achtergrondvormgeving

piet-zomerdijk schreef op 05.02.2018 om 21:18 uur

in photostory de luxe 2016 kon de eigen afbeelding onafhankelijk van de zelfgekozen achtergrond uit het beeldbestand in/uitfaden.

nu in photostory de luxe 2018 is het in/uitfaden gekoppeld. waardoor het in/uitfaden van de afbeelding gekoppeld is aan de achtergrond. hierdoor ontstaat geen continu beeld van de achtergrond. hoe kan ik beide ontkoppelen. de laatste update voor 2018 is geïnstalleerd.

Reacties

mi-bo schreef op 08.02.2018 om 14:09 uur

Piet,

Hopend dat ik begrijp wat U bedoelt.

in MAGIX Fotostory de luxe 2018 , gaat het gemakkelijker.

Foto staat in tijdlijnmodus op de tijdlijn, foto heeft links en rechts een zwarte balk.

Hier wilt U een ( kleur ) achtergrond van maken.

Klik op foto rechts op muis, dan achtergrondvormgeving.

ik heb de kleur paars gekozen.

Dan Uw vraag, kan foto en kleur apart fade in & fade out, zie voorbeelden.

 

door op a/b te klikken kan gekozen worden welke functie er gebruikt moet worden, de kleur is geen overgang ( harde las ).

Dit is mogelijk in MAGIX fotostory de Luxe 2018 versie 17.1.2.125

Ook is het mogelijk de foto halverwege te splitsen beeld vullend te maken met fade in / fade out.

succes met het mooie foto montage programma van MAGIX

Groeten

Michael

piet-zomerdijk schreef op 08.02.2018 om 20:24 uur

Michael,

op deze wijze heb ik al vele achtergronden aangebracht. Daarbij kon ik de gewenste kleur van de achtergrond continu laten zijn en de afbeelding los daarvan in/uit faden. Hierdoor kreeg ik geen zwart te zien tussen mijn afbeeldingen tijdens het afspelen. de achtergrond vormgeving is nu gekoppeld aan de afbeelding. hoe kan ik dit ontkoppelen?

et

 

groet Piet

mi-bo schreef op 08.02.2018 om 20:53 uur

Piet,

klik op de foto muis rechts gaat een scherm open.

Reset achtergrond en de kleur spoor is verdwenen. ( Alt + Shift + C ).

Ontkoppelen is niet mogelijk in dit programma , wel in MAGIX vdl montage programma.

Groeten

Michael

mi-bo schreef op 08.02.2018 om 21:12 uur

Piet,

even een aanvulling wat U wel kunt doen, i.p.v ontkoppelen.

Foto splitsen en daar kleur , video , beeldbestand gebruiken.

Groeten

Michael

Bol schreef op 08.02.2018 om 23:20 uur

Hallo Piet,

Een gekleurde achtergrond, maakt ik meestal op de volgende manier.

  1. zet Photostory in de tijdlijnmodus
  2. Zelf maak ik eerst mijn project, met de zwarte balken links en rechts en plaats dan eerst de overgangen.
  3. Daarna selecteer alle foto's en sleep deze één spoor naar beneden
  4. Kies een gewenste "kleur.jpg" en zet sleep deze naar de tijdlijn boven de foto's en klik op negeren, klik daarna op aanpassen
  5. Trek het kleurenvlak over de volle lengte van de foto's
  6. Ik heb de overgang "wissel" gebruikt om goed te laten zien, dat de blauwe kleur ook tijdens een overgang zichtbaar blijft.

Succes,

Bol

 

Laatst gewijzigd door Bol op 08.02.2018, 23:29, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-