zwarte stukken op tijdlijn bij montage met takes

phebbles schreef op 03.02.2015 om 21:50 uur

geacht forum,

Als ik monteer in vdl 2015 kom ik het volgnde tegen.Ik zet 10 scenes op het storyboard.Ik haal er twee uit en die sla ik op als takes.Dan blijkt dus dat er op de tijdlijn ineens zwarte gaten zijn die precies de tijd innemen van de scnes die eruit zijn gehaald. In vdl 17 had ik dit nooit dan schoof alles weer naar elkaar toeIs hier een oplossing voor ??

vr groet Gerard Brand

Reacties

RiViS schreef op 03.02.2015 om 22:25 uur

Hallo Gerard,

Ik heb het even gecheckt, bij mijn 2015 versie werkt het goed (storyboard modus): de scene verdwijnt en de rest schuift netjes op.

Heb je de laatste actualisatie uitgevoerd? Zie onder Hulp/ Online actualiseren.

groet,

Rijk

phebbles schreef op 03.02.2015 om 23:56 uur

Bedankt Rijk ik zal alsnog even kijken naar de actualisatie.Ik werk toch nog teveel met vdl 17

RiViS schreef op 04.02.2015 om 10:53 uur

.Ik werk toch nog teveel met vdl 17

Ik kan me voorstellen dat de verleiding groot is om dat te doen, vooral als er problemen zijn met het nieuwe programma en VdL17 is dan "vertrouwd". Toch zul je er op de duur plezier van hebben om even door te zetten. VdL 2015 blijkt dan toch wel voordelen te hebben t.o.v. die oude versie, aannemende dat je computerm het trekt, want het vergt toch wel meer van je systeem. De meeste kinderziektes zijn er ondertussen wel uit, daarom is van tijd tot tijd kijken of er actualisaties zijn zo belangrijk, vooral in de eerste maanden na verschijnen. Helaas geeft Magix dat zelf nog steeds niet niet aan, dat zou het wat gemakkelijker maken...

Ik wens je veel plezier met VdL2015.

groet,

Rijk

phebbles schreef op 04.02.2015 om 10:57 uur

Dank Rijk,Ik ga het vndaag gelijk proberen.Een groot voordeel van 2015 is vind dat je de bestanden ik werk dan met mts 2 bestanden gelijk kunt aanklikken en afspelen dit kon niet in vd l 17.

Nogmaals dank

groetjes Gerard Brand

Voormalige gebruiker schreef op 04.02.2015 om 15:46 uur

Beste, je kan toch nog altijd via de bekende manier de "zwarte" gaten verwijderen? teweten: eerste overgang : harde las en dan op alles toepassen. Zie hier de uitleg van Fred van Eck

phebbles schreef op 05.02.2015 om 17:28 uur

Hallo Rijk,

Ik heb het programma vdl 2015  proberen te actualiseren,maar het is actueel krijg ik als melding.Zou het misschien kunnen dat ik een 32 bits computer gebruik.Ik heb echt geen idee hoe dit op te lossen.Misschien dat de support afdeling hier iets mee kan?in de tussen tijd lijk mij de oplossing vanCheeta ook niet verkeerd

gr Gerard Brand