weergave in dvd speler correct instellen...?

Hans_ schreef op 04.01.2016 om 20:57 uur

Hallo. Ik worstel al jaren met volgende probleem. Al veelvuldig contact gehad met Magix DE en NL maar nog steeds geen goed antwoord gevonden. Wie weet het antwoord.

Ik monteer in magix video de luxe 2015 momenteel. Mijn beeld is 1920x1080 (16:9).  Bij effectinstellingen heb ik bij juiste tabblad beeld bijsnijden op 10% staan.(rondom)

Nu komt het......

Als ik de dvd schijf in de dvd speler in de huiskamer doe heb ik een goede weergave op de tv.  Doe ik de dvd in een andere dvd speler bijv. op m'n slaapkamer, dan vallen de zijkanten ruim van het scherm af. Hij blaast het beeld als het ware op.(maakt het te groot voor de 'tv')

Waar o waar kan ik instellen zodat het op elke dvd speler automatisch correct wordt weergegeven??  Als ik een willekeurige dvd speelfilm in de winkel koop, wordt die immers ook altijd en op elke dvd speler correct weergegeven.  Hoe o hoe kan ik dit in magix video de luxe goed instellen.....???

Wie o wie gaat me blij maken?

Hoor graag van u.

Groet, Hans

Reacties

mi-bo schreef op 05.01.2016 om 15:13 uur

Hallo Hans,

Wat gebeurt er als de dvd speler die in de huiskamer staat verbonden wordt met de Tv van de slaapkamer wat is dan het effect.

misschien het juiste antwoord, brandt de dvd als mpeg2  i.p.v. mpeg4.

gr

Michael

Hans_ schreef op 05.01.2016 om 15:29 uur

Hallo Michael,

Dat is idd een goede vraag. Ik kan het helaas niet uitvoeren omdat beneden de dvd speler in een surround set zit, maar die van boven kan wel naar beneden. Ga ik snel testen.

Ik brand de dvd via magix programma te volgens maar zet de menu functie altijd uit.  Kan ik volgens die weg ergens instellen het als mpeg2 te branden? (Kan wel als ik exporteer functie gebruik, maar dat is niet wat ik zoek)

Ben nu aan branden en heb bij de encoder instelling iets op 'pal breedbeeld' gezet, had ik ook ergens gevonden in een forum, wellicht is dat het...?  Maar als ik in die encoder instellingen ook maar iets teveel wijzig, krijg Ik na 10sec al error met een logfile...

Gert hans 

mi-bo schreef op 05.01.2016 om 15:39 uur

Hallo Hans,

het project op de tijdlijn zetten,dan  via  bestand exporteren, als video magixvideo dit is mpeg2, dan wordt er een mixdown gemaakt is dit klaar met extensie mvx zet dit op de tijdlijn en dan branden.

gewoon alles laten staan en MAGIX programma het werk laten doen.

waarom breedbeeld instellen als de TV boven misschien geen breedbeeld is.

gr

Michael

Hans_ schreef op 05.01.2016 om 16:14 uur

Hallo Micheal,

Dank voor je reactie en idee. Hij staat nu te renderen en duurt nog wel paar uur. Daarna ga ik jou mpeg2 idee uitvoeren, ben heel benieuwd, goed idee.  

Gaat de kwaliteit dan ook achteruit?

- Mpeg2 versus mpeg4? 

- en om dat ik twee keer als ware proces doorloop?(eerst naar mpeg2 en dan nog eens als dvd?)

Weet u dat toevallig ook?

odra ik eea klaar heb, breng ik u weer even op de hoogte.(gaat wel even wat tijd overheen)

Groet,

Hans

Hans_ schreef op 06.01.2016 om 19:48 uur

Hallo Michael,

Heb als mp2 gexeporteerd en daar dat bestand op tijdlijn geplaatst en gebrand.  Bij effectinstellingen 'tv bijsnijden' op 0% gezet.  Resultaat is dat het niet correct weergegeven wordt, te groot voor de 'tv'.

Alleen als ik op 10% bijsnijden zet, staat het correct op mijn 'tv'   Heb dan wel dun wit kaderrandje rondom m'n beeld. Geen idee waar die vandaan komt overigens.

Wat me gewoon allermeeste bevreemd is dat, wanneeer ik een dvd'tje met een film bij de blokker koop, die film beneden en boven en op pc, automatisch correct wordt weergegeven. En bij VdL lukt me dat niet, en dat bevreemd me zo. Zou je niet verwachten.  Ook al eens gesproken met hogere pief van Magix in Duitsland, maar die komen ook niet met een antwoord, alsof ze het wel weten, maar de software er niets aan doen kan.

Had ook gehoopt dat anderen die probleem herkennnen.

Nog tips in je truckendoos vooir me 

Groetjes en dank tot nu toe.

Hans

mi-bo schreef op 07.01.2016 om 12:10 uur

Hallo Hans,
Ik hoop dat je helemaal heb gedaan wat ik 5 jan heb omschreven
de juiste tip is : instellingen terug zetten naar standaard waarde ( via bestand instellingen) en dan het project gewoon als video als MAGIX video exporteren, en daarna branden, dan moet het overal afspeelbaar zijn.
Want de kracht van MAGIX is als het project niet lekker loopt het allemaal gecorrigeerd wordt via het brandproces
Gr
Michael