Advies gevraagd i.v.m "Red uw LP's

wimrevet schreef op 31.12.2010 om 09:13 uur

Ïk heb zojuist uw software en versterker van Red uw LP's ontvangen. Ik heb een draaitafel van het merk Sony9 Uit mijn oude stereotoren). Als ik alles aansluit volgens uw boekje, dan werkt het niet. Het signaal is te zwak. Wat te doen? Een nadere draaitafel kopen? Zo, ja welke is dan goed om met uw product te kunnen werken. Of verdient het aanbeveling een exgtra voorversterker te plaatsen. Wat is dan goed voor deze oplossing?

Zo als het nu is is het zonde van het geld en ligt terugzenden voor de hand. Dat zou jammer zijn voor u zowel als voor mij. Graag uw advies.

Met vrienndelijke groet, Wim Revet

De Tas 51

8256 HL Biddinghuizen

tel 0622971387

Reacties

osihans schreef op 31.12.2010 om 09:49 uur

als je de voorversterker uit het pakket gebruikt, moet deze in principe werken.

Het uitgangssignaal van de platenspeler zelf is onvoldoende. Je kunt ook proberen de uitgang van de stereototen (indien aanweizg) gebruiken. Als dat wel werkt, ligt het wellicht aan de voorversterker.

Hoe zijn de instellingen voor het geluid van je PC. Staan die wel hoog genoeg.

 

Per plaat heb ik ook verschillen ontdekt, soms 30%, soms was 100% noodzakelijk.

 

Ik heb een nieuwe platenspeler gekocht met ingebouwde versterker (Akai, maar ok onder andere merken leverbaar) en dat werkt goed.

Voormalige gebruiker schreef op 01.01.2011 om 14:18 uur

Dubbelklik  eens op het luidspreker symbooltje rechtsonderin de taakbalk. Staan de schuifregelaars wel goed?,

dat wil zeggen eventueel naar boven schuiven.