ziet geen camera

awaproductions schreef op 12.08.2010 om 18:28 uur

Ik heb een canon xl hd camera en als ik die aansluit via firewire ziet het programma de camera niet. dat wil zeggen als ik op G druk dan krijg ik wel het opnemen dialoog maar als ik de knop record aanvink dan doet hij wel net of hij opneemt maar ik zie geen beeld, hoor geen geluid en ik zie geen bytes optellen. als ik stop dan heeft hij ook blijkbaar niks opgenomen althans ik zie geen files in de finder. ra ra hoe kan dat en nu? ik heb de 15 plus versie en ben geupdate dus daar kan het niet aan liggen. Frank

Reacties

bobbiaan schreef op 13.08.2010 om 13:09 uur

Beste ...........,

 

Je ben in het bezit van een HD camera en dat systeem werkt niet via Fire wire. Sluit je camera aan met een USB 2.0 kabel en Windows ziet hem als een extra hardeschijf. Kopieer de videobestanden naar de werkdirectory van VdLX 15 plus en ga monteren.

 

Mvg

Bobbiaan

awaproductions schreef op 13.08.2010 om 13:45 uur

beste bobbiaan,

dat zou natuurlijk gemakkelijk zijn. (als het kon tenminste)

Als je kijkt naar mijn camera CanonXL HD dan zul je zien dat het een professionele camera is en dat daar geen usb aansluiting opzit. Dit gaat via de firewire aansluiting. Hij neemt dus alles op een tape op en dan moet je het inladen op de computer. eigenlijk precies hetzelfde wat er gebeurt met een mini dv camcorder alleen dan wel op de resolutie 1080 x 1440 (net geen full hd dus) Zoals ik al zei hij neemt ogenschijnlijk wel op maar niet heus. ik hoop dat ik het nu wat beter heb uitgelegd. Groet Frank

 dit is een afbeelding van de camera

mi-bo schreef op 13.08.2010 om 13:56 uur

Frank,

 

 

Als je met deze camera een nieuw project start, zorg dan dat de opname kwaliteit ( dus resolutie etc. ) ook in de instellingen van je project overeenkomen. Als daaraan voldaan wordt dan weet ik het ook niet. Dan adviseerik om kontakt met Magix support op te nemen hoe dit op te lossen is.

 

Mvg

Bobbiaan

Voormalige gebruiker schreef op 13.08.2010 om 14:59 uur

Frank,

Het kan heel goed zijn dat je mijn suggestie al hebt uitgeprobeerd:
uit ervaring weet ik dat Canon camera's met firewire-uitgang zeer gevoelig zijn voor de juiste volgorde van aansluiten op de computer: eerst de computer opstarten dan de camera aansluiten en aanzetten op weergave.

Menig firewire-poort in de camera heeft het al begeven doordat eerst de camera werd aangesloten/aangezet en daarna de computer werd opgestart. Een dure reparatie is het gevolg.

Controleer ook of Windows je camera herkent. Als dat alles OK is, raad ik je aan je camera te laten checken.

Succes in ieder geval!