3d sjablonen werken niet

JM-deBoer schreef op 27.03.2023 om 14:50 uur

Heb een tijd geleden ook al eens een vraag gesteld over de 3d sjablonen in Magix Video Deluxe Premium 2021 die niet goed werkten.
Nu heb ik hier opnieuw problemen mee.
Wanneer ik de sjablonen gebruik in Magix Video Pro X dan werken ze wel.
Wanneer ik de film, gemaakt in Premium, inlaad in Pro dan worden helaas een aantal zaken zoals titels niet goed overgenomen.

Er werd destijds gesproken over een BUG.
Is er misschien al een patch over dit probleem verschenen?

Joop de Boer

 

 

 

Reacties

Bol schreef op 27.03.2023 om 16:33 uur

@JM-deBoer

Hallo Joop,

Welke versie VDL 2021 premium en Video Pro X werkt u? Als ik beide versienummer weet, dan kan ik u gerichter antwoorden geven.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

JM-deBoer schreef op 27.03.2023 om 16:59 uur

Hallo Rob

Ik gebruik Magix Video deluxe Premium 2021
Versie 20.0.1.80 (UDP3)
UG code 8453 KA1

Magix Video Pro X 13
Versie 19.0.1.138 (UDP 3)
UG code 8459 KA1

Heb dit probleem al eerder aangekaart.
Alle 3D sjablonen werken niet goed.
Een nieuwe installatie werkt ook niet.

Destijds werd er in dit Forum door jullie gemeld dat het waarschijnlijk een BUG was en ik dit het beste bij Magix zelf kon aankaarten. Heb dit destijds gedaan en als compensatie de Pro versie gekregen. Er werd gezegd dat films gemaakt in beide versies compatibel zijn. Dit is niet het geval. Wanneer ik een film gemaakt in Premium daarna inlaad in Pro dan worden een aantal onderdelen zoals tekst verplaatst en bepaalde zaken als automatisch in- en uitzoomen niet overgenomen.

Maar dat de eerder genoemde BUG na ruim twee jaar nog niet is verholpen is geen goede zaak.
Aan mijn computer kan het niet liggen :

Devices and Drivers
PROCESSOR Intel® Core™ i7-6820HQ CPU @ 2.70GHz

GRAPHICS Intel® HD Graphics 53
NVIDIA Quadro M2000M

AUDIO Realtek Audio
  Intel® Display Audio

NETWORKING AND I/O

Intel® Dual Band Wireless-AC 8260
  Intel® Ethernet Connection (2) I219-LM
  Bluetooth Device (Personal Area Network)

MEMORY 32 GB

STORAGE Seagate Expansion SCSI Disk Device
 
PM961 NVMe SAMSUNG 1024GB

 

Groet Joop de Boer

 

 

 

Bol schreef op 28.03.2023 om 00:26 uur

@JM-deBoer

Hallo Joop,

Ik heb even voor u VDL 2021 premium versie 20.0.1.80 geïnstalleerd. Als ik nu 3d sjablonen open, dan bevriest het programma bij mij en moet ik het beëindigen met ctrl+shift+Esc (taakbeheer)

Deze BUG van is waarschijnlijk nooit gerepareerd. Er worden voor VDL 2021 geen updates meer uit!!

Wanneer ik de film, gemaakt in VDL 2021 Premium, inlaad in Video Pro X13 dan worden helaas een aantal zaken zoals titels niet goed overgenomen.

VDL 2021 premium en Video Pro X13 zijn niet compatibel met elkaar. Na VDL 2021 en Video Pro X12 zijn de lay-outs van Video Pro X13 en hoger zeer grondig gewijzigd.

Lay-out VDL 2021

Lay-out Video Pro X13

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 28.03.2023, 10:18, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

JM-deBoer schreef op 28.03.2023 om 09:56 uur

Hallo Rob

Dank voor je research. Ik vind het een slechte zaak van Magix dat ze hun programma’s dermate slecht ondersteunen. Het begint erop te lijken dat ze hiervan een politiek maken om gebruikers ertoe te “dwingen” om elk jaar een nieuwe versie aan te schaffen. Je wordt bestookt met mailtjes en notifiers om een verbeterde versie te kopen.

Uiteraard neem ik jou niks kwalijk als moderator.

Maar heb jij een mailadres van Magix waar ik mijn grieven kwijt kan?

Nogmaals dank voor jouw goede hulp.

 

Joop de Boer

Bol schreef op 28.03.2023 om 18:24 uur

@JM-deBoer

Hallo Joop,

Graag gedaan😉. Als moderator kan ik er niets aan doen, dat Magix Duitsland hun programma's maar voor één jaar ondersteund. U heb VDL 2021 en Pro X13 tijdens de updategarantie aangekocht c.q. verlengt. Zie: Waar kan ik mijn serienummer en het installatieprogramma vinden?

Om toch uw grieven kwijt te kunnen, stuur dan een mailtje naar: infoservice@magix.net

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 28.03.2023, 20:17, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

JM-deBoer schreef op 28.03.2023 om 20:03 uur

Tanxxxxx 👍

Bol schreef op 29.03.2023 om 21:47 uur

@JM-deBoer

Hallo Joop,

Ben nog wat aan het experimenteren geweest en hebt de 3D-sjablonen binnen VDL2021 versie 20.0.1.80 weer werkend gekregen door de Cache map te verwijderen. Na verwijdering wordt deze weer automatisch aangemaakt.

zie filmpje:

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

JM-deBoer schreef op 29.03.2023 om 22:27 uur

Geweldig dat het je is gelukt. Wis je de map helemaal of alleen de inhoud?

groet Joop

Bol schreef op 29.03.2023 om 22:47 uur

@JM-deBoer

Hallo Joop,

Ik heb de gehele cache map verwijderd.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

JM-deBoer schreef op 30.03.2023 om 09:40 uur

Ga ik dat ook eens proberen.
 

dank Joop

JM-deBoer schreef op 30.03.2023 om 13:35 uur

Hallo Rob

Heb je tip om de Cachemap te wissen geprobeerd.
Wanneer ik dezelfde stappen die jij in het filmpje doet, ook uitvoer, krijg ik opnieuw een foutmelding.

Het heeft wel iets te maken met die Cache map.
Wanneer ik de cache map heb gewist en daarna Magix opnieuw opstart krijg ik de keuze om een nieuw project aan te maken. Dit gaat dan zoals het hoort. Vervolgens probeer ik jou stappen te volgen maar krijg ik bovengenoemde foutmelding.
In de nieuw aangemaakte Cache map staat dan 1 bestand met grootte 0 Kb
Wanneer ik vervolgens Magix opnieuw opstart en weer een nieuw project wil aanmaken blijft het programma in dat scherm hangen. Ik kan dat scherm wel afsluiten met het X (kruisje)
Er wordt dan wel een nieuw project aangemaakt maar 3D sjablonen, zowel Basis 3D als Decoratieve 3D, blijven hopeloos vastlopen en Magix kan alleen via Taakbeheer afgesloten.

Kunnen virusscanner AVG, CCleaner en Malwarebytes invloed hebben?

Groet Joop

Bol schreef op 30.03.2023 om 13:54 uur

@JM-deBoer

Hallo Joop,

Uw foutmelding, zie uw afbeelding, kreeg ik vanochtend ook. Ik heb alle VDL 20xx premium versie grondig verwijderd van mijn PC en daarna alleen VDL 2021 premium geïnstalleerd. Ik krijg nu geen foutmelding meer, maar het programma liep weer vast, nadat ik tot tweemaal toe een 3D-sjablonen had toegepast. Wat er nu eigenlijk precies aan de hand is, daar heb ik het antwoord (nog) niet op. Ik blijf zoeken, hoewel het zoek is naar de bekende speld in de hooiberg. Ik geloof niet dat uw virusscanner AVG, CCleaner en Malwarebytes hier invloed op hebben, want ik heb de AVG virusscanner en Malwarebytes niet op mij PC staan.

Met vriendelijke groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 30.03.2023, 13:58, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

JM-deBoer schreef op 30.03.2023 om 14:02 uur

Hallo Rob
Het blijft inderdaad een vreemde zaak. Ik heb naast Premium ook Pro X13 op mijn laptop staan. Dit mag volgens eerdere contacten geen invloed hebben, werd mij toen verteld.
Ik heb de film in de Pro versie helemaal bijgewerkt en blijf daar voorlopig maar mee werken. Is wel even wennen omdat diverse functies toch net weer even anders werken.
Heb mijn grieven via het jou doorgegeven mail adres inmiddels ook bij Magix zelf neergelegd. Ben benieuwd of er van hun kant nog een reactie komt.

In ieder geval nogmaals dank voor al jouw inspanningen.

Groet Joop

Bol schreef op 30.03.2023 om 14:08 uur

@JM-deBoer

Hallo Joop,

Graag gedaan. Nog even dit. Op mijn ander PC heb ik VDL 2022 plus, VDL 2023 premium en Pro X14 staan. Hierin werken bij al de drie Magix programma's de 3D-sjablonen zoals het behoort. Ik krijg het vermoeden, dat dit een BUG is in VDL 2021? Ik verneem wel wat het antwoord is van Magix Support.

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

JM-deBoer schreef op 30.03.2023 om 14:10 uur

Tanxxx
Zodra ik iets van Magix hoor hou ik je op de hoogte.

Groet Joop