Word document omzetten naar video.

knientje2002 schreef op 15.03.2018 om 21:03 uur

Ik zal wel het onmogelijke vragen, maar nooit geschoten is altijd mis.
Ik maak activiteitenkalenders voor een zorginstelling. Deze kalenders worden uitgeprint en verdeeld onder de bewoners.
Nu vroeg ik mij af (ik zie dat "Import" van Magix alleen de jmedia-bestanden laat zien, dus een docx kan ik niet importeren.
Mijn bedoeling is echter om de kalender ook naar een groot scherm te laten streamen. Dat bijvoorbeeld bij de hoofdingang hangt.
Nu kan ik natuurlijk screenshots maken van elke bladzijde en deze achter elkaar plakken, maar ik krijg de volledige pagina er dan niet op (dus net geen A4) en je ziet natuurlijk de menubalk van Word, wat uiteraard niet de bedoeling is.
Zou ik het misschien naar een ondertitelingsbestand (.srt) kunnen omzetten en dan importeren?
Of zijn er misschien nog andere handigheidjes?

Magix Video Deluxe
Versie 11.0.6.0

Reacties

mi-bo schreef op 16.03.2018 om 02:52 uur

Knientje2002,

Wat dat U van een lichtkrant, een voorbeeld. dit in een loop zetten via de Beamer, met een muziekje er onder, of beelden op de achtergrond er doorheen

Gemaakt met MAGIX vdl MX.

Groeten

Michael

knientje2002 schreef op 16.03.2018 om 09:39 uur

@mi-bo.
Het gaat hier om een verzorgingstehuis, een lichtkrant is meer iets voor een club/activiteingebouw.
Ik weet overigens niet eens of ze een groot scherm hebben (ik denk het wel, maar ik werk er net als vrijwilliger)
Mijn vraag was vooral bedoeld om dubbel werk te voorkomen (die kalender bestaat al in Word en daar steek ik zo'n 8 uur in) en ik zou dat dus naar zoiets willen (om)zetten, zodat het gestreamd kan worden op een scherm in de inkomsthal.

PS Als ik op "geanimeerde titels" klik, komt er helemaal niks.
Ook het submenuutje niet.

mi-bo schreef op 16.03.2018 om 10:25 uur

Knientje2002,

Bedankt voor Uw reactie.

Een voorstel stuur een Persoonlijk Bericht ( PB ) via berichten naar cjhharemaker.

Dit is een Freak die veel van deze dingen doet, en kan U zeker vertellen welke mogelijkheden er zijn.

Ik kan U hier verder geen advies in geven.

Groeten

Michael

Bol schreef op 16.03.2018 om 16:58 uur

Hallo Knientje,

Hierbij een suggestie mijnerzijds. Maak van uw kalender een JPG-file

dit doe je zo:

1. start Word op en zet de kalender op het scherm
  2. start het knipprogramma van Windows op
  3. klik op nieuw en maak een rechthoek om de kalender
  4. klik op bestand / opslaan en slaat het op.
  5. start VDL MX op
  6. plaats nu kalender.jpg op de tijdlijn
  7. ik heb in mijn voorbeeld een achtergrond toegevoegd
  8. onderstaande is mijn resultaat

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 17.03.2018 om 11:53 uur

Hallo Knientje, ik ben medewerker van een lokale omroep met een TV kanaal waar een kabelkrant op draait. in veel gebouwen wordt er gewerkt met een zgn kabelkrant, maar dat zijn wat grotere systemen en in het geval dat er in dat verzorgingshuis al een systeem is kunnen daar pagina's in gezet worden, neem dan contact op met de systeembeheerder van die instelling.
In het geval ze dat nog niet hebben stuur mij een PB dan kan ik u wellicht verder helpen.
Ik hou mij vooral bezig met TV uitzendingen en of filmpjes die mij worden aangeleverd, die ik m.b.v. Magix bewerk en geschikt maak voor uitzending op dat TV kanaal.
Overigens wordt over niet alle lange tijd de stream ook op de website van de omroep gezet, maar op dit moment is dat nog niet zo.
Mvg Kees Haremaker