wavevorm

plagge schreef op 08.11.2023 om 14:44 uur

Ik merk bij VDL 2024 dat bij een aantal files de wavevorm op het geluidsspoor ontbreekt. Ik kan deze ook niet opnieuw laten aanmaken via het menu. Die mogelijkheid wordt namelijk niet geboden. Wat kan ik doen om deze tekortkoming te vermijden/ op te lossen. Dit heb ik overigens ook al in eerdere versies van VDL meegemaakt. Groet, Geertjan

Reacties

Bol schreef op 08.11.2023 om 15:12 uur

@plagge

Hallo Geerjan,

.....Ik merk bij VDL 2024 dat bij een aantal files de wavevorm op het geluidsspoor ontbreekt. Ik kan deze ook niet opnieuw laten aanmaken via het menu....

Dit is eenvoudig op te lossen door het *.H0 hulpbestanden te verwijderen die behoort bij het filmfragment.

Wanneer deze is verwijderd en u start uw MVP projectbestand weer op, dan kunt u deze weer op de gebruikelijk manier opnieuw aanmaken.

Succes,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

plagge schreef op 08.11.2023 om 19:10 uur

Hallo Rob, Dat is zoals gebruikelijk bij jou DE oplossing. Daarbij blijft natuurlijk wel staan waarom bij pakweg vijftig files het goed gaat en bij de laatste vijf niet. Maar dat moeten de techneuten van Magix zich maar eens over buigen. Ik ben in ieder geval geholpen. Dank je wel daarvoor. Groet, Geertjan

Bol schreef op 08.11.2023 om 19:34 uur

@plagge

Hallo Geertjan,

Fijn om te lezen, dat uw probleem is opgelost. Als ik het goed begrijp, zet u pakweg 55 files op de tijdlijn. U activeert deze 55 files en maakt dan de golfvormweergave aan? Als dat zo is, zet dan eens het vinkje bij Golfvorm bij import automatisch aanmaken.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Aanvulling: 08-11-2023 om 19:41uur

Ik heb ca. 123 files op de tijdlijn gezet. Deze geactiveerd en in één keer allemaal zonder problemen kunnen voorzien van de golfvormweergave.

Laatst gewijzigd door Bol op 08.11.2023, 22:22, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

plagge schreef op 09.11.2023 om 10:17 uur

Hallo Rob, Die instelling bij video/audio staat inderdaad aan. Blijft dus raar.

Groet, Geertjan

Bol schreef op 09.11.2023 om 11:43 uur

@plagge

Hallo GeertJan,

....Die instelling bij video/audio staat inderdaad aan....

Dat betekend, dat als u een filmfragment voor de eerste keer op de tijdlijn plaatst er een golfvormweergave wordt aangemaakt. Maar zet u datzelfde filmfragment of een deel daarvan wederom om tijdlijn, dan wordt er geen golfvormweergave meer aangemaakt, omdat deze reeds is aangemaakt. U kunt de golfvormweergave ook niet meer opnieuw handmatig aanmaken. Als u dat wel wenst, dan moet u altijd eerst de *.H0 hulpbestanden verwijderen.

Een optie zou kunnen zijn, dat de programmeurs een menu-item te maken, zoals bv: Audio-effecten / Reset Golfvormweergave

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 09.11.2023, 11:45, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

plagge schreef op 09.11.2023 om 11:52 uur

Hallo Rob,

Dat aanmaken van een nieuw menu zoals reset golfweergave zou best een oplossing kunnen zijn. Nu moet je bij het verwijderen van HO eerst het programma in zijn geheel afsluiten.

Ben benieuwd. Groet, Geertjan