Afbeelding achtergrond importeert verkeerd in webdesigner premium 11

daniel.ginkel schreef op 08.02.2016 om 16:16 uur

Hallo iedereen,

Ik wil graag een afbeelding als achtergrond plaatje gebruiken. Echter, elke keer als ik dit plaatje importeer, dan lijkt het alsof webdesigner de afbeelding afvlakt: de kleuren worden minder diep en er lijkt kwaliteitsverschil op te treden.

Weet iemand misschien waar dit aan ligt en hoe ik dat kan tegengaan? Het is van belang dat de kleuren 1 op 1 hetzelfde blijven.

De afbeelding is momenteel een jpg. Ik gebruik het programma Webdesigner Premium 11.

Alvast bedankt voor een antwoord.

Reacties

magixagent schreef op 08.02.2016 om 17:50 uur

hallo Daniel,
ten eerste wil je jouw vraag bij Forum naast Tutorial verwijderen, want 2 x de zelfde vraag is wel overbodig.
Dan als je met een blanke pagina begin kan je de geïmporteerde JPG net zo groot als klein maken, en aan de onderkant staan allemaal kleuren, hier kan je veel mee doen, anders even je link op de site zetten, kunnen Freaken kijken wat er aan de hand is

neem ook een kijkje op mijn demo site http://www.magixwebdesigner.nl
gr
Harry

daniel.ginkel schreef op 08.02.2016 om 19:43 uur

Hallo Harry,

Allereerst dank voor je antwoord. Mijn eerste poging om deze vraag te stellen, kon ik ineens niet terugvinden, waardoor ik dacht dat deze neit gepost was. Excuses voor de dubbele post.

Mijn vraag is nu eigenlijk nog steeds niet beantwoord. Ik importeer een afbeelding in mijn site in webdesigner en ineens zijn de kleuren veel minder diep en minder mooi. Kan iemand hier op reageren en mij vertellen hoe ik kan voorkomen dat alles wordt gecomprimeerd? (althans, als comprimeren het geval is, geen idee, maar daar lijkt het op).

Groet, Daniël

magixagent schreef op 09.02.2016 om 09:58 uur

Hallo Daniel.

een foto importeren gaat met drag en drop an klikken evt. met ctrl +c en dan op de website pagina Ctrl + V en het staat er. even een website gemaakt met  XARAWebdesigner 11, ga op home staan daar staat een optie mijn balkon hier staat een grote foto.

http://www.maw33s.xara.hosting

gr

Harry

daniel.ginkel schreef op 09.02.2016 om 10:40 uur

 

Hallo Daniel.

een foto importeren gaat met drag en drop an klikken evt. met ctrl +c en dan op de website pagina Ctrl + V en het staat er. even een website gemaakt met  XARAWebdesigner 11, ga op home staan daar staat een optie mijn balkon hier staat een grote foto.

http://www.maw33s.xara.hosting

gr

Harry

Dag Harry,

 

Zoals ik al had gezegd: het importeren van een afbeelding is het probleem niet. Hoe de basics van het programma werken heb ik wel door. Het probleem is dat Webdesigner deze afbeelding enigszins comprimeerd. Mijn afbeelding verliest kwaliteit nadat ik m heb geimporteerd. Ik wil graag weten hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn afbeelding geen kwaliteit verliest.

magixagent schreef op 09.02.2016 om 11:32 uur

Hallo Daniel,

 ik snap niet dt er elke keer wordt geschreven dat de foto gecomprimeerd wordt terwijl het een op een wordt gecopieerd. maar dit is een Forum waar freaken gebruikers proberen tehelpen.

een voorstel ga naar magix.com inloggen dan een ticket aanvragen en MAGIX support zal het in behandeling nemen

gr

Harry