Werken vanaf externe harde schijf

Powerslave schreef op 28.08.2009 om 00:35 uur
Hallo,

Ik heb met mijn digitale camcorder bestanden op mijn c schijf gezet. Daarna een backup willen maken door "diskproject, film en media backuppen in directory" op een externe, via USB aangesloten harde schijf.

Van daaruit kan ik echter niet werken, ik kan de bestanden niet terugzetten naar de C-schijf, maar ook de film niet openen zonder dat hij vastloopt. Komt dit door te beperkte systeemkenmerken ?

P.S. bij analoge opnamen lukt het wel.

En hoe moet ik bestanden die ik met "diskproject, film en media backuppen in directory" op een externe schijf heb weggezet sowieso terugzetten ? Als ik ze gewoon kopieer en dan wil openen, krijg ik de melding "verkeerd bestandsformaat". Ik heb Video Deluxe 2005.

Graag z.s.m. reactie, ik wordt er gek van :)

Reacties

mi-bo schreef op 28.08.2009 om 10:41 uur
Beste, hoe oud is uw camera t.o.v uw video bewerking pakket.
u geeft het zelf al aan analoog gaat goed, digitaal niet.
Als u een copy\backup maakt moet u wel het gehele project in een map opslaan, en daarna er bij het disk project.
waarom moet u projecten terug zetten, als u het volledige project op de externe schijf heeft staan kunt u van daar uit werken, misschien een optie vdl15+ wordt momenteel voor € 50,00 gedumpt bij grote zaken Media markt \ saturn.
waarom niet met dit pakket aan de gang kunt u ode analoge opnamens bewerken en uiteraard de digitale beelden, succes.