Wat moet ik doen om te voorkomen dat een film na export in schokken wordt afgespeeld?

pretparkfreak schreef op 01.05.2011 om 16:05 uur

Er zijn al verschillende soortgelijke vragen gesteld, maar ik blijf een probleem hebben met schokkend/happerend beeld. Als ik filmfragmenten van bijvoorbeeld 30 seconden na een hele tijd op tamelijk gecompliceerde wijze gemonteerd heb. loopt de film plots niet meer vloeiend. Dit blijft zo bij de export en is enorm storend. Het gebeurd ook wanneer ik een filmfragment achteruit speel en er verder geen enkele effecten zijn toegepast of soms zelfs wanneer er geen enkel effect actief is.
Vaak is er in het bewuste fragment op het einde (of bij achteruitspelen het begin) een zwart deel zonder beeld dat nog wel geluid bevat, wat uiteraard tot gevolg heeft dat film en geluid niet synchroon lopen.
 

soms gebeurd het ook dat na verloop van tijd filmfragmenten waar ik niets meer aan heb veranderd plots beeld tonen dat tien tot veertig seconden eerder in het filmbestand zat dan waar ik oorspronkelijk geknipt had.


Is er een manier om ervoor te zorgen dat dit niet meer gebeurd of waarmee het weg te werken valt?

ik heb reen RAM van 6GB
64-bit besturing
Intel core i3cpu  530  2,93 Ghz
 

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 01.05.2011 om 16:12 uur

Beste, ik denk dat uw processor te klein is, een i7 zou het beter doen. Voorts is uw videokaart misschien ontoereikend? Zelf heb een i7 2600 en 16 Gig werkgeheugen en zelfs dan met ingewikkelde instellingen en overgangen heeft deze het ook nog moeilijk.

Groet,

Cees

pretparkfreak schreef op 01.05.2011 om 16:29 uur

videokaart is
ATI radeon HD 5450

ik gebruik volgende
effecten:
contrast
selectieve helderheid
verzadiging
zoom
(snelheid)

(achteruit spelen)

en heb steeds maar twee elementen die overlappen.
Het zijn wel wat instellingen, maar het lijkt mij toch niet zo overdreven veel gevraagd.
Hoe verklaar je dat zelfs filmfragmenten zonder dat er iets aan gewijzigd is schokkerig weergegeven worden als ze geëxporteerd worden?

bedankt voor het snelle antwoord trouwens.

groet, Jonas

Voormalige gebruiker schreef op 03.05.2011 om 08:32 uur

Beste, ik heb even rondgevraagd, maar uw systeem is aan de krappe kant, zeker wat betreft de grafische kaart.

Misschien kunt u proberen de preview op halve, danwel een kwart resolutie te zetten.

groet, Cees

hansbraber schreef op 30.12.2011 om 13:00 uur

Ik heb exact hetzelfde probleem.... Super PC aangeaschaft, I7, grafisch tip top in orde en veel meer dan VDL 17 zou wensen erop.

 

Naast elkaar plakken van scenes, gaat perfect en loopt keurig door in vloeiende beweging.

Bij het KNIPPEN en DELETEN van scenes in een fragement gaat het fout: ineens loopt tekst niet meer synchroon met beeld, en hakkelt beeld aan het einde of krijgt een oud deel van een scene erin. Het geluid loopt dan wel door. Het lijkt erop dat juist na bewerken van een scene dus geluid en beeld NIET meer goed meelopen, terwijl wel het juiste deel uitgeknipt wordt (beeld en geluid spoor). Tevens gaat NA de bewerking het beeld 'hakkelig' worden, waarmee ik bedoel dat scenes die voorheen vloeiend liepen, nu ineens af een toe hakkelig worden.

Dit gaat dus fout na het bewerken van een scene. En ik ga niet een film maken waar EN beeld en geluid niet altijd gelijk lopen, er achter scenes gekke 'flikkerende beelden' of zwarte beelden zitten en waar het beeld ineens niet meer vloeiend loopt.

Ook wanneer ik er een film van exporteer blijft dit hakkelig.

 

Aan de PC kan 't niet liggen, misschien aan de methode van knippen, maar zwaar irritant is het wel.... en zonde van mijn geld als het programma gewoon niet doet wat het moet doen, namelijk: scene knippen en gewoon aan elkaar plakken zonder problemen. Nu met 40 minuten beeld uren bezig om dit gemonteerd te krijgen zonder die ellende wat nog steeds niet lukt nu.

 

Ik zie de vraag vaak terugkomen op het forum, maar nergens de oplossing... is die er inmiddels???

 

GRAAG de oplossing als die er is! (mogelijk gaat het fout bij knippen of "T" (splitsen) en daarna aan elkaar plakken, maar zeker bij dit monteren gaat het fout, wat niet zo zou moeten zijn lijkt me. GRAAG een oplossing!