weergavesjablonen werken niet meer

ramonbrocx schreef op 30.09.2011 om 12:02 uur

Hallo,

Ik heb problemen met de weergavesjablonen. Ik werk op 2 monitoren en had de verschillende vensters zo ingedeeld zoals ik het wilde hebben. Dit heeft een half jaar goed gewerkt maar ineens krijg ik wanner ik het programma opstart het hele beeld gevuld met tijdlijnen . Mediapool en programma monitor zijn weg.

Ik kan de verschillende vensters wel weer elke keer goedzetten maar het programma heeft het eerst altijd goed bewaard. Als ik bij weergavesjablonen op standaard klik gebeurt er ook niets dus heb het idee dat dit stukje van het programma niet meer goed werkt.

Toch wel vreemd de computer wordt alleen gebruikt voor monteren, zit niet op internet. De specificaties van de computer zijn goed dus daar zit het ook niet in. Het programma ook al opnieuw geinstalleerd maar dit heeft ook niet geholpen! En het programma gedraaid op 1 monitor maar dan werken de weergavesjablonen ook niet.

Wie kan mij helpen?

 

Reacties

magixagent schreef op 30.09.2011 om 12:17 uur

Vermoedelijk zal dit komen ,door update's van Windows of Elk ander programma.

gr

ramonbrocx schreef op 30.09.2011 om 12:26 uur

Bedankt voor je reactie,

Maar de machine zit niet op internet. Dus updaten doet de machine niet. Heb de machine na de problemen wel even op internet gedaan om het programma te updaten. Maar dit heeft niet geholpen.

Nog andere ideeën?

ramonbrocx schreef op 30.09.2011 om 12:35 uur

Het probleem is al eerder door iemand anders gepost. Zie er alleen geen oplossing bij

http://www.magix.info/nl/bewerkingstools-verdwenen-in-vdl-17.knowledge.424265.html

 

 

lucky_me schreef op 30.09.2011 om 15:57 uur

hallo

ik had hetzelfde probleem. telkens bij een nieuwe programmastart moest de lay-out van het programma opnieuw ingesteld worden. ik heb dit als volgt opgelost:

1* alle vensters plaatsen zoals je die wil geplaatst hebben.

2* in "bestand/instellingen/instellingen terugzetten op standaardwaarden

3* opnieuw opstarten

succes

Luc

Cinecor schreef op 30.09.2011 om 16:41 uur

 Bij mij is gebeleken dat EERST de schermen moeten worden aangezet alvorens de pc wordt opgestart, anders raakt het in de war. Ik werk namelijk met twee TFT schermen en een HDTV als derde scherm met daarop de previewmonitor (op een aparte grafische kaart aangesloten). Onlangs had ik toch weer dat het previewscherm op één van de TFT schermen verscheen en de HDTV leeg bleef. Ook bij mij wordt de pc alleen op internet aangesloten als dat voor update o.i.d. beslist noodzakelijk is. En dat had ik juist daarvoor gedaan. Ik vermoed dus dat daarin de oorzaak gezocht moet worden zoals hier al eerder is geantwoord. Overigens was met het "slepen" van de preview monitor  lles weer zoals ik het wilde hebben. Het blijft wel jammer dat er geen mogelijkheid is om meerdere, zelf ingestelde werkruimten te kunnen saven.

ramonbrocx schreef op 30.09.2011 om 16:54 uur

Bedankt voor jullie tips!

Ik ga het allemaal uitproberen en dan laat ik weten of het heeft geholpen. Nu weekend en dan ga ik weg dus dat wordt maandag.

ramonbrocx schreef op 03.10.2011 om 09:21 uur

Hoi allemaal,

Ik heb net het een en ander geprobeerd maar heb de oplossing nog niet gevonden. Heb de tip van luc geprobeerd met terugzetten naar standaardwaarden en de tip van cinecor over de monitoren.

Iemand nog andere ideeen? Ik ben bang dat ik de computer compleet opnieuw moet installeren...