Reacties

enrique1998 schreef op 07.10.2009 om 12:14 uur
Beste TTRAP,
Heb dezelfde ervaring, kwaliteit gaat enorm achteruit. Bovendien is het resultaat op de meeste spelers niet af te spelen. Exporteren naar avi is bij mij ook niet mogelijk: bij conversie van een opname van 1,3 gb naar avi komt op een gegeven moment de melding dat er geen schijfruimte meer is. Logisch, hij heeft er op dat moment al een bestand van 70 gb van gemaakt!! 
Heb nu VDL 16 besteld en zal kijken hoe die versie is. Anders stap ik over op Pinnacle o.i.d.

donthuis schreef op 07.10.2009 om 16:14 uur
Ik herken dat van die slechte kwaliteit absoluut niet (VDL15+, 2007 kon dit niet). Maar ik moet erbij zeggen dat ik enorm heb zitten spelen met de niet zo best gedocumenteerde codeerinstellingen voor MPEG4. Tot voor kort exporteerde ik de MPEG4 files voor toepassing op YouTube in het 640x480 formaat met 30 beelden/sec (YouTube adviseert al heel lang immers op 30b/s), ook al is mijn originele film nog op PAL-basis 762x580 met 25 b/s. Vorige week voor het eerst geexporteerd op 1280x720 30b/s nog steeds met dezelfde bitrate en dat wordt bij YouTube eerst nog even onscherp weergegeven, waarna conversie en verscherping op HD-basis plaatsvindt. Dit laatste is het nieuwste advies van YouTube zelf. Alles natuurlijk progressief, want interlaced is op de PC onnodig. Zie YouTube Donthuis, Ballade nr 1 van Chopin voor het resultaat. Dit is wel een film op basis van een fotoshow, misschien dat bewegend beeld een hogere bitrate vereist.  Mijn MPEG4 codeersnelheid is 1500kb/s VBR, max rate 2000kb/s. Verder preset op SP@LO, profile op advanced simple, level 5, pixel aspect 1:1 (geen 16:9 PAL) Geluidscodering heb ik zelf erg hoog staan op AAC 48000Hz stereo, gezien de muziekkwaliteit van mijn bijdragen op YouTube, minder mag en kan natuurlijk ook! Het is even zoeken waar die instellingen zitten, dat moet je even zelf doen. Mijn volgende bijdrage ga ik eens proberen direct al in breedbeeld te maken..
Aan eerdere YouTUbe bijdragen van me kan je zien dat de kwaliteit vroeger lager was. Toen moest ik vanuit VDL 2007 met MPEG1 en via Total Videoconvertor naar MP4 en werd de totale upload door YouTube nog beperkt tot 100Mbytes. Nu zit dat in de Gbytes en kan je met snellere ADSL best grotere files uploaden voor de HD-versies. Ze hebben zelfs 1080p aangekondigd!

Veel succes, Don

NB
Naschrift: ik voelde me niet geroepen om naar de VDL16+ versie te upgraden gezien het gebrek aan verbetering in de véél te complexe uitsnede/zoom functie. Bovendien is mijn PC niet krachtig en loopt VDL15+ al slechter dan VDL2007+.
Nu wait2see aangeeft dat ook de MPEG4 coder er eerder op achter dan op vóór uit gaat ben ik blij die update niet genomen te hebben. Ik vind overigens een codeersnelheid van vele duizenden kbs behoorlijk hoog.

wait2see schreef op 08.10.2009 om 22:20 uur
Ik heb zeer slechte ervaringen tot nu toe. Met video de luxe 15 premium exporteerde ik met 5900 kbps en kreeg mooi beelden. Nu met vdl 16 premium lijkt het tot 3000 te kunnen gaan. Maar dan heb je nog wel blokvorming. Bij >3000 afschuwelijke blokvorming.

Hiervoor heb ik niet de upgrade gekocht! Het is een zware achteruitgang. Zal straks wat laten zien op vimeo (alhoewel, dan wordt omgezet naar flv)

Majoab schreef op 18.11.2009 om 21:19 uur
Hallo TTRAP,
Met Vdl 15 had ik uitstekende  ervaringen met Mpeg4, kon zelfs op een full hd scherm van 107 cm geen verschil zien met het originele Avchd materiaal. Nu met Vdl 16 premium krijg ik bij dezelfde instellingen alleen maar geluid en geen beeld!!!. Ik gebruikte bij vdl 15 de volgende instellingen: Mpeg4, preset HDTV 1920x1080 H264, dan onder "geavanceerd" de "Geavanceerde video instellingen" kiezen bij "Avc preset" koos ik de instelling voor Avchd het "profile"zette ik op "High" het "level"op 4.1 en de "rate control"ging op "multi pass encode". Als je standaard dv of Hdv1 of Hdv2 materiaal hebt kun je ook een lagere instelling kiezen.

Succes,

Majoab