Zwart vlak achter scene

BAJO schreef op 15.10.2010 om 14:12 uur

Ik heb Video de Luxe 17 premium.

Nu is het zo dat ik na elke bewerking, dus bv knippen of scene verwijderen een zwart gedeelte krijg na de scene. Deze kun je wel weer wegknippen echter is zeer hinderlijk.

Herkent iemand dit en is er wat aan te doen?

 

Ik heb met verscheidenen versies van Magix gewerkt en dat werkte altijd prima.

 

Sietse Stobbe

Reacties

plagge schreef op 15.10.2010 om 16:21 uur

Beste Bajo, 

 

Ik heb een dergelijk probleem ook bij VDL 16 premium gehad en ook nog bij 17. Ik heb de vraag voorgelegd aan het Magixteam en kreeg het volgende antwoord: 

 

Ik kom nog even terug op uw .MPG bestand, dat zwarte frames aan het einde had bij de import. Dit is uitgebreid geanalyseerd, en het blijkt dat het .MPG bestand niet mpeg2 conform de standaards is aangemaakt. De structuur komt dus niet overeen met de mpeg2-standaard; het heeft geen correct einde aan het bestand. Nog technischer gezegd, de playrate is 25 Hz, en de tijdstempels lopen op 30 Hz.
Om deze reden kan het bestand nooit 100% goed worden ingelezen.

Dit heeft te maken met de camera die deze bestanden dus foutief aanmaakt. Een firmware-update van de camera zou dit kunnen verhelpen. Maar het probleem ligt in ieder geval in uw geval bij Sony.

Ik weet niet of jij een Sony camera gebruikt, zo ja dan zou dit het euvel kunnen zijn. Overigens heb ik dit ook voorgelegd aan Sony maar nog geen uitsluitsel gekregen.