. Ik heb deze films overgezet naar mijn DVD recorder. Deze bestanden heb ik overgezet naar DVD's om ze weer te kunnen overzetten naar een schijf op mijn computer. Vandaaruit wil ik ze bewerken met MAGIX.

Het vreemde is dat Magix aangeeft dat het WOB bestanden zijn (verder geen uitleg). Ook bij de icoontjes van deze video's, wanneer ik deze aanvink, staat TS video. Deze doet niets, daarnaast staan dan verschillende icoontjes met fragmenten die magix wel opent BEHALVE het eerste gedeelte van de anologe video (de eerste 28 minuten niets)

Bij alle andere DVD's hetzelfde euvel. De eerste 28 minuten krijg ik niet in Magix geladen, de rest wel.

Nu heb ik een optie om eerst 28 minuten flauwekul op de DVD te branden om vervolgens de gewenste fragmenste te branden.

Omslachtig? Wie weet wat?

 

Flapinsky

Reacties

bobbiaan schreef op 07.03.2012 om 11:51 uur

Beste .....,

Je hebt de analoge films kennelijk gedigitaliseerd door ze op te nemen op de DVD recorder. Dit betekent dat de film met de door de DVD recorder gebruikte codec is vast gelegd. Meestal zijn de bestanden op DVD gebrand als een vob bestand geschreven. Het Magix programma kan deze bestanden importeren en dan kan je deze ook bewerken. Ander soort bestand die op die DVD is gezet, zal Magix niet kunnen lezen. Waarschijnlijk is er een menu op de DVD aangemaakt.

Nu vraag ik mij af wat wil je precies. Wil je de videobanden met het magix programma gaan digitaliseren of wil het het reeds gecomprimeerde materiaal ( de vob bestanden)gaan bewerken?

 

Mvg

Bobbiaan

Flapinsky schreef op 07.03.2012 om 12:14 uur

Dag Bobbiaan,

 

Bedankt voor je antwoord.

Het lukte me niet deze VOB bestanden met Magix te converteren. Ik heb een converterrprogramma van internet gedownload en de bestanden daarmee geconverteerd. Nu kan ik ze met Magix gaan bewerken.

Dit was mijn opzet, maar wat een gedoe, zeg.

 

Groet en bedankt, Dick

bieba5 schreef op 27.04.2012 om 13:05 uur

Welk programma heb je juist gebruikt om het .vob bestand te converteren en naar wat heb je het omgezet?

Ik heb namelijk het probleem dat ik mijn vob bestand wel in magix Video Delux programma krijg, maar het staat volledig door elkaar, en het is niet simpel om allemaal die kleine stukjes op de juiste plaats te krijgen met het juiste geluid erachter.

Bedankt al voor jullie reacties