Watermerk blurren/verdoezelen

knientje2002 schreef op 30.06.2019 om 12:19 uur

Niet omdat ik niet wil dat men ziet waar het vandaan komt, maar het staat in de weg voor de meezingteksten die ik in de video's monteer. het is namelijk een tekst in plaats van een logo.
Omdat de meezingmiddagen georganiseerd worden voor mensen met dementie, wil ik dat stuk tekst weg hebben omdat het anders lijkt of het bij de meezingtekst hoort en dat is te verwarrend.

Het stukje tekst/watermerk heeft de hele video dezelfde grootte en het blijft ook de gehele lengte van de video op dezelfde plek staan.

Nu zou ik dat met een jpg balkje met behulp van pip wel kunnen verbergen, maar dan moet ik gaan zoeken en moet ik gaan kl##ien met de pixelgrootte van die jpg.

Terwijl ik het liefst door middel van selectie (dus een kadertje rond het watermerk) dat stukje gewoon wil opvullen met grijs (desbetreffende video is in zwart/wit) en daar is misschien wel een handigere/snellere manier voor in Magix?

Reacties

mi-bo schreef op 30.06.2019 om 12:32 uur

@knientje2002

Beste,

U kunt het beste vragen aan de eigenaar van de beelden of U de originele beelden kunt krijgen om gebruiken.

i.v.m copyright (©)

Het beeld watermerk is niet voor niets over het gehele traject gezet

Sc6

Michael

knientje2002 schreef op 30.06.2019 om 14:14 uur

Het is voor besloten niet-commerciële doeleinden (demente mensen binnen verzorgingstehuis), alsof die nog iets snappen van een logo dat "vroeger & nu" zegt en dus gewoon in de weg zit voor de meezingtekst, dan zingen ze aan het eind van elke strofe "vroeger en nu"
Het is trouwens van de NOS.
En ja ik ken de wet op het auteursrecht, maar je kunt het overdrijven. Gelukkig zitten we in Nederland en niet in Duitsland waar de providers je gewoon verraden als je iets gedownload hebt.
Nog los van het ethische vraagstuk of je dementerende mensen een pleziertje moet onthouden vanwege wetgeving.
Verder is het een bedrijf waar dus ook overdag de radio of tv aanstaat en een bedrijf moet daar een licentie voor hebben,
Ik ga er dus ook vanuit dat ze die hebben.

mi-bo schreef op 30.06.2019 om 14:55 uur

@knientje2002

Beste ,

Dank voor Uw Feedback.

Wat is dan het probleem de NOS aan te schrijven.

Vandaag gepost ,morgen antwoord.zeker als U er bij schrijft wat de bedoeling is, en misschien krijgt meer mogelijkheden toegespeeld

Zij zetten er niet voor niets een Logo( watermerk ) er in.

Ik zou het ook niet gepast vinden als ik een reportage heb gemaakt met een  copyright (©)

en zie ergens mijn werk illegaal voorbij komen..( wel of niet in een bejaarde verzorging te huis).

met vragen is vaak alles legaal mogelijk

Sc6

Michael