zwarte foto's in video de luxe 2013

norakolder schreef op 31.07.2015 om 00:09 uur

hallo, mijn vraag is het volgende mijn vriendin heeft vandaag een gekochte versie van vdl 2013 op haar comp.geinstaleerd. de instalatie ging goed. toen wilde zij foto's toevoegen en wat bleek er zater zwarte foto's tussen die niet zichtbaar werden en wel in de windows vieuwer. hoe kan dit ?????   ik heb zelf ook het programma en kan er me lezen en schrijven alles lukt. nu ben ik met team-vieuwer op haar comp. geweest maar in kon ook niets vinden wat het kon verklaren. kunnen jullie ons helpen!!!!

Reacties

mi-bo schreef op 31.07.2015 om 09:59 uur

Even meedenken zet de tijdlijn eens op 1 frame misschien staan er wet 2 foto's over elkaar heen

Gr

Michael 

norakolder schreef op 31.07.2015 om 10:04 uur

Nee dat is niet het geval, we hebben de aantal zwarte foto's er alleen ingezet niet overslaat heen dat weet ik zeker  en zo tonen niets

norakolder schreef op 31.07.2015 om 10:11 uur

Ook nu e en met 1 gedaan maar maakt niets uit

Voormalige gebruiker schreef op 31.07.2015 om 10:59 uur

Met welke fotocamara zijn de foto's genomen?

Rob

norakolder schreef op 31.07.2015 om 11:06 uur

Dat weet ik zo snel even niet, maar dit lijkt mij ook niet het probleem. 

Foto's komen allemaal van dezelfde camera, sommige daarvan laden wel en andere niet. 

Trail versies van de software die we eerder geprobeerd hadden lade de foto's wel. 

De foto bestanden die niet lade lijken ook niet beschadigd, in Windows viewer worden ze gewoon weergegeven. 

norakolder schreef op 31.07.2015 om 11:11 uur

Even meedenken zet de tijdlijn eens op 1 frame misschien staan er wet 2 foto's over elkaar heen

Gr

Michael 

Alle foto's staan naast elkaar.

Er staat niets op een ander spoor en foto's overlappen niet. 

We hebben ook de foto gewisseld met foto's die het wel zichtbaar waren (en dus zeker niets eroverheen hadden)

En ook dezelfde foto's toegevoegd aan het einde van het filmpje. 

Het probleem bleef bij dezelfde foto op ongeacht waar in de tijdlijn deze staat. 

Dezelfde foto's deden het in de trial versie wel. 

Dat konden we terug zien in filmpjes gemaakt met de trial versie. 

Trial versie is overigens volledig weg gehaald en volledige versie opnieuw geïnstalleerd. 

Voormalige gebruiker schreef op 31.07.2015 om 11:12 uur

Oke, misschien is dit de oplossing.

Vink in de programma instellingen " Frametable automatisch aanmaken bij import " aan.

Succes,

Rob

mi-bo schreef op 31.07.2015 om 11:43 uur

Na alle goede denkbare antwoorden,

je gebruik vdl 2013 en spreek over een trial versie,

welke versie was dit.

gr

michael

norakolder schreef op 31.07.2015 om 12:09 uur

Een Duitse trial versie 2013 en de  trial van 2015 daarna gekocht 2015 maar kon niet geheel wat ze wilde (bewegende animaties toevoegen) kregen van magix te horen dat dat niet kon in 2015,  heeft ze haar geld terug gekregen toen via bol.com de versie 2013 kunnen kopen en dan dit......

Ik heb haar net gevraagd haar map met foto's naar mij te sturen  ik heb ze gehad en in mijn video de luxe 2013 ingevoerd en ik heb met haar foto' s hetzelfde, terwijl ik hier nog nooit last van heb gehad en ik maak best veel.dus schiet mij maar lek begrijp hier niets van

Gr.nora

norakolder schreef op 31.07.2015 om 12:29 uur

Grametable aanvinken helpt ook niet

mi-bo schreef op 31.07.2015 om 12:48 uur

hallo Nora, dat je in vdl 2015  geen bewegende animaties kan toe voegen klopt.

maar als je apple software ( quicktime player )installeer kan je er mov bestanden van maken en werkt het wel. want ik werk er zelf ook mee terwijl ik niet met Apple heb

gr

Michael

norakolder schreef op 31.07.2015 om 12:54 uur

hallo Nora, dat je in vdl 2015  geen bewegende animaties kan toe voegen klopt.

maar als je apple software ( quicktime player )installeer kan je er mov bestanden van maken en werkt het wel. want ik werk er zelf ook mee terwijl ik niet met Apple heb

gr

Michael

Oke, dat is handig om te weten. 

Alleen zitten we wel nog de foto's die niet laden in vel 2013. 

Inmiddels lijken we 1 stap verder te zijn. 

Alle foto's die niet vertoond worden hebben een dpi van 72 en de foto's die wel verschenen een dpi van 300. 

Foto's met 72 dpi hebben we aangepast naar 300 dpi. 

Alleen is dat maar tijdelijk. Ze werken maar even en springen dan terug naar 72 dpi.

Voormalige gebruiker schreef op 31.07.2015 om 15:33 uur

Hallo Nora,

Dit is een forum van en door gebruikers. Ik heb nog niet zolang geleden een antwoord gegeven op je vraag "gif-animatie". zie: http://www.magix.info/nl/invoegen-animatie-gif-plaatjes-in-video-de-luxe-2015.knowledge.1137079.html  . Onder aanvulling is het antwoord dat ik van Magixsupport heb gekregen, als bevestiging op mijn antwoord aan jou. Persoonlijk zou ik QuickTime player van Apple, wanneer je geen MOV bestanden gebruikt, niet installeren, omdat dit een vervuiling voor je systeem is. Zet zoals ik al beschreven heb om in een Mpeg bestand.

Nu terug naar je vraagstelling over de zwarte foto's. Uit ervaring weet ik, dat er fotocamera's zijn, waarvan de fotobestanden niet in VDL kan worden geladen. Daarom vraag ik je om:

1. wat zijn de extentie van fotobestanden?

2. wat is het merk van de camera?

Groet,

Rob

norakolder schreef op 31.07.2015 om 16:04 uur

Het ging niet over de gif plaatjes, dat had ik begrepen, het ging nu om zwarte foto,s in vdl 2013 maar ik had jullie al een mailtje gestuurd maar hier dan nog maar eens

Hallo, jullie hebben met ons meegedacht wat bestraft de zwarte foto's.
Omdat het in mijn vdl hetzelfde probleem gaf gaven we de foto's maar de schuld, toen heb ik de foto's veranderd in photosizer alles 1 grote gegeven en opnieuw jpg ingesteld en het probleem was verholpen. Ik begrijp er nog steeds niets van heb haar de veranderde foto's terug gestuurd en zij gaat ze nog testen maar ik ben er van overtuigd dat het nu goed is. Misschien als jullie weer eens een soort gelijke vraag krijgen hebben jullie hier misschien wat aan. In ieder geval nogmaals bedankt voor het mee denken

Gr.nora kolder

norakolder schreef op 31.07.2015 om 16:04 uur

Het ging niet over de gif plaatjes, dat had ik begrepen, het ging nu om zwarte foto,s in vdl 2013 maar ik had jullie al een mailtje gestuurd maar hier dan nog maar eens

Hallo, jullie hebben met ons meegedacht wat bestraft de zwarte foto's.
Omdat het in mijn vdl hetzelfde probleem gaf gaven we de foto's maar de schuld, toen heb ik de foto's veranderd in photosizer alles 1 grote gegeven en opnieuw jpg ingesteld en het probleem was verholpen. Ik begrijp er nog steeds niets van heb haar de veranderde foto's terug gestuurd en zij gaat ze nog testen maar ik ben er van overtuigd dat het nu goed is. Misschien als jullie weer eens een soort gelijke vraag krijgen hebben jullie hier misschien wat aan. In ieder geval nogmaals bedankt voor het mee denken

Gr.nora kolder

Voormalige gebruiker schreef op 31.07.2015 om 16:13 uur

Hallo Nora,

Misschien lig hierin de oplossing: http://www.magix.info/nl/importeren-van-jpg-fotos-gemaakt-met-nokia-lumia-625.knowledge.1112986.html

Groet,

Rob

norakolder schreef op 31.07.2015 om 16:20 uur

Dankjewel voor dit antwoord, maar in mijn vorige antwoord bericht ik dat het is opgelost maar dankje voor het meedenken

Gr.nora

Voormalige gebruiker schreef op 31.07.2015 om 16:24 uur

Dankjewel voor dit antwoord, maar in mijn vorige antwoord bericht ik dat het is opgelost maar dankje voor het meedenken

Gr.nora

Dat weet ik, maar je wilde toch een verklaring hebben, waarom de foto's zwart blijven in VDL.....Rob 

norakolder schreef op 31.07.2015 om 16:27 uur

O sorry bedoelde je dat, Oke we zijn er achter excuus

Gr.nora