Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 19.05.2013 om 08:27 uur

Hallo Frans,

Druk op F9 en alle vensters worden terug gezet op de beginwaarde.

succes

Rob

fransbe schreef op 19.05.2013 om 09:32 uur

dank Rob,

had het gisteren al gedaan en nu nog eens, maar er verandert niets; het probleem blijft dus maar toch bedankt voor je reactie

frans

emilelucienne schreef op 19.05.2013 om 11:11 uur

Kijk eens na of volgende onderdelen aangevinkt zijn :

venster : - Programmonitor

- Mediapool

- project

Naargelang één of meerdere onderdelen niet zijn aangevinkt krijg je dit probleem. Proberen waard. Succes

Voormalige gebruiker schreef op 20.05.2013 om 09:01 uur

dank Rob,

had het gisteren al gedaan en nu nog eens, maar er verandert niets; het probleem blijft dus maar toch bedankt voor je reactie

frans

Hallo Frans,

Het kan zijn dat het ini-bestand beschadigd is. Ga naar:

Bestand / instellingen / programma-instellingen terugzetten op standaardwaarden.

Er wordt dat een nieuw INI-bestand aangemaakt.

Succes,

Rob

fransbe schreef op 20.05.2013 om 18:19 uur

emilelucienne

geprobeerd, maar de verschillende onderdelen (monitor, mediapool en project) dekken dan elkaar af; ze liggen dus de een onder de ander; verslepen of verschuiven biedt geen oplossing

toch bedankt voor je steun

frans

robvroe1,

eveneens geprobeerd, maar er verandert niets aan de zaak; vreemd vind ik wel dat als ik bij de programma-instellingen 'standaard' aanvink dat deze bij het terugkijken opnieuw versprongen is naar 'door gebruiker gedefinieerde instellingen'

eveneens bedankt hoor ! 

Mochten jullie andere suggesties hebben, laat a.u.b. weten; ik was volop bezig aan een filmmontage en dus ben ik nu geblokkeerd.

frans

Voormalige gebruiker schreef op 21.05.2013 om 15:01 uur

Beste, probeer eens het volgende: Bestand, dan instellingen, dan programma, dan programma-instellingen, dan het tab-blad weergavesjablonen en dan tenslotte de preset beeldschermopdeling op standaard zetten. Hopelijk werk t het voor je. Suc6.

Cees 

fransbe schreef op 22.05.2013 om 18:04 uur

beste cheeta,

dank voor de hulp, maar ik heb dat inderdaad ook uitgeprobeeerd; als ik daar 'standaard' aanvink en uiteraard bevestig met OK verandert er niets en als ik dan terugkeer naar de weergavesjablonen is weer, zoals voorheen, 'door verbruiker gedefinieerde instellingen' aangevinkt.

Ik wou nu via http://support.magix.net mijn probleem voorleggen, maar tot mijn verbazing moet je hier een toegangscode van € 12,99 voor kopen en dan is dat slechts goed voor één probleem...

Ik vraag mij af of de drastische methode niet de beste oplossing is : magix de-installeren en daarna opnieuw installeren. Of is dat geen goed idee ?

nog eens van harte dank

frans

Voormalige gebruiker schreef op 22.05.2013 om 20:38 uur

Dat is natuurlijk heel drastisch en of het helpt? Ik heb bij ervaring dat er heel veel nog in het register achter blijft. Iemand heeft toen voor mij het register opgeschoond en toen werkte alles weer als een speer. Dit betrof toen VDL 15! Maar niet geschoten is altijd mis.

Cees

lucky_me schreef op 23.05.2013 om 18:06 uur

Hallo, onderstaande is een uitreksel uit de support van magix en kan je bij herinstal nuttig zijn

De-installeer a.u.b. het betroffen programma. In het geval er ook een testversie van het programma geïnstalleerd is, deze a.u.b. ook de-installeren.
De-installatie het beste via het Windows Configuratiescherm, Software of Programma's en onderdelen verwijderen.

Voer daarna onderstaande programma uit, zonder de computer opnieuw te starten:

http://download.magix.net/mxclean.exe.exe

Downloaden en opslaan (op Bureaublad bijvoorbeeld). Dan uitvoeren d.m.v. dubbelklikken.

Bevestig de eventuele vragen met "Ja". Daarna verschijnt de melding "Finished".

Hierna installeert u het programma opnieuw, zonder dat een Internet Security programma op de achtergrond loopt.

Controleer daarna a.u.b. of u de meest actuele versie van het programma heeft.
Dit kunt u eenvoudig in het Hulp menu van het programma doen via Online actualiseren.
Alternatief vindt u de actuele updates altijd op
http://support.magix.net links onder Download en dan bij MAGIX Patches.

mvg

Luc

fransbe schreef op 23.05.2013 om 18:14 uur

gelukt

mijn venster is dan toch hersteld - met dank aan robvroe1: ik had de eerste keer het verkeerde pad genomen: via bestand - instellingen - programma... naar weergavesjablonen en daar de preset voor beeldschermopdeling op standaard gezet; maar dat werkte niet.

Wel wat robvroe1 bedoelde : bestand-instellingen-programma en dan programma-instellingen en daar het onderste item (had ik eerst over het hoofd gezien) :' preset beeldschermopdeling terugzetten op standaardwaarden' en alles is weer OK.

Met excuses en dank aan robvroe1 en oprechte dank aan iedereen die mij gesteund en geholpen heeft.

frans