Zwarte stukken tijdens video

BlueKingNL schreef op 02.04.2018 om 17:18 uur

Ik heb een video geïmporteerd vanuit mijn telefoon, maar als ik deze in Video Deluxe MX Premium plak, verschijnen er zwarte blokken tijdens de video. Deze zijn niet te zien tijdens de opname zelf, of na de opname op mijn telefoon of computer (Windows 10).

Doe ik iets fout met het importeren? De FPS- en resolutie instellingen staan goed.

Reacties

mi-bo schreef op 02.04.2018 om 19:04 uur

BlueKingNL.

Wat bedoelt U precies, als het verticaal opgenomen beeld wordt gedraaid.

origineel opgenomen

Het zijn mpeg4 beelden die de Smartphone /telefoon opneemt en kunnen met MAGIX vdl MX Prem bewerkt worden

Groeten

Michael

Bol schreef op 02.04.2018 om 21:29 uur

Beste,

Vraagje, waar zitten de zwarte blokken? In het videofragment zelf of elders?

Kunt u aangeven c.q. laten zien, met een afbeelding, wat u nu precies bedoeld.

Hoe importeert u de filmfragmenten naar uw pc?

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 02.04.2018, 21:53, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

BlueKingNL schreef op 03.04.2018 om 08:07 uur

BlueKingNL.

Wat bedoelt U precies, als het verticaal opgenomen beeld wordt gedraaid.

origineel opgenomen

Het zijn mpeg4 beelden die de Smartphone /telefoon opneemt en kunnen met MAGIX vdl MX Prem bewerkt worden

Groeten

Michael

Nee, her was een landscape-schermopname. Tijdens het filmpje "verdwijnen" er af en toe een aantal frames, deze zijn dan zwart. Dit is alleen te zien in het programma.

BlueKingNL schreef op 03.04.2018 om 08:08 uur

Beste,

Vraagje, waar zitten de zwarte blokken? In het videofragment zelf of elders?

Kunt u aangeven c.q. laten zien, met een afbeelding, wat u nu precies bedoeld.

Hoe importeert u de filmfragmenten naar uw pc?

Groet,

Rob

Tijdens het filmpje "verdwijnen" er af en toe een aantal frames, deze zijn dan zwart. Dit is alleen te zien in het programma. Ik heb de videos met een kabeltje overgezet.

BlueKingNL schreef op 03.04.2018 om 08:19 uur

Het is niet zo dat sommige delen van de video zwart zijn, er zijn elke 10 seconden een paar zwarte frames, die alleen in Magix te zien zijn.

mi-bo schreef op 03.04.2018 om 09:16 uur

BlueKingNL.

misschien staat er een instelling niet goed op de Telefoon.

staat dit op de telefoon zelf of op een kaartje die in de telefoon extra zit.

Als het op een extern kaartje zit probeer het eens in te laden via de cardreader van de Pc ( incl adapter )

Ik herken dit probleem niet.

Groeten

Michael

BlueKingNL schreef op 03.04.2018 om 09:57 uur

BlueKingNL.

misschien staat er een instelling niet goed op de Telefoon.

staat dit op de telefoon zelf of op een kaartje die in de telefoon extra zit.

Als het op een extern kaartje zit probeer het eens in te laden via de cardreader van de Pc ( incl adapter )

Ik herken dit probleem niet.

Groeten

Michael

De zwarte frames zijn alleen in Magix te zien. Ik weet niet welke instelling verkeerd zou kunnen staan. De video staat op de telefoon zelf.

Kees-Haremaker schreef op 03.04.2018 om 12:05 uur

Beste BlueKingNL, heeft u al geprobeerd om met de wetransfer app op uw telefoon de video naar uw email te verzenden en dan in uw projectmap van MAGIX op te slaan, en dan in het project te importeren?

Mvg Kees

Bol schreef op 03.04.2018 om 13:28 uur

Beste,

Als de overgezette filmpjes via bv. Windows Media Player goed afspelen, dan mag / kunt u ervan uitgaan, dat het importeren naar uw PC is goed gegaan.

Klopt het, dat de filmpje van uw telefoon opgenomen zijn als 1920x1080 30 frames/seconde? Wat u zou kunnen proberen is, om een vinkje te zetten bij "Frametable bij import automatisch aanmaken"

1. start VDL MX op
  2. druk op de letter "Y"
  3. ga naar het tabblad Video / Audio
  4. zet een vinkje bij "Frametable bij import.....
  5. sluit VDL MX af en her start het weer

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 03.04.2018, 13:33, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

BlueKingNL schreef op 03.04.2018 om 14:55 uur

Beste,

Als de overgezette filmpjes via bv. Windows Media Player goed afspelen, dan mag / kunt u ervan uitgaan, dat het importeren naar uw PC is goed gegaan.

Klopt het, dat de filmpje van uw telefoon opgenomen zijn als 1920x1080 30 frames/seconde? Wat u zou kunnen proberen is, om een vinkje te zetten bij "Frametable bij import automatisch aanmaken"

1. start VDL MX op
  2. druk op de letter "Y"
  3. ga naar het tabblad Video / Audio
  4. zet een vinkje bij "Frametable bij import.....
  5. sluit VDL MX af en her start het weer

Succes,

Rob

De video is 1280x720 met 20 fps.

Ik zal proberen of het werkt!

mi-bo schreef op 03.04.2018 om 15:58 uur

BlueKing NL.

na dit goede voorstel hieronder,

Beste BlueKingNL, heeft u al geprobeerd om met de wetransfer app op uw telefoon de video naar uw email te verzenden en dan in uw projectmap van MAGIX op te slaan, en dan in het project te importeren?

Mvg Kees

is dropbox of onedrive( microsoft ) ook een mogelijkheid

Groeten

Michael

Bol schreef op 03.04.2018 om 16:52 uur

Hallo Blue,

Wat @mi-bo en @Kees-Haremaker u als antwoord op uw vraag hebben gegeven, is voor u niet van toepassing. De filmbestanden zullen op deze manier, net als uw import, ook als 1280x720px 20fps overgezet worden naar uw PC. Als u deze dan op de tijdlijn van VDL MX plaats, zullen deze filmbestanden ook de gehate zwarte frames blijven geven.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 03.04.2018, 16:53, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 03.04.2018 om 17:08 uur

@Bol

Dit betekend dat Uw antwoord alleen de juiste is, aannemend dat U met Uw camera 1280X720 20 FPs opnamen heeft gemaakt,en het in MAGIX vdl MX prem heeft uitgeprobeert

Bol schreef op 03.04.2018 om 17:14 uur

@mi-bo

Ik beweer niet, dat mij antwoord juist is. Dit laat ik aan Blue over. Ik ga met u niet verder in discussie

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 03.04.2018 om 17:23 uur

@ Bol.

Dat U mij aan blijft vallen ben ik al een poosje van U gewent maar dat U Dhr.Kees Haremaker aanvalt valt mij erg tegen van U.

Dit is een Forum voor MAGIX gebruikers die een vraag kunnen stellen, en er zijn MAGIX gebruikers ( Freaken )die graag mee willen denken, en hun ervaring willen delen

Door Uw reactie zullen veel MAGIX meedenkers eerst tot 10 tellen voor zij hun mening geven.

Groeten

Michael ( Moderator)

BlueKingNL schreef op 03.04.2018 om 20:49 uur

@ Bol.

Dat U mij aan blijft vallen ben ik al een poosje van U gewent maar dat U Dhr.Kees Haremaker aanvalt valt mij erg tegen van U.

Dit is een Forum voor MAGIX gebruikers die een vraag kunnen stellen, en er zijn MAGIX gebruikers ( Freaken )die graag mee willen denken, en hun ervaring willen delen

Door Uw reactie zullen veel MAGIX meedenkers eerst tot 10 tellen voor zij hun mening geven.

Groeten

Michael ( Moderator)

Beste Micheal,

Ik weet niet precies hoe ik hierop moet reageren. @Bol viel niemand aan, hij zei alleen wat hij (waarschijnlijk uit ervaring) wist. U was degene die zijn antwoord in twijfel trok, terwijl u daarvoor volgensmij geen reden had. Uw bericht kwam voor mij over alsof u elk bericht van @Bol in twijfel trekt, wat ook blijkt uit "Dat U mij aan blijft vallen ben ik al een poosje van U gewent".

Ik ben het echter wel helemaal met uw tweede alinea eens; dit is een forum waar "MAGIX gebruikers ( Freaken )die graag mee willen denken, en hun ervaring willen delen" anderen kunnen helpen. Ook @Bol is een Magix-gebruiker; hij mag gewoon zijn mening/advies geven, zonder dat iemand op een (voor mijn gevoel) agressieve toon zijn berichten verwerpt.

Ik snap nog niet helemaal waarom "veel MAGIX meedenkers eerst tot 10 tellen voor zij hun mening geven". Worden ze anders op hun teentjes getrapt door de moderators?

Als laatste wil ik u nog even op uw spelling en punctuatie wijzen. U bent vele jaren ouder dan ik, maar voor een buitenstaander zonder persoonlijke informatie zou het omgekeerde logischer lijken.

Dit is niet bedoeld als aanzet tot een ruzie, juist als afsluiting ervan.

Dankuwel.