WMV en MPEG video op m`n site en Youtube zijn vervormd

Superdave schreef op 15.02.2010 om 13:37 uur
Hallo,

Een videobestand heb ik geconverteerd naar WMV en MPEG. Maar beide films zien er vervormd uit op mijn website. Het lijkt wel in 4:3 formaat, terwijl de film in Magix Video DeLuxe 16 Premium in 16:9 is gemaakt. De mensen en objecten zijn smal en dun.

Het gekke is, dat wanneer ik de geconverteerde filmpjes op m`n pc (vanaf harde schijf) afspeel, wél gewoon in 16:9 zijn en de beelden goed zijn.
Als ik een filmpje op m`n website wil plaatsen, moet ik het eerst met Flash converteren. Mijn website wordt gemaakt met WebCreator en maakt dus gebruik van Flashplayer.
Ik dacht dat `t met m`n website programma te maken had, maar ik heb voor de zekerheid ook het filmpje op Youtube geplaatst, maar ook daar ziet `t er vervormd uit.
Waar ligt `t nou aan?


Groet,
Dave

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 15.02.2010 om 14:26 uur
 Hallo Superdave,
Uit eigen ervaring weet ik dat YouTube soms enkele uren nodig heeft om een HD-video te converteren. Eén keer duurde het zelfs bijna een dag!
Je zou in VDL je film kunnen exporteren naar bijvoorbeeld WMV-formaat 1280X720 om het bestand daarna, buiten VDL om, up te loaden naar YouTube.
Kijk ook naar de aanbevelingen daarover op YouTube.
Superdave schreef op 15.02.2010 om 16:36 uur
Hallo Houtkoek,

Het is namelijk zo dat het filmpje op Youtube al enige weken geleden erop is gezet. In de tussentijd heb ik allerlei dingen uitgeprobeerd, maar zonder resultaat. Nogmaals, het blijft vreemd dat het op m`n pc wel goed in formaat wordt afgespeeld. Ik speel `t dan af met WMP. Zodra het op m`n site en op Youtube geplaatst wordt, is de verhouding niet kloppend.

Thanks!
Voormalige gebruiker schreef op 15.02.2010 om 17:10 uur
 Hallo Superdave,
Is het mogelijk om een kort 16:9-filmpje in VDL te exporteren naar WMV en het daarna up te loaden naar YouTube met de uploadfunctie daarvan? Controleer, na het exporteren, de details van het bestand. Soms is het nodig om stap-voor-stap de zaken te controleren. Niet altijd prettig maar soms noodzakelijk om er achter te komen op welk punt de zaak fout loopt. Veel succes (en geduld).
Groeten.