Windows 10, viedokaart NVIDIA Geforce GTX660. Vandaag overgestapt van VideoDeLuxe 2019 naar VideoDeLuxe2024. Bij een aantal formats krijg ik wel beeld, doch geen geluid. Heb zitten testen met WMV (dit format kan niet worden gelezen), MPG en AVI geven zowel beeld als geluid. MP4, M2TS, MOD, MTS, MOV: wel beeld, geen geluid. In de oude versie van 2019 kon ik het merendeel van de formats wel correct weergeven.
Ik stapte van de versie van 2019 af, omdat dat program uitsprong en verdween bij het importeren van.MOV files van de Iphone op de tijdlijn/werkbalk.
Melding van: The audioformat of your sourcefile is not supported. Please use other programs for conversion. Other program dan Magix??
Ik heb bij apparaatopties de hardwareversnelling (import, verwerking en export op CPUmodus ingesteld. Dit naar een tip van jaren terug ergens op het forum hier.
Op deze manier heb ik niets aan deze nieuwe versie. Gelukkig heb ik de oude van 2019 nog op de laptop staan. Mijn filmshots zijn afkomstig van een JVC-Everio filmcamera en van de Iphone.
De vraag: hoe krijg ik geluid bij het beeld?