Reacties

mi-bo schreef op 09.09.2021 om 13:02 uur

@Sun

Beste Sun.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Laat ik een discussie opstarten.

Bij installeren van een update, krijgt U de melding, dat vorige versie wordt overschreven, daar geeft U toestemming voor.

Al Uw bestanden staan toch wel opgeslagen ergens op de harde schijf,dat zomaar werk verloren is gegaan is vreemd,mits het niet is opgeslagen..

Blijf gezond

sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 09.09.2021 om 13:25 uur

Hallo @Sun,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers.

....Na het uitvoeren van de nieuwe update blijkt dat alle geschiedenis en alle lopende projecten ook verdwenen zijn....

Het klopt, dat uw geschiedenis verdwenen is, maar er wordt door Magix nooit (lopende) projecten verwijdert van uw PC.

MVP-projecten bestanden bestaan alleen maar uit verwijzingen. Dit bestand bevat geen originele bestanden. U kunt deze MVP-project bestanden normaal terugvinden in: C:\gebruiker\ uw gebruikersnaam\Documenten\MAGIX-projecten\Video Deluxe Premium, tenzij u deze zelf in een ander map hebt opgeslagen.

Succes, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties en aanvullingen

Laatst gewijzigd door Bol op 09.09.2021, 13:52, in totaal 4 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Sun schreef op 10.09.2021 om 12:11 uur

Hallo Rob, dank voor je reactie. Nee die map is dus ook overschreven door de nieuwe installatie van Magix. Ik had alle projecten juist in die map laten staan en bij het opstarten van Magix kon ik ook altijd in het overzicht een bestaand project openen. Die zijn nu dus allemaal weg, zowel de verwijzing als de originele bestanden in de map zoals hierboven aangegeven.

Sun schreef op 10.09.2021 om 12:13 uur

@Sun

Beste Sun.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Laat ik een discussie opstarten.

Bij installeren van een update, krijgt U de melding, dat vorige versie wordt overschreven, daar geeft U toestemming voor.

Al Uw bestanden staan toch wel opgeslagen ergens op de harde schijf,dat zomaar werk verloren is gegaan is vreemd,mits het niet is opgeslagen..

Blijf gezond

sc6

M.vr.gr

Michael

Beste Michael,

Ik snap dat de vorige versie van de software wordt overschreven maar ik ga er dan niet vanuit dat je bij een update ook al je oude werk verdwijnt en dat is nu wel gebeurt zonder waarschuwing vooraf.

Groet,

Sun

Bol schreef op 10.09.2021 om 12:46 uur

@Sun

Hallo Sun,

Zelf heb ik het nog nooit meegemaakt, dat er MVP-projecten zijn verdwenen bij het upgraden naar een nieuwere versie van Video Deluxe.

Probeer het eens via de verkenner van Windows met zoekopdracht MVP de verloren bestanden op te zoeken.

Succes, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

 

Laatst gewijzigd door Bol op 10.09.2021, 12:46, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 10.09.2021 om 13:10 uur

@Sun

Beste Sun..

Dank voor Uw Feedback.

Mvp bestanden blijven gewoon staan,maar als schijf is losgekoppeld waar de originele bestanden instaan,die moet na de update weer aangesloten worden,om het weer te laden en kan verder gegaan worden met monteren ..

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 10.09.2021 om 14:41 uur

@Sun

Hallo Sun,

....Ik had alle projecten juist in die map laten staan en bij het opstarten van Magix kon ik ook altijd in het overzicht een bestaand project openen......

Ik neem aan, dat u met alle projecten de MVP project bestanden bedoelt. Deze MVP projecten bestanden bestaan alleen maar uit verwijzingen, zoals waar uw de Filmfragmenten-, foto-, audiobestanden staan opgeslagen op uw PC, eventueel op een externe datadrager. Zelf sla ik altijd mijn MVP-bestanden op in de map waarin ook mijn filmfragmenten en / of audiobestanden staan.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Sun schreef op 10.09.2021 om 20:23 uur

@Rob, Hallo Rob, dat was precies wat ik nodig had. Heb niet alles terug gevonden maar wel een paar belangrijke files. Super bedankt!

Groet, Sun

Bol schreef op 10.09.2021 om 23:36 uur

@Sun

Hallo Sun,

Het doet mij deugd om te lezen, dat u de belangrijkste files hebt weten terug te vinden met de zoekopdracht in Windowsverkenner.

Wat u zou kunnen doen is het volgende:

  • bij het opstarten van een nieuwe project zet een vinkje bij: Media naar projectmap kopiëren
  • geef bij de Projectfolder aan waar u alles in wilt kopiëren.
  • nu worden alles, inclusief uw MVP project bestand naar deze Projectfolder gekopieerd.
  • nadeel is dat het iets vertragend werkt
  • voordeel is u hebt alles bij elkaar staan.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 11.09.2021 om 15:42 uur

Hallo Sun en ook anderen, hier is maar weer het voorbeeld, na het lezen, dat idd Magix geen filmbestanden verwijdert, maar ik bedoel dat het nuttig is, ik hamer daar steeds op, dat men op een andere dan de C schijf je projecten zult moeten opslaan en voor elk ander project een eigen map aanmaakt, b.v. vakantie2020, of vakantie2021 of covidperikelen, ik noem maar wat en dan bij toetsaanslag 'Y' in het tabblad mappen voor elk project dit kan instellen, des te minder hoeft VDL te zoeken naar bestanden tijdens het werken.
Rubriceren en organiseren is hier het kernbegrip, vooral als je met meerdere projecten wilt werken.
Waarom schrijf ik dit, dat ik in de loop van de jaren met het werken met Magix, ook voor onze omroep, met schade en schande wijs ben geworden om dit zo te doen.
Als je wilt weten wat mijn activiteiten zijn klik dan op mijn avatar hier links boven met mijn camera op het ijs tijdens laatste elfstedentocht bij Barthlehiem.
Mvg Kees