Weergave sjabloon instellingen worden niet meer onthouden.

hmoens schreef op 24.12.2014 om 22:52 uur

Sinds enige tijd worden de vensters met monitor, media e.d. niet meer volgens de standaardindeling op mijn scherm gezet. eerst ging dat altijf goed. Ik moet nu elke keer de drie vensters handmatig in een overzichtelijke indeling plaatsen.

Heb het programma al twee keer helemaal opnieuw geinstalleerd, maar dat lost het niet op. Heeft iemand een suggestie?

Ik werk met windows 7 en twee schermen (uitgebreid bureaublad).

Reacties

RiViS schreef op 24.12.2014 om 23:54 uur

... Ik moet nu elke keer de drie vensters handmatig in een overzichtelijke indeling plaatsen.

Met toets F9 (reset vensterordening) gaat het sneller.

Je kunt ook kiezen voor: Venster/ Vensterordening/ Multimonitor met gemaximaliseerde videomonitor.

groet,

Rijk

hmoens schreef op 24.12.2014 om 23:59 uur

Dank je wel, maar dat heb ik geprobeerd en het helpt niet. Ik denk dat het programma de instellingen ergens opslaat en het dan niet terug kan vinden. Maar ik vind niet in welk bestand deze instelling wordt opgeslagen.

weet je of er een systeemmap is waar je dat kunt vinden?

lucky_me schreef op 25.12.2014 om 11:17 uur

Dank je wel, maar dat heb ik geprobeerd en het helpt niet. Ik denk dat het programma de instellingen ergens opslaat en het dan niet terug kan vinden. Maar ik vind niet in welk bestand deze instelling wordt opgeslagen.

weet je of er een systeemmap is waar je dat kunt vinden?

Ga naar de verborgen map: c\ gebruikers \ naam gebruiker\ AppData\ Roaming] MAGIX\ Videodeluxe-xxx\ Videodeluxe.ini

Voormalige gebruiker schreef op 26.12.2014 om 19:07 uur

Beste,

Een aanvulling op Lucky_me.

U kunt het Videodeluxe.ini verwijderen. Bij het opnieuw opstarten van VDL wordt deze weer opnieuw aangemaakt. (Alles wordt dan op de standaardwaarde gezet)

Let op bij:

1. VDL 2014 premium staat dit bestand in: " Video deluxe 2014"

2. VDL 2015 premium staat dit bestand in: "Videodeluxe21_pro"

succes,

Rob 

hmoens schreef op 27.12.2014 om 16:08 uur

Rob en Lucky me: dank jullie wel!

Nadat ik het bestandje videodeluxe.ini had verwijderd was het probleem verholpen. Kennelijk is daar een instelling opgeslagen die niet verandert door wijzigingen in het sjabloon. En het bestand wordt dus bij een herinstallatie ook niet overschreven!

Het scheelt me wat tijd en ergernis bij dit overigens uitstekende programma.

groet en de beste wensen voor 2015

Hein

Voormalige gebruiker schreef op 27.12.2014 om 17:34 uur

Beste Hein,

Uit ervaring, weet ik, dat tijdens "herinstallatie" en/of door "bestand/instellingen/programma-instellingen....." de persoonlijke instellingen niet volledig worden verwijderd.  Ik wens u ook de beste wensen voor 2015.

Groet,

Rob