2 films onder elkaar monteren

annetlutz schreef op 20.10.2013 om 10:26 uur

Ik film HD en heb Magix daar voor aangeschaft.

Als ik 2 films onder elkaar in de tijdlijn wilt zetten gaat de ander weg. Normaal deed ik dat met Pinnacle en dat ging altijd goed tot dat ik met HD ging filmen.

Is er een cursus of kunnen jullie doorgevn hoe ik het moet doen. Eigenlijk wil ik dan de film op de tijdlijn 1 en 2  en de 2e film op 3-4. Dan stukjes interview weghalen en dat de film dat gat dan gelijk aansluit.

Is dat mogelijk met met Magix?

 

Reacties

lucky_me schreef op 20.10.2013 om 13:02 uur

Hallo

Ik neem aan dat je met video de luxe werkt? Het programma speelt af van onder naar boven. Ik verklaar me nader; je plaatst 2 videobestanden recht onder elkaar op de tijdlijn. in de preview window zal enkel het onderste video bestand getoont worden, Het beeld uit het bovenste bestand wordt ook afgespeelt maar het zit onder het eerste beeld.

Er zijn inderdaad cursussen, zie bovenaan dit tapblad

mvg

Luc

Voormalige gebruiker schreef op 20.10.2013 om 13:43 uur

Beste,

Een aanvulling op Lucky Me. Welke versie VDL heeft u? Voor mijn uitleg ga ik ervan uit dat u VDL2014 of 2013 heeft. U kunt 1, 2, 3 of zefls meer films in een project maken. kunt Dit kunt u op 2 manieren doen.

1. Door de films achter elkaar op het eerste spoor van de arranger te zetten. Het tweede spoor is het geluidspoor. 

2. Of door op het plusje te drukken om zo een nieuwe film binnen het actieve project toe te voegen. (zie foto)

Het is te uitgebreid om hier alles uit te leggen. Lees eens aandachtig het handoek.pdf door. Ga naar: hulp / handboek.pdf. Op blz. 260 staat beschreven hoe u films kan toevoegen 

Succes met het veelzijdige VDL programma.

Rob

5x gewijzigd wegens toevoeging en typefouten

annetlutz schreef op 20.10.2013 om 14:21 uur

Ga het zeker goed lezen, maar omdat de films snel klaar moeten zijn, probeer ik het toch maar met Pinnacle het voor elkaar te krijgen. Als de films klaar zijn stort ik mij opnieuw op Magix.

Bedankt.

Groet Annet

Laatst gewijzigd door annetlutz op 20.10.2013, 14:21, in totaal 1 keer gewijzigd.

In club verband doe ik S8 over zetten, werkgroep film montage en maak film reportages van binnen en wat buiten gebeurd voor een verpleeghuis. Ik ben nu honderden films aan het digitaliseren.

joma4950 schreef op 04.11.2013 om 13:06 uur

Ik heb het ook geprobeerd maar kan dan ook maar 1 film zien alleen als ik branden ga zie ik ze wel allebij.

Ik wil ze alle twee zien in de tijdbalk om ze te kunnen bewrken. Met scenes lukt dat wel maar een complte film ernaar toe slepen op een ander spoor krijg ik niet voor alkaar.