Wegschrijven naar USB

WimGo schreef op 01.02.2018 om 16:35 uur

Als ik een film weg wil schrijven naar een USB kan ik nergens in het menu, van Magixvideodeluxe, vinden hoe dat gebeurt. Bij het branden van een DVD zie ik van alles maar niet bij het wegschrijven naar een USB. Het programma geeft aan dat er geen hardwareversnelling is maar waar kan ik die instellen. Als ik een film van 5 minuten wil wegschrijven is hij daar 45 minuten mee bezig, lijkt me erg lang. Als iemand een oplossing weet hoor ik het graag.

Reacties

Bol schreef op 01.02.2018 om 18:42 uur

Hallo Wim,

Ik ga er vanuit dat u naar een USB 2.0 of USB 3.0 stick weg wilt schrijven. Waarom niet eerst naar eeninterne harde schijf exporteren en dan later overzetten op een USB stick.

De snelheid als je een groot bestand wegschrijft naar een USB stick is::

• USB 2.0 is max. ca. 3 MB/s
  • USB 3.0 is max. ca. 22 MB/s
  • een harde schijf zou dit ca. 90 MB/s kunnen zijn
  • SSD schijf nog sneller

Als u deze vanaf de tijdlijn van Video Deluxe exporteert, zal de snelheid beduidend lager liggen, dan de genoemde snelheden.

Wanneer u exporteert vanaf de tijdlijn dan krijgt u dit uitvoerschermpje te zien.

Uw videokaart moet wel hardware versnelling ondersteunen.

U kunt de hardware versnelling instellen door:

• druk op "Y"; uw komt nu in het menu Programma-instellingen
  • klik op tabblad import/export
  • zet een vinkje bij hardware matige........

Groet,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 01.02.2018, 18:42, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

WimGo schreef op 01.02.2018 om 20:19 uur

Hallo Bol,

Dank u voor het antwoord. De suggestie bij de USB, eerst wegschrijven naar de harde schijf, ga ik overnemen. Als ik de hardwareversnelling aanzet en ik "mainconcept" aanklik gaat hij niet wegschrijven. Als ik het verander in "standaard"doet hij het wel. Kan dat aan mijn videokaart liggen. Ik heb een NIVIDIA GeforceGTX 650. Ik hoor graag van u.

Groet,

Wim

Bol schreef op 01.02.2018 om 21:50 uur

Hallo Wim,

Volgens mij ligt het niet aan uw videokaart. Zelf heb ik een NVIDIA GeForce GTX 970.

Wanneer ik codecs op standaard zet en als ik dan mijn project exporteer, wordt er ook geen hardware-versnelling gebruikt. zie afbeelding

Heeft u de laatste VDL versie 17.0.2.159?

Wat betreft het mainconcept, installeer deze eens opnieuw.

Ga naar: Hulp / Extra inhoud installeren.

Groet,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 02.02.2018 om 11:36 uur

Wim,

Uw oproep 01-02-2018 om 16.35 uur.

Als ik een film weg wil schrijven naar een USB kan ik nergens in het menu, van Magixvideodeluxe, vinden hoe dat gebeurt.

heeft u al gekeken in het handboek het staat namelijk op pagina 267-268 exporteren.

Dan schrijft u over een project van 5 minuten,gezien U lid van een videoclub bent, zal het niet alleen een film zijn ( direct vanuit de camera -naar Pc en exporteren of USB stick ),

het zal met titel, in-fade, out-fade , voice-over, extra geluid,en muziek zijn, hier wordt van de Pc veel reken kracht verwacht ( aanspraak op de Video- Grafische kaart + interne geheugen ) maar eind resultaat is goed.

heeft U wel gekeken of in het project geen kleine openingen zijn ( waar onderbrekingen zijn heeft de Pc zeer veel reken werk nodig en zal export langer duren.)

een optie eerst via bestand , film exporteren,Video als MAGIX video ( Ctrl+Alt + M ) dan wordt er via een mixdown een ( MAGIX extensie ) MVX van gemaakt, altijd makkelijk om later weer op te roepen, en dan op een usb stick - externe harde schijf te zetten ( wel zorgen dat dit niet Fat 32 maar NTFS is geformatteerd )

Groeten

Michael.

wijziging i.v.m meer info + bijvoegen van PNG