Zwarte scenes bij montage

eugenenotten schreef op 15.11.2014 om 21:58 uur

Hallo. Ik heb Magix 2014 onlangs aangeschaft en heb een probleem. Ik heb een film met foto's en videobeelden gemaakt en als ik die exporteer en op tv bekijk of als ik deze montage afspeel op de computer zijn er sommige scenes die weg vallen . Ik krijg dan een zwart stukje. De volgende scene is dan weer goed. Dit is niet zo als ik de film in het programma bekijk. Dit komt niet altijd voor en ook niet steeds bij de zelfde scene. Wat kan hiervan de oorzaak zijn. kunt u mij helpen.
Ik heb windows 8 en een nieuwe snelle computer sinds juli dit jaar. Magix video deluxe 2014 versie 13.0.2.14 gr E Notten"

Reacties

RiViS schreef op 16.11.2014 om 12:43 uur

Hallo Eugene,

Hoe heb je de film geëxporteerd? Op dvd? Of anders en hoe dan?

groet,

Rijk

eugenenotten schreef op 16.11.2014 om 13:37 uur

Hallo  Rijk

Ik heb hem als volgt opgeslagen:

• Exporteren
  • als videobestand
  • en dan bij film voltooien
  • Film kwaliteit HD2
  • formaat op Mpeg 4
  • Video opslaan.
  • Daarna kopieer ik het bestand naar een loose Harddrive en die sluit ik aan op mijnn tv via een Md8er anders kam ijn tv het bestand niet lezen.
  • Een Philips HD tv

Overigens  zie ik het verschijnsel ook wel al ik op mijn computer de film in Magix afspeel. Dus Als het nog niet opgeslagen is.

Gr Eugene 

RiViS schreef op 16.11.2014 om 14:33 uur

....Overigens  zie ik het verschijnsel ook wel al ik op mijn computer de film in Magix afspeel. Dus Als het nog niet opgeslagen is.

..dat zou er op kunnen wijzen dat de betereffende bestanden niet meer op de plaats aanwezig zijn waar ze eerst stonden. Kan het zijn dat je sommige bronbestanden  (film.foto) hebt verplaatst of verwijderd? Wees je er van bewust dat het project in VdL alleen verwijzingen naar bestanden bevat en niet de bestanden zelf.

groet,

Rijk

eugenenotten schreef op 16.11.2014 om 14:41 uur

Rijk

Daar ben ik me van bewust. Ik heb de bestanden niet verplaatst. Het is ook zo dat het de ene keer wel en dan weer niet voor komt.. En wel als ik de gemonteerde tijdlijn afspeel.  DAn zie ik geen fouten en als ik het dan vervolgens op sla mist de film sommige scenes. Kan het te maken hebben met de grootte van de bestanden. Of misschien de videokaart in de computer.

Eugene

lucky_me schreef op 18.11.2014 om 06:14 uur

Rijk

Daar ben ik me van bewust. Ik heb de bestanden niet verplaatst. Het is ook zo dat het de ene keer wel en dan weer niet voor komt.. En wel als ik de gemonteerde tijdlijn afspeel.  DAn zie ik geen fouten en als ik het dan vervolgens op sla mist de film sommige scenes. Kan het te maken hebben met de grootte van de bestanden. Of misschien de videokaart in de computer.

Eugene

Halo

Het zo te maken kunnen hebben met de grootte van de bestanden. vdl2014 was nog 32bit. Dit betekend dat het maar met 4GB geheugen kan werken. Is je windows 64 bit? Indien niet heb je maar beschikking over 4GB in totaal. (ale openstaande programma's inbegrepen.) Wat gebeurt er wanneer je je bestanden kleiner maakt?

succes

Luc

Voormalige gebruiker schreef op 18.11.2014 om 10:04 uur

Beste Eugene,

Even een correctie op Lucky_me.

VDL2014 is een 32 bits programma en niet was. Wanneer windows 8 64bits is, dan zal VDL 2014 niet meer dat ca.4gb van je geheugen gebruiken, ongeacht hoeveel geheugen in de computer is geïnstalleerd.

Zelf, denk ik dat je het moet zoeken in een projectfout, die tijdens het maken van je project er is ingeslopen. Mijn vraag is dan ook, heb je dit met alle projecten of is dit maar met één project. Als de fout alleen in dit project zit, zit er niets andersop, het project op nieuw samen te stellen.

succes,

Rob

eugenenotten schreef op 18.11.2014 om 18:30 uur

Hallo Rob

Het zou kunnen dat er een paar fouten in geslopen zijn maar. Hoe kan ik daar achter komen? Ik heb al een scene vervangen door het originele bestand op die plaats in de tijdlijn. Maar dat maakte niet uit. Denk je dat ik dat het hele project opnieuw moet doen. Dat is/ was een hels karwei. Dit was pas mijn eerst grote project. Ik heb het ook nog met een kleiner prioject geprobeert en dat schijn goed te zijn. Daarin heb ik dezelfde scenes  verwerkt. Dus het lijkt idd dat het in het project zit .Maar wat??

Gr Eugene

lucky_me schreef op 18.11.2014 om 19:12 uur

Beste Eugene,

VDL is een 32 bits programma en niet was. Wanneer windows 8 64bits is, dan zal VDL 2014 niet meer dat ca.4gb van je geheugen gebruiken, ongeacht hoeveel geheugen in de computer is geïnstalleerd.

Zelf, denk ik dat je het moet zoeken in een projectfout, die tijdens het maken van je project er is ingeslopen. Mijn vraag is dan ook, heb je dit met alle projecten of is dit maar met één project. Als de fout alleen in dit project zit, zit er niets andersop, het project op nieuw samen te stellen.

succes,

Rob

amai, waar over gaat dit hier? ik gebruikte "was" omdat vdl2014 niet het meest recente programma is en vdl2015 dat dus wel recent is kan wel overweg met 64 bit.

Voormalige gebruiker schreef op 18.11.2014 om 19:33 uur

Beste Eugene,

VDL is een 32 bits programma en niet was. Wanneer windows 8 64bits is, dan zal VDL 2014 niet meer dat ca.4gb van je geheugen gebruiken, ongeacht hoeveel geheugen in de computer is geïnstalleerd.

succes,

Rob

amai, waar over gaat dit hier? ik gebruikte "was" omdat vdl2014 niet het meest recente programma is en vdl2015 dat dus wel recent is kan wel overweg met 64 bit.

Lucky_me,

Ik ga hier niet op in. Ik ga proberen Eugene's probleem op te lossen.   

gr.

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 18.11.2014 om 19:58 uur

Beste Eugene,

Het gebeurd mij ook wel eens, dat er fouten in een project zijn geslopen. Het is dan soms zoeken naar de bekende speld in de hooiberg. Wat ik hieronder beschrijf, heb ik wel eens gedaan met z'n project . Het was mij toen wel gelukt om het project te herstellen.  Het wil nu niet zeggen, dat het ook bij jou zou lukken, maar het is wel te proberen. Niet geschoten is altijd mis.

Wat je zou kunnen proberen is het volgende:

1. laad het project

2. selecteer alles met Ctrl+A en kopieer alles met de sneltoetsen Ctrl+C

3. klik op "+" om een nieuw film te creëren

4. zet nu de film op de tijdlijn van de tweede film d.m.v. Ctlr+V

5. verwijder nu de eerste film, klik hier op het "X"

6. sla het project nu op onder een andere naam.

Succes,

Rob

eugenenotten schreef op 19.11.2014 om 20:11 uur

Hallo Rob

Ik ga het proberen . Bedankt

Eugene

Voormalige gebruiker schreef op 27.11.2014 om 14:43 uur

Hallo Eugene,

Ik ben erg benieuwd of het nog gelukt is. Laat van je horen.

Groet,

Rob

eugenenotten schreef op 27.11.2014 om 18:07 uur

Hallo Rob

Bedankt voor je interresse.

Ik heb gedaan wat je voor stelde. Maar het is nog hetzelfde

Ik ben inmiddels begonnen met een nieuw project . Even afwachten of het daarin ook voor komt.

Gr Eugene

Voormalige gebruiker schreef op 27.11.2014 om 23:28 uur

Hallo Rob

Bedankt voor je interresse.

Ik heb gedaan wat je voor stelde. Maar het is nog hetzelfde

Ik ben inmiddels begonnen met een nieuw project . Even afwachten of het daarin ook voor komt.

Gr Eugene

Succes met je nieuwe project.  Rob