Hallo,
Ik draai met Samplitude 64Bit op een Windows-10 PC. Als ik de verschillende instrumenten wil gaan gebruiken (die ik met het programma heb gedownload), kan ik daar (denk ik) het beste een keyboard voor gebruiken (toch?). Ik heb geen uitgebreide geluidskaar, maar een onboard geluidskaart van Realtek (Realtak Digital Output (High Definition Audio)). Ik vraag mij af of ik voor het spelen en opnemen van muziek een Keyboard kan gebruiken en wat voor soort ik dan het beste kan kopen (USB? of waar ik op moet letten enz. enz.)? Ik ben niet op zoek naar een High-end keyboard, maar wel één die het beste van pas komt met deze software (niet te duur dus!). Hebben jullie daar adviezen over?
Ook vraag ik mij af of ik gewoon zo’n Keyboard kan inpluggen en meteen spelen en opnemen, of is hier een bepaalde volgorde voor? Ik heb op internet gezien dat je dit moet doen voor je de software voor het eerst opent, omdat je anders een slechte synchronisatie tussen hardware en software hebt. Is dit zo en wat kan ik dan doen (als dit zo is) om toch een goede werking te krijgen tussen de hardware en de software?
Ik hoop dat ik op het forum geholpen kan worden. Alvast bedankt voor het mee denken!
Met vriendelijke groet,
Mike