Wat zijn de beste brand instellingen voor DVD?

Hengel schreef op 11.09.2011 om 17:13 uur

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op deze site en heb een vraag over de kwaliteit van de beelden die gebrand zijn op DVD in MPEG-2.

Mijn programma is Foto's op CD & DVD 10 Deluxe HD en dat staat op een snelle  PC met 8Gb geheugen Windows 7 64 bit. De bediening van het programma gaat eigenlijk best goed en het branden van een DVD lukt ook prima maar het lijkt er op dat de beelden via de DVD van mindere kwaliteit zijn dan rechtstreeks uit de camera via een USB-stick. Ik maak foto's met een Sony NEX5 in breedbeeld op de hoogste kwaliteit JPG en bewerk de bestanden zo nodig met Adobe Fotoshop Elements 9 zonder de ze te verkleinen.

Wie kan mij adviseren welke instellingen ik het beste bij het branden kan gebruiken.

Mijn 2e vraag is: Wat kun je het beste kiezen als bestandsindeling  voor het afspelen via een mediaspeler?

Met vriendelijke groet,  Joop36  

Reacties

RiViS schreef op 11.09.2011 om 20:44 uur

Hallo Joop,

De standaard dvd kwaliteit is een stuk minder dan bv HD. Om HD op je TV af te spelen heb je een blu ray speler nodig of een media speler.

Omdat je films niet al te lang zijn zou ik kiezen voor de hoogste kwaliteit. Bij branden kom je dan op blu ray.

Bij film export zou ik dan kiezen voor mpeg2 of mpeg4 in de hoogste HD kwaliteit (1920x1080).

Zelf bekijk ik mijn films als mpeg2HD1920x1080 via een mediaspeler en dat bevalt erg goed.

groet,

Rijk

Hengel schreef op 11.09.2011 om 23:03 uur

Hallo RiVis,

Bedankt voor de snelle reactie op mijn vraag, hier kan ik wat mee.

Ik denk dat een mediaspeler voor mij de beste oplossing is.

Groet,  Joop36

Hengel schreef op 21.09.2011 om 15:27 uur

Hallo RiViS,

Ik heb nu 2 Diashows van 15 minuten samengesteld en deze als mpeg2 HD 1920x1080 opgeslagen.

Ook heb ik een mediaspeler zonder harddisk aangeschaft en het loopt als een zonnetje met een USB stick of losse HD.

Dit was precies wat ik bedoelde. Ook op mijn laptop of PC is het geweldig.

Nogmaals bedankt voor het advies.

Joop (Hengel) (de laatste naam heb ik niet zelf bedacht maar stond er ineens!)