wat zijn optimale instellingen om mts bestanden van JVC HM845 camera gebruiken in Magix Video deluxe

jheuser schreef op 15.02.2012 om 10:08 uur

Ik heb problemen om met mts bestanden die van mijn JVC HD-camera (HM845) af komen te gebruiken binnen Magix video deluxe. Wat ik ook doe, ik moet altijd alles converteren voordat ik kan editten want anders is de video onwerkbaar traag. Dit kost onnodig veel tijd (en ergenis). Bovendien moet ik daarna ook weer converteren bij export. Dit kan toch niet te bedoeling zijn?

Wat zijn de optimale instellingen om gewoon videobestanden probleemloos te importeren, editten en als HD-film weg te schrijven?

De gegevens:

camera: JVC Everio GZ-HM845 (sinds 11 feb 2012)

Edit prog: Magix Video deluxe MX (sinds dec 2011)

PC: Pentium 4 dual core 3GHz, 4 GB mem, windows XP prof SP3

Reacties

Cinecor schreef op 15.02.2012 om 11:32 uur

Ik denk dat het "trage" niet wordt veroorzaakt door Magix, maar door de configuratie van uw pc. Dual core is voor een vloeiende HD bewerking te weinig.

jheuser schreef op 15.02.2012 om 11:37 uur

Die conclusie heb ik zojuist helaas ook getrokken. Alleen blijft nu nog wel de vraag open wat de optimale instellingen zijn om met mts files afkomstig van mijn JVC HD-camcorder om te gaan.

 

Erger nog: JVC heeft ook een eigen bewerkingsprogramma Everio Mediabrowser 3 BE waarmee je alle mts-files aan elkaar kan monteren tot 1 film maar dan heeft dat bestand mbt extensie en die wordt al helemaal niet herkend.

Dus hoe moet ik nu met mijn JVC en Magix video deluxe samen omgaan?

mi-bo schreef op 15.02.2012 om 14:02 uur

U heeft het er niet over welke versie van vdl

Wat betreft de instellingen Magix / JVC. enkele beelden importeren via rode knop onder preview venster daar avchd camera aanvinken, dan geeft u commando aan camera dat het een harde schijf is, en de beelden worden zichtbaar op scherm, klik een of twee beeldjes aan, deze importeren, als deze op de tijdlijn staan, op beeld klikken ga naar eigenschappen, en u kunt zien hoe de beelden zijn opgenomen, 1400:1080 of 1920:1080.
bij opstarten van Magix geeft U dit direct aan, staan de beelden op de tijdlijn niet meer dan 10 minuten, en ga het bewerken, ook kunt u via Y toets video/audio de beeldresolutie op half of kwart zetten dit heeft geen invloed op het project maar Uw Pc krijgt iets meer lucht.
en dan even kijken wat het resultaat is
succes.

jheuser schreef op 15.02.2012 om 18:33 uur

@mi-bo: bedankt. Dat werkt, maar dan Magix video deluxe MX importeert dan nog steeds met een behoorlijke vertraging de bestanden eerst. Exporteren duurt ook weer lang. Dus ik vroeg mij af of er een snellere manier was om te importeren.

Overigens heb ik wel gemerkt dat HD films niet fatsoenlijk op mijn PC af te spelen zijn. Gelukkig doen ze het wel goed vanaf USB-disk op mijn TV en Blueray speler. Nu, na aanschaf van Magix video deluxe MX en JVC Everio GZ-HM845 moet ik ook nu dus een nieuwe PC gaan aanschaffen. Hmm... leuk hoor., nieuwe videocamera en software voor HD films.

mi-bo schreef op 15.02.2012 om 20:08 uur

Het blijf hobby,

succes.

jheuser schreef op 22.02.2012 om 08:40 uur

Kan iemand mij vertellen welke import en export instellingen nu gebruikt moeten worden?

Want op dit moment wordt elke scene bij import eerst geconverteerd en dat is bijzonder traag en op deze manier onwerkbaar om met Magix video deluxe MX verder te werken. Dat moet toch efficienter kunnen? Zou zonde van de investering in dit product zijn.

Ik had mij voorgesteld dat je gewoon mts-bestanden met AVCHD HD-formaat zonder omzetting kan gebruiken en weer in zelfde formaat kan exporteren, maar dat lijkt niet te lukken.