2 computers gebruiken,zelfde project op SSD samsung T5

johndebrock schreef op 26.09.2021 om 23:36 uur

Project aangemaakt met Desktop Intel i7,Nivida kaart,opslag op SSD samsung T5,later verder werken op Laptop Lenovo,i7,Intel kaart,bij importeren project d.m.v. MVP vindt ik Muziek OGG niet terug die ook op de SSD staan,Is de oorzaak de 2 verschillende videokaarten ?

Hoe oplossen,bij voorbaat bedankt,John

Reacties

Bol schreef op 27.09.2021 om 00:31 uur

@johndebrock

Hallo John,

Uw videokaarten hebben hier niets mee te maken, als u weet, dat uw MVP projectbestanden alleen maar uit verwijzingen bestaan. Het kan zijn, dat uw OGG bestanden op uw PC in een andere map c.q. schijf staan, dan op uw laptop. U zou dit kunnen dit ondervangen, door bij het aanmaken van een project een vinkje te zetten bij: Media naar projectmap te kopiëren. Bij projectfolder maak u de opslagmediamap aan. Nu worden alle gebruikte bestanden daar na toe gekopieerd, zodat alle bestanden (muziek, filmfragmenten e.d.) bij elkaar in een map komen te staan. Als u deze op een externe datadrager hebt aangemaakt, dan kunt u heel eenvoudig op uw PC of op uw laptop werken. Mocht u nog vragen hebben dan verneem ik dat wel.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 27.09.2021, 00:36, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

johndebrock schreef op 27.09.2021 om 09:25 uur

Dank voor uw snelle antwoord,

Alles staat op mijn SSD schijf,ook de OGG muziek maar als ik die schijf op mijn laptop aansluit en d.m.v MVP het project importeer dan ontbreken de OGG muziek,ik maak nu van die tijdlijn met muziek een WAV bestand en zet dat er onder,dat werkt maar misschien is dat niet de goede manier.
groeten John.

mi-bo schreef op 27.09.2021 om 09:57 uur

@johndebrock

Beste John.

Niet zeker wetend of dit het probleem is een OGG(vb 39 mb) is een zeer klein bestand meer dan 10x gecomprimeerd ten opzichte van een Wav (vb.419 mb) bestand.

Weet U zeker dat het OGG bestand niet alleen maar op de PC staat, en nu het is uitgepakt ook op de externe drager staat.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m woord verbetering

Bol schreef op 27.09.2021 om 10:12 uur

@johndebrock

Hallo John,

Zoals ik al schreef een MVP projectbestand bestaat alleen maar uit verwijzingen. Het kan zijn, dat tijdens het aansluiten van uw externe SSD schijf op uw Laptop de SSD schijf een andere schijfletter krijgt toegewezen, dan die van u PC.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 27.09.2021 om 10:49 uur

@johndebrock

Hallo John,

In onderstaande afbeelding laat ik u zien hoe een MVP projectbestand opgebouwd kan zijn. Het voer hier te ver om hier dieper er op in te gaan. De conclusie is, dat u altijd moet zorgen, dat de schijfletters van uw PC en Laptop op elkaar afgestemd zijn of alle gebruikte bestanden incl. het MVP projectbestand in een en de zelfde map staan.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 27.09.2021 om 10:53 uur

Hallo John het overbrengen is ook een mogelijkheid van het exporteren uit je PC op een stickje, en daarna importeren van het project in jouw laptop waar de tweede MVDL geïnstalleerd is mb.v. een b.v. een stickje. Dat is te doen door een stickje van voldoende capaciteit in je PC te steken en zie het plaatje, dus toetsaanslag zie pijl te gebruiken.

Dan kan je dit stickje in je laptop te steken en te importeren, mits je het gehele project natuurlijk in je PC hebt gerubriceerd in een map met de naam van het project.
Hoe rubriceer je een project m.b.v. toetsaanslag 'Y' en dan tabblad Mappen en dan de regels in te vullen behalve de twee onderste. (zie plaatje)

(dit is een voorbeeld van beelden in een project, die gemaakt zijn door een vriend, van mijn 80e verjaardag)
Bestanden met de extentie .mvp zijn project bestanden waarin zoals Rob aangeeft, alleen maar gegevens bevat van bestanden die deel uitmaken van het project en .mvd is een bestand waar alles in zit van het vigerende project.
Vanaf het stikje moet je het .mvd bestand weer importeren in een van tevoren gemaakte map met projectnaam in je laptop.

Wellicht kan je hiermee wat je wilt.
Mvg Kees

2 plaatje's bijgevuld
 

johndebrock schreef op 28.09.2021 om 16:45 uur

Beste ...,ik kon niet inloggen vandaar mijn late antwoord,oorzaak is dat de OGG muziek in een andere map staat,hoewel ik die muziek gekopieerde heb en in de Projectmap gezet,kon de 2e computer die niet vinden,ik los het op door van het geluidsspoor een WAV te maken die ook in de Projectmap zet en die er onder op een ander spoor,oude spoor Muten.

Dank je wel voor jullie hulp dat heeft mij op het juiste "spoor" gezet,Groeten,john de Brock.

Bol schreef op 30.09.2021 om 00:28 uur

@johndebrock

Hallo John,

Fijn om te lezen, dat u het op uw manier zelf heb weten op te lossen. Succes met samenstellen van uw filmprojecten.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 02.10.2021 om 00:09 uur

@johndebrock

Hallo John,

Er is nog een methode, die voor ca. 97% goed werkt en dat is om een veiligheidskopie te maken. Op deze manier worden al de gebruikte project bestanden / materiaal op geslagen in één map. Je kan het *.MVP projectbestand dan op een willekeurige PC opstarten onder dezelfde Video Deluxe versie als waarmee het projectbestand is gemaakt.

Ik heb wel ondervonden, dat bv. de stabilisaties, gemaakt met bv. proDaD Mercalli niet mee wordt gekopieerd.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

johndebrock schreef op 02.10.2021 om 11:50 uur

Goede morgen Rob,

Dank wederom voor je antwoord,je heb uitgezocht hoe het wel werkt,ga ik zeker doen,ik heb ook gemerkt dat ik dan op een andere computer,b.v. overgangen en stabilisatie soms opnieuw moet doen maar dat is te doen,maar een muziekspoor van +28 minuten terug zetten met veel verschillende stukjes muziek kost mij zowat een dag,gelukkig geef Magix aan wat er ontbreekt en de naam van het muziek stuk,door op die aankondiging te klikken kom je vaak in de juiste map terecht maar ben dan ff bezig.

Heb wel ondervonden dat WAV muziek blijft staan maar OGG niet ook al staan die in de zelfde map als kopie,ik heb dat probleem opgelost door van dat muziekspoor een WAV te maken,d.m.v. Film Exporteren,Audio als wav die ik in de map zet en op een andere computer onder de film zet,orginele spoor op Mute.

Ik maak een filmisch Jaaroverzicht voor ons dorp met scenes van +40 seconden.

Bedankt en vriendelijke groeten,John de Brock.

Bol schreef op 02.10.2021 om 14:00 uur

@johndebrock

Hallo John,

Dat u overgangen en/of effecten mist komt omdat u deze wel op de ene PC staan, maar niet op de andere. Ik ondervind dit regelmatig, als ik zo'n MVP projectmap via WeTransfer toe gemaild krijgt vanuit Amerika of Engeland. Maar goed, dit alles is nog te overzien. Ik vraag dan even bij de persoon in kwestie na wat voor overgangen c.q. effecten hij hebt gebruikt. Soms laten we die dan weg of we vervangen ze voor een ander die wij beide op de PC hebben staan. Wat betreft de stabilisatie van proDaD Mercalli, daar heb ik nog niet kunnen ontdekken waarom dat zo is. Misschien kom ik ooit nog wel achter.

Heel veel succes met het maken van het Jaaroverzicht van uw dorp

Fijn weekend, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 02.10.2021, 14:02, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

johndebrock schreef op 02.10.2021 om 16:47 uur

Hallo Rob,bedankt voor de tip en voor je prima hulp,misschien komt er nog en pach of update voor.met vriendelijke groeten,John.

johndebrock schreef op 04.10.2021 om 23:46 uur

Goede avond Rob,

Inmiddels heb ik het kunnen testen op een 2e computer,door jouw advies een Veiligheidskopie op de 1e computer te maken,ik heb die ook in dezelfde map opgeslagen als de Film-map en de OGG muziek staat er nu wel bij.

Het is wel zo dat deze film in een map staat die onder een Hoofdmap valt dus Magix moet alles bij elkaar zoeken,maar het werkt,als tijdens het importeren d.m.v. MVP iets niet meekomt dan geeft Magix aan wat dat is,door op map te klikken wordt dat item weer gevonden en erbij gezet.

Met vriendelijke groeten,John de Brock

Bol schreef op 05.10.2021 om 18:10 uur

@johndebrock

Hallo John,

Bedankt voor uw terugkoppeling. Het doet mij zeker deugd, dat dit voor u een werkzame methode is. Zoals ik al eerder schreef, dat het voor 97% goed werkt. Inderdaad geeft het VDL programma zelf aan wat u eventueel mist en waar u het weer kan vinden. Ik wens u succes met het maken van uw filmprojecten op twee PC.

Met vriendelijk groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 05.10.2021, 18:11, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

johndebrock schreef op 05.10.2021 om 19:10 uur

Rob,ik kan weer doorwerken,bedankt en met vriendelijke groeten,John de Brock