afbeeldingen van 3000 pixels importeren nooit breder dan 1920 pixels

info167 schreef op 23.01.2020 om 11:33 uur

Ik heb een vraagje, ik heb afbeeldingen die ik op de volle breedte van het scherm wil gebruiken voor op de site, tenminste 3000pixels. Nu iedere keer als ik de afbeelding importeer, plaatst ie m niet breder dan 1920 pixels breed, nu kan ik m wel uitvergroten maar dan verlies ik scherpte. In Photoshop zien ze er goed scherp uit op de breedte van 3000 pixels. Ik heb van alles geprobeerd, spelen met resolutie en bijvoorbeeld op de juiste grootte in Photoshop opmaken, het blijft op de grens zitten van 1920 pixels bij het importeren. 1920 pixels is wel het formaat van HD. Heeft dat er iets mee te maken? Hoe kan ik dat oplossen? Want ik wil graag een mooie breed aflopende foto plaatsen op de site maar krijg het niet voor elkaar. Wie kan me helpen? In de handleiding kan ik daar niks over terug vinden.

Reacties

mi-bo schreef op 23.01.2020 om 11:54 uur

@info167

Beste Info 167,

Zelf heb ik geen RAW foto's maar,

een foto geïmporteerd en naar 3000 pixels gebracht

en dit is het resultaat,

via Preview

Is dit de bedoeling.

Met vriendelijke groet,

Michael

info167 schreef op 23.01.2020 om 12:09 uur

Beste Michael, dank voor je reactie, wat ik bedoel, is dat ik op een website een afbeelding wil plaatsen die over de hele breedte van het computer scherm te zien is. Ik heb de foto op 3000 en ook wel op 6000 pixels breed gemaakt en opgeslagen als jpg en png, dit om te experimenteren wat beste resultaat oplevert. Echter, wanneer ik de foto wil importeren in Webdesigner laat ie zich maar heel klein zien. Nu zag ik dat je de foto op 100% kan klikken en inderdaad wordt de afbeelding groter maar nooit groter dan 1920 pixels terwijl de foto 3000 pixels is. Dan kan ik de foto wel uitvergroten maar dan wordt de foto onscherp en dat is jammer want de computerschermen krijgen alsmaar een hogere resolutie dus scherper. Dus je wilt natuurlijk dat de foto op de site ook lekker scherp laat zien maar dat is niet zo. Doe ik iets verkeerd?

mi-bo schreef op 23.01.2020 om 12:20 uur

@info167

Beste ,

Dank voor Uw Feedback.

Misschien is dit een optie:

Als U naar bestand gaat en optie nieuw, presentatie grootbeeld is dit geen optie, en de andere Pagina's kunnen dan kleiner.

Sc6

Michael

mi-bo schreef op 23.01.2020 om 12:31 uur

@info167

Beste,

toch een toevoeging( ik heb zelf geen (Photoshop )). maar als U een PNG heeft in totale grootte en dit heeft opgeslagen, en U maakt een pagina aan grootbeeld zoals hier boven staat omschreven, en via bestand importeren ( Ctrl+ Alt + I ) dan moet als het goed is de foto worden geïmporteerd zoals hij in Photoshop staat

Sc6

Michael

info167 schreef op 23.01.2020 om 12:56 uur

Beste Michael, ik ga het uitproberen, bedankt!