Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 10.05.2010 om 07:48 uur
Beste plagge, heel eenvoudig, ga met je rechtermuisknop op de geluidslijn staan en er komt een menu tevoorschijn met helemaal bovenin de mogelijkheid om de golfvormweergave aan te maken. Suc6
plagge schreef op 10.05.2010 om 08:58 uur
 Beste Cheeta,  Bedankt voor de snelle reactie, scheelt toch een hele boel zoekwerk. Zeker in een testperiode waarbij ik Ulead MSP7 zo snel mogelijk wil vergeten zijn er vele vragen,vragen,vragen.

Ik zie na het aanklikken ook meteen dat het prog. een berekening gaat maken. Toch is van het zichtbaar maken van een wavevorm  bij mij geen sprake. Kan dat misschien aan het "vermogen"van de computer liggen?  Of moet ik daarna nog iets anders aanklikken?
Voormalige gebruiker schreef op 10.05.2010 om 12:40 uur
Beste plagge, niet dat ik weet. als ik m,n bestanden op de tijdlijn zet zie ik ook geen wavevorm, maar door de voorgestelde methode gaat het programma dit voor je doen, het kan wel even duren, je kan dit volgen (bij mij helemaal onderop (VDL16 prem.) en dan komt automatisch de wavevorm op de tijdbalk.
Bij mij spoor 2.
plagge schreef op 10.05.2010 om 21:03 uur
Ik moet waarschijnlijk toch nog erg aan het prog wennen. Ik krijg nu bij de meeste scenes niet eens de mogelijkheid om de wavevorm te laten berekenen. Ik krijg in het uitklapmenu alleen maar als eerste "normaliseren" te zien. Ook het verplaatsen van scenes van de ene naar de andere lijn in de tijdlijn gaat soms niet. Ik heb zelfs al een paar keer gehad dat het prog vastloopt en niet meer reageert. Zoals gezegd ik zal er nog wel aan moeten wennen. 
Wat ik trouwens ook mis is het aangeven bij de knoppen waarvoor ze dienen. De meeste knoppen hebben deze voorziening niet. Erg lastig vind ik. 
Misschien is het toch noodzakelijk eerst een bepaalde basisinstelling "ergens" in te voeren alvorens dit prog zijn werk (bijna) feilloos zal gaan verrichten. 
Voormalige gebruiker schreef op 11.05.2010 om 13:24 uur
Beste plagge,
Zelf vind ik het een schitterend programma, wellicht kan je het boek aanschaffen over VDL. Ook kan ik de onderstaande link aanbevelen. Diverse voorbeelden uitstekend uitgelegd en voorgedaan.
plagge schreef op 11.05.2010 om 16:53 uur
 Beste Cheeta, 
Goede tip om ook eens te kijken bij Fredius Video. Zeer duidelijke uitleg. Ook hij heeft standaard de wavevorm op de tijdlijn. Waarom hij wel en ik niet, blijf ik mij afvragen. 
plagge schreef op 02.06.2010 om 11:12 uur
 Ik ben inmiddels in het bezit van Magix 16 plus premium en nu zijn de problemen rond de wavevorm ook opgelost. 

Wel zou ik graag eens willen weten of er ook een mogelijkheid is om de tijdsduur van een scene direct af te lezen. Het prog laat wel de totale tijdsduur van alle scenes zien. Voorheen bij Ulead kon ik met de muisaanwijzer op een scene gaan staan en zag ik onderin de taakbalk exact het aantal seconden. Is dat met dit prog ook mogelijk? Ik ben het in de gebruiksaanwijzing nog niet tegengekomen.