Reacties

RiViS schreef op 20.12.2016 om 17:35 uur

Hallo C.A.,

Welkom op het forum.

De toevoeging "new version"doet me twijfelen of ik weet over welk programma je vraag precies gaat, ik ga er maar van uit dat het gaat om de recent uitgebrachte "Photostory DeLuxe" (versie 16.1.1.44, zie Hulp/ Over...). Bij het aanbrengen van een Effect, begin je altijd met het activeren van de foto (met een muisklik) waarop je het effect wilt toepassen. Zet ook de afspeelmarker op die foto. Er zijn nu 2 manieren om het effect toe te passen, in dit geval een achtergrond kleur. 1) Klik op de achtergrond en sleep hem naar de foto, of 2) Klik op het neerwaarts gerichte pijltje dat zichtbaar wordt zodra je met de muis op de achtergrond komt. In beide gevallen opent een schermpje en daar klik je op Toepassen. Nu zal het effect zichtbaar zijn op de preview monitor. N.B: het is essentieel dat je eerst de foto activeert met een muisklik, anders gebeurt er niets.

groet,

Rijk

c.a.-hoekstra schreef op 11.01.2017 om 20:19 uur

Hallo Rijk,

Ik bedoel het plaatsen van een kleur uit de foto in de monitor die met het pincet is aangewezen en ook OK is getoetst.

Het kleurblokje van het tabblad is wel gekleurd, de vlakken naast de foto in de monitor blijven zwart, tenzij ik een beeldanimatie toepas of een geanimeerde tekst toevoeg. Het lijkt of er een zwart vlak over de achtergrond blijft liggen want er is een minimaal smal gekleurd randje naast de foto zichtbaar. De achtergrondkleur kan ook gereset worden, dus is wel ergens aanwezig. De twee methoden die jij aangeeft werken wel.

Daarnaast worden alle titels of teksten goed weergegeven in de monitor, maar zijn veel smaller op een gebrande dvd geplaatst. Misschien een zelfde oorzaak?

Voormalige gebruiker schreef op 12.01.2017 om 11:53 uur

Beste,

Als u de zwarte vlakken naast de foto bedoeld (zie afbeelding rode pijlen), dan is dit niet mogelijk met het pincet. Het pincet is alleen actief op de foto, die u op de tijdlijn c.q. preview-venster heeft staan. Als u deze zwarte vlakken een kleurtje wilt geven, zou u het met de oplossing die Rijk aangeeft moeten doen. 

Succes,

Rob