Welk formaat wegschrijven?

kostenzer schreef op 19.09.2017 om 15:12 uur

Bij het digitaliseren van mijn homevideo's zie ik dat ze als avi worden weggeschreven. (1 uur zo rond de 15 Gb) Echter op de drie apparaten, buiten de pc, waarop ik deze zou willen afspelen worden ze niet geaccepteerd.

Nu blijkt de ene avi en de andere avi te verschillen.

Welk formaat moet ik dan nemen om zo min mogelijk kwaliteitsverlies te hebben? En hoe kan ik dat standaard instellen?

Er worden volgende formaten ondersteund: Video formaten: WMV9, MPEG-2, MPEG-4-compatibele

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 19.09.2017 om 16:10 uur

Hallo Kos,

U schrijft, dat u de homevideo's op drie verschillende apparaten wilt laten afspelen. Op welke apparaten wilt u ze dan afspelen? Kijk eens in de handleidingen van de apparaten, welke Video format er door alle drie de apparaten worden ondersteund. Volgens mij kunnen de meeste apparaten overweg met Mpeg-2.   

Groet,

Rob

kostenzer schreef op 19.09.2017 om 18:36 uur

De apparaten: Xtrend 8000 of Philips TV 47pfk7509 of een Philips stero/DVD combinatie die al wat ouder is. Het is dus of en of. Als er eentje het doet is het goed. Nu doet geen het. De avi die magix wegschrijft wordt niet geaccepteerd. Welke kwaliteit is hoger van WMV9, MPEG-2, MPEG-4 en hoe exporteer ik dat vanuit magix? Of kan ik beter een conversie pakket nemen?

Voormalige gebruiker schreef op 19.09.2017 om 22:20 uur

Hallo Kos,

Meestal exporteer ik mijn project op deze manier:

1. Ga naar: Venster / bewerkingsmodus / basismodus
  2. klik op exporteren / als videobestand uitvoeren
  3. Experimenteer met een kwaliteit.

Succes,

Rob

kostenzer schreef op 20.09.2017 om 09:49 uur

Bedankt.

Gevonden. Mijn scherm ziet iets anders uit en basis modus is niet nodig.

Ik ga proberen en experimenteren.

Voormalige gebruiker schreef op 20.09.2017 om 10:08 uur

Hallo Kos,

Mijn voorbeeld is uit Video Pro X versie 15.0.4.176. Bij naderinzien heb jij nog Video Pro X(7) en daar is deze manier van exporteren net iets anders. (zie aanvulling)

Succes,

Rob

Aanvulling: 20-09-2017 om 10:25

Ik heb net even gekeken op mijn andere PC waar ik Video Pro X(7) op heb staan, daar is de procedure het zelfde als bij Video Pro X versie 15.0.4.176