4k UHD opname branden op bluray

h.enc.buijs schreef op 27.08.2016 om 17:48 uur

Ik heb onlangs een nieuwe video camera aangeschaft welke geschikt is voor opname in 4k. Heeft het zin om op te nemen in 4k modus wanneer je nog niet 4k kunt afspelen? Ik zou dat b.v. wel kunnen doen met het oog op de toekomst, zodat je later de opname wel in 4k kunt bekijken. Nu komt bij mij de volgende vraag naar boven, kan ik met Magix video easy 2016 een in 4k opgenomen film omzetten zodat ik deze op een bluray disk kan afspelen.

Reacties

mi-bo schreef op 27.08.2016 om 18:26 uur

Kijk naar deze link, MAGIX geeft aan dat het mogelijk is 

http://www.magix.com/nl/video-easy/detail/ succes

Michael

h.enc.buijs schreef op 27.08.2016 om 18:54 uur

Bedankt voor je snelle antw. dit wist ik eigenlijk al wel. Misschien had ik m'n vraag moeten specificeren, ik zoek eigenlijk iemand die hier al ervaring mee heeft gehad. Is het uberhaupt zinvol, zijn de verschillen aanmerkelijk, vergt het niet veel meer van je computer zodat het encoderen uren duurt? etc. Als de verschillen marginaal zijn neem ik gewoon in HD 1080i op. Wie weet er meer?

Voormalige gebruiker schreef op 27.08.2016 om 21:44 uur

Beste,

U vraagt naar iets, dat u zelf het beste kan uitproberen door een 4k project (hoeft niet groot te zijn) te branden op HD 1080 i (Bluray). Gebruik hiervoor DVD+R(W) 4,7gb schijven voor. Hier kan je ca 20min film op branden.

Succes,

Rob