2022 PREMIUM: liep steeds vast en werkt nu helemaal niet meer

AJIM-Grosfeld schreef op 15.05.2022 om 17:02 uur

 

Beste lezer,

 

Al een jaar of zes werk ik met MAGIX Video, ik ben geen expert maar kan er toch behoorlijk mee overweg.

Ik bewerkte vandaag een film, steeds liep Video Deluxe vast en moest ik opnieuw het programma starten. Niet eerder meegemaakt. Uiteindelijk was zelfs mijn laatste backup foetsie en ik kon alleen een backup van twee uur eerder openen.

Wanneer ik nu Video Deluxe open, krijg ik direct de popup: "In het programma is een zwaarwegend probleem opgetreden", met het advies het programma te sluiten. Ik kreeg een melding dat mijn drivers niet meer up-to-date zouden zijn. Ik zou minimaal OpenGL 2.0 moeten installeren. Ik heb daarop gegoogled op OpenGL 2.0 en kwam uit bij DRIVERFIX.

Daarop heb ik het programma DRIVERFIX gedownload om mijn drivers bij te laten werken. Dat heeft niet geholpen. En nu weet ik het niet meer. Ik zit met mijn handen in het haar. Hebt u een oplossing?

Specificaties van mijn computer: HP Pavilion All in one 27" - Intel(R) Core(TM) i5-7400T CPU @ 2.40GHz   2.40 GHz - RAM geheugen 8,0GB - 64-bits, x64-processor - Windows 10 Home

Alvast bedankt voor je reactie.

 

Groet, Ton Grosfeld

 


 

 

Reacties

Bol schreef op 15.05.2022 om 18:01 uur

@AJIM-Grosfeld

Hallo Ton,

Het kan zijn, dat de videodrivers van uw HP Pavilion All in one 27 niet meer up-to-date zijn. Voor zover ik het weet is OpenGL 2.0 een videokaartfoutmelding.

Om de drivers en stuurprogramma's van uw PC systeem up-to-date te houden, kunt u het beste de HP website raadplegen en uw de stuurprogramma's laten detecteren.

Raadpleeg deze site: HP ondersteuning - Software- en stuurprogramma downloads

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 15.05.2022, 18:05, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 15.05.2022 om 18:04 uur

@AJIM-Grosfeld

Beste Ton,

Laat ik U proberen te helpen, zodat U weer snel verder kunt

MVDL 2022 is een zwaarder programma dan dat U gewend was en vraagt veel meer werk en rekenkracht dan eerder uitgebrachte versie

heeft U al via Nvidia.com gekeken of er nog een update voor Uw grafische( video ) kaart is.

Nu is 8 GB Ram geheugen wel aan de krappe kant om video te bewerken.

toets de Y toets in als MVDl is opgestart, en zie PNG zet waar nu grafische kaart staat bij import en export verander dit eens in CPU of Microsoft WARP device, misschien dat het dan wel beter gaat

Sc6

Vriendelijke groet

Michael ( FM )

AJIM-Grosfeld schreef op 15.05.2022 om 18:06 uur

Dankjewel Rob en Michael voor deze snelle en heldere antwoorden! Ik ga er dadelijk mee aan de slag.

AJIM-Grosfeld schreef op 15.05.2022 om 18:08 uur

Overigens werk ik met deze MVDL 2022 al enkele maanden, ik heb er al een film of zes mee gemaakt. Het probleem deed zich pas vandaag voor.

mi-bo schreef op 15.05.2022 om 18:14 uur

@AJIM-Grosfeld

Beste Ton,

Dank voor Uw uitgebreide Feedback.

Misschien een optie, bestand, instellingen , instellingen terug zetten naar standaard waarde, wel er rekening mee houden dat alle instellingen worden terug gezet naar standaard, even kijken bij help, extra inhoud installeren of daar alles nog zonder V staat

Sc6

Vriendelijke groet

Michael (FM)

Bol schreef op 15.05.2022 om 18:16 uur

@AJIM-Grosfeld

Hallo Ton,

Uw probleem is geen Video Deluxe 2022 probleem, maar een videokaart probleem. Vandaar mijn advies om de stuurprogramma's te laten detecteren door de HP software. U kunt het beste hun advies opvolgen.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 15.05.2022, 18:16, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

AJIM-Grosfeld schreef op 16.05.2022 om 19:34 uur

Beste Rob en Michael,

Drivers zijn niet te installeren volgens HP. Zwaardere videokaart met dan ook een zwaardere voeding en evt. uitbreiding werkgeheugen: geen ruimte voor in de All-in-one desktop computer. Dus hardwarematig is dit niet op te lossen.

 

Dan maar softwarematig geprobeerd: ik heb de fabrieksinstellingen terug gezet, proxybestanden maken uitgezet, tweede beeldscherm schakel ik ook uit bij gebruik van Magix, geen ingewikkelde animaties meer en ik sluit alle andere programma's af. Tenslotte niet snel knoppen indrukken na elkaar en een beetje geduld hebben.

En het werkt: ik heb vandaag twee filmpjes kunnen maken zonder (ernstige) storingen. Dus ik kan (voorlopig?) weer verder!

Hartelijk dank voor jullie adviezen!

Groeten van Ton

Bol schreef op 16.05.2022 om 19:54 uur

@AJIM-Grosfeld

Hallo Ton,

Het doet mij deugd om te lezen, door terug te keren naar HP fabrieksinstelling u uw probleem hebt kunnen oplossen. Het klopt, dat VDL 2022 een zwaardere programma is dan VDL 2021. Kunt u het geheugen niet uitbreiden van 8GB naar bv. 16GB of 32GB, dat zal uw systeem zeker ten goede komen. Succes met het samen stellen van uew films.

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 16.05.2022 om 20:50 uur

@AJIM-Grosfeld

Beste Ton.

Uw reactie gelezen.

" ik heb de fabrieksinstellingen terug gezet, proxybestanden maken uitgezet, tweede beeldscherm schakel ik ook uit bij gebruik van Magix, geen ingewikkelde animaties meer en ik sluit alle andere programma's af. Tenslotte niet snel knoppen indrukken na elkaar en een beetje geduld hebben."

Dit is een positief bericht, dat U nu weer verder kunt met Uw hobby, video's monteren."

Sc6

Vriendelijke groet

Michael (FM)